Hej, morbror som jag är så har jag sista ansvaret känner jag så att min systerson blir nöjd med sin nya dator. Han fyller år till helgen så tanken är att beställa tisdag eller onsdag så prylarna är i hamn till helgen.
Budget inkl skärm ligger på runt 13 000 kronor och han har tittat på ett paket från Komplett där det är et GTX 960 med samt är det en 27" skärm med endast full hd som han tittat på.
Jag är lite inne på att satsa på ett GTX 970 med en AOC skärm som fått bra betyg och som klarar 2560*1440 (tror jag det är). Vad tycker ni mer experter, är det värt att gå på den här linjen istället?
Jag har ingen lista ännu och vi kan tänka oss att handla från olika ställen för att få ner priset. Jag har mest läst om nvidia grafikkort på sistone och har inte så bra koll på ati. Så här får ni gärna hjälpa till också vad som borde bli bäst. Tanken är ju att grafiken ska bli så bra som möjligt i spelen.
Allting behövs då det inte finns något alls i förväg till datorn. Så, chassi, moderkort, processor (och kylare), grafikkort, ram, psu, ssd, skärm, tangentbord, mus samt headset. Tror inte jag glömt något nu va?
Jag har inte satt ihop ett paket ännu som utgång utan det är fritt fram att få ihop bästa möjliga prestandan för maximal grafikupplevelse och ändå klara budgeten.
Är det t ex värt med ett mekaniskt tangentbord?
Hoppas på många trevliga svar då jag inte hittat en tråd som direkt beskriver detta även om vissa ligger i ungefär samma priskategori!
jag skulle köpt tangentbord för 2-300kr och så billig mus som möjligt också för att möjliggöra för framtida roliga presenter och samtidigt få en så bra dator som möjligt!