ASUS ROG Swift PG348Q [3440x1440 IPS, 100hz, 5ms]

Permalänk
Medlem

Har inte sett någon butik med denna i lager än - vart har ni fått tag på era?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av ilsk3n:

Har inte sett någon butik med denna i lager än - vart har ni fått tag på era?

Det är bara att beställa den ifrån Inet/komplett och sedan vänta på att de får in den. Komplett har listat att de får in ett par skärmar den 12te mars tex.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Skrivet av ilsk3n:

Har inte sett någon butik med denna i lager än - vart har ni fått tag på era?

Webhallen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fick hem min i veckan! Riktigt fet skärm! Har inte sett någon störande blacklight bleed, snarare lite klassisk IPS glow som alla IPS-skärmar har mer eller mindre.

Kommer väggmontera min för en clean installation i arbetshörnan.

Är det någon som hittat några recensioner eller trådar om optimala bildinställningar till den här skärmen ännu? TFTcentral verka inte ha något ännu.

Permalänk
Medlem

@es0n:

Overclockers.co.uk har en lång tråd om skärmen.
Bland det allmäna trollandet & Asus vs Acer-rivaliteten hittar man en del om inställningar.

Permalänk
Medlem

Är folk lika sura över denna som med PG279Q?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Jag kör ett vattenkylt Titan X (ek vattan block) på 1560mhz. Men ser fram emot Pascal

Fixar du köra de nyaste spelen på 4k ? Tänk mig en ny skärm med men sitter på Asus 980ti Strix 6Gb "oc"

Permalänk

jag är sur fick en med mycket backlight bleed lyser mycket från alla hörnen ser inte klokt ut på svart bakgrund .

Skrivet av superapan:

Är folk lika sura över denna som med PG279Q?

Visa signatur

life is a game forever

Permalänk
Medlem

@trex maffia:

Ge oss bilder på ljusläckaget!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av jimmpa83:

Fixar du köra de nyaste spelen på 4k ? Tänk mig en ny skärm med men sitter på Asus 980ti Strix 6Gb "oc"

På 3440x1440p i GTA V så ligger jag på en 70-80 fps, i äldre spel 100. Så det ska nog inte vara nått problem med ditt 980ti kort heller

Skrivet av trex maffia:

jag är sur fick en med mycket backlight bleed lyser mycket från alla hörnen ser inte klokt ut på svart bakgrund .

Hur ofta stirrar du på en helt svart bakgrund ? Är BLB som du har ett problem när du spelar/ser på film/ använder windows då tycker jag du genast skall skicka tillbaka skärmen. Men om det bara är ett problem då du tittar på en totalt svart bild så kanske det inte spelar så stor roll ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmpa83:

Fixar du köra de nyaste spelen på 4k ? Tänk mig en ny skärm med men sitter på Asus 980ti Strix 6Gb "oc"

Fast du vet denna skärmen är inte 4k?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

Sådärja, nu står skärmen och glänser på skrivbordet. Verkar bra efter en kort testsession. (Jag lovar återkomma om jag hittar ngt fel)

* BLB som Cedrics tidigare bilder. Dvs som förväntat. Eller egentligen bättre än jag förväntat mig om jag ska vara ärlig.
* Inget coil-whine hittils. Testat brightness 100-0. Kör på 30 nu i mitt mörka rum. Jag är extremt känslig så detta hade vart en deal-breaker.
* 100 Hz

Så nu ska jag sparka igång lite spel och hålla uppsikt efter scan-lines problemen. Bekämpar törsten med Chimay och jag bjussar på en extremt dålig bild. Där kan ni även se mitt hemmabyggda väggmonterade chassi som jag lade flera veckor på i somras. Jag borde gjort en bygglogg...

http://i.imgur.com/mWiSM9d.jpg

Uppdaterar med några intryck efter ett par dagars användning.

