Tycker du politikdebatter ska existera på Sweclockers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cav.:

"Hej jag saknar hållbara argument för min ohållbara politiska ideologi och är trött på att ständigt bli rättad med fakta, det är kränkande för mig och kräver därför att ni tar bort möjligheten för folk att ifrågasätta mig, jag har ju trots allt rätt och de fel"

Att argumentera mot dessa personer är ju