Fjärra till min laptop (win 7 Pro) från min Intel Nuc (Win 10 pro) - hur?`

Permalänk
Medlem

Fjärra till min laptop (win 7 Pro) från min Intel Nuc (Win 10 pro) - hur?`

Jag har en laptop med Windows 7 Pro som är uppkopplad med WiFi i hemmet.
Jag har en Intel NUC med windows 10 Pro som är uppkopplad med ethernet.
Även testat ha båda kopplat mot WiFi utan resultat.

Laptopen har 192.168.1.32

Jag har ställt in att godkänna fjärråtkomst, till och med stängt av brandväggen nu med. Jag har ett användarnamn och lösenord till laptopen. Båda är med i Workgroup:WORKGROUP

När jag försöker ansluta via NUC genom fjärranslutning kommer jag fram till att skriva in mina authentiseringsuppgifter men kommer inte in? Jag testar då att skriva Akerhage som mitt användarkonto är på Laptopen och mitt lösenord jag ställde in.

Funkar det inte att ansluta för jag har WiFi och Ethernet?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Fjärråtkomst? Du menar fjärrskrivbord? Det finns två funktioner. En är för support fjärrhjälp/fjärråtkomst och sedan finns det den andra som heter fjärrksrivbord.

Det ska räcka att man under system och avancerade systeminställningar på fliken "remote" aktiverar fjärrskrivbord. Sedan att användaren är administratör. Eventuellt att man ser till att brandväggsregeln för port 3389 är aktiv

Wifi eller ethernet ska inte spela någon roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Fjärråtkomst? Du menar fjärrskrivbord? Det finns två funktioner. En är för support fjärrhjälp/fjärråtkomst och sedan finns det den andra som heter fjärrksrivbord.

Det ska räcka att man under system och avancerade systeminställningar på fliken "remote" aktiverar fjärrskrivbord. Sedan att användaren är administratör. Eventuellt att man ser till att brandväggsregeln för port 3389 är aktiv

Wifi eller ethernet ska inte spela någon roll

Ja jag menar fjärrskrivbord där. Jag har gjort alla inställningar som krävs men det fungerar inte : /

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Ja jag menar fjärrskrivbord där. Jag har gjort alla inställningar som krävs men det fungerar inte : /

Löste det, det gick inte att använda det original-admin-kontot, så jag skapade upp ett till konto som admin och då kunde jag logga in på det utan problem.

Visa signatur

Intel NUC :(