Jag kan inte se skymten av scan-lines i min användning (desktop, tomb raider, battlefield 4, superhot mm). Jag tänker inte leta efter artefakter mer än så ("What has been seen cannot be unseen" osv)

Enda lilla smolket i glädjebägaren är att skärmen har ett svagt surr när det är mkt vitt på skärmen. Det liknar inte coil-whine som på grafikkort utan mer ett konstant brummande som från en förstärkare. Dock är det tilllräckligt lågt för att jag ska kunna leva med det i mitt i övrigt knäpptysta rum. Det är alltså bara hörbart med örat mot skärmen.

"Fet monitor" är väl det bestående intrycket

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

@leadc4ge: Var köpte du skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

@leadc4ge: Var köpte du skärmen?

Komplett.se, förbeställde 13e feb.

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Cdon hade 2-3 st i lager nyss så jag köpte en av dem. Kanske dyker upp på onsdag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av corben2:

Cdon hade 2-3 st i lager nyss så jag köpte en av dem. Kanske dyker upp på onsdag

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick ett mail att min håller på packas från cdon så får nog den med på onsdag:D beställde även en acer x34 så ska bli kul o jämföra kommer slänga upp lite bilder sen!

Permalänk
Medlem

Sådär. Har även beställt nu

Såg ni till att använda: http://cdon.se/hemelektronik/asus_pg348q_preorder/
?

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

Jag fick ett mail att min håller på packas från cdon så får nog den med på onsdag:D beställde även en acer x34 så ska bli kul o jämföra kommer slänga upp lite bilder sen!

När la du din beställning? För jag har inte fått något mail av CDON och jag la min beställning 2016-01-28. Det enda som står om jag går in på deras sida är att min beställning har mottagits av lagret. Står det något annorlunda för dig? Är förövrigt CDON plus kund, om det nu gör någon skillnad.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

När la du din beställning? För jag har inte fått något mail av CDON och jag la min beställning 2016-01-28. Det enda som står om jag går in på deras sida är att min beställning har mottagits av lagret. Står det något annorlunda för dig? Är förövrigt CDON plus kund, om det nu gör någon skillnad.

Står samma för mig men pratade med kundtjänst igår och dom hade fort in 7st skärmar du borde se ändring på din status med idag jag la min förbokning slutet på januari..

Permalänk
Skrivet av Burn_OG:

Sådär. Har även beställt nu

Såg ni till att använda: http://cdon.se/hemelektronik/asus_pg348q_preorder/
?

Jag har sätt den förut i tråden men glömde bort den. Bra att du informera om den igen. Så jag passa på att beställa en jag också innan jag glömde bort rabatten igen. Jag har läst om denna i flera veckor och även X34:an i flera veckor strax innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burn_OG:

Sådär. Har även beställt nu

Såg ni till att använda: http://cdon.se/hemelektronik/asus_pg348q_preorder/
?

TACKAR!!!!

Chattade precis med kundtjänst, de skulle dra av 1000 kr trots att jag redan lagt beställningen igår.

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på vad skärmen väger utan fot? ASUS Support kunde inte ge mig svaret utan hänvisade till de 11.2 kg som är totalen.

Permalänk
Medlem

Väntat över en månad nu och inet har fortfarande inte ens något preliminärt datum. Kanske dags att beställa från komplett istället.

Permalänk
Medlem

Status: Postad

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk
Medlem

Hämta precis ut min skärm, snabb och smidig leverans av CDON.

Ska packa upp den lite senare så får vi se om jag vunnit skärm lotteriet eller inte!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Fint fint. Vilka tester blir det?

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk

Fick precis upp skärmen riktigt trevlig skärm. Jag klarade klocka min till 100 hz utan problem. Bleed värka jag vara riktigt lottad har min på 85 procent brightness och märker ej var så mycket finns lite på kanterna! slänger upp några bilder senare!

Permalänk
Medlem

Packat upp min precis, väldigt lite backlight bleed, sjukt trevligt med 21:9, CDON leverera idag jag beställde min igår (med rabattkoden) .

100hz fungerar klockrent.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 104 TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Medlem

Sådär!

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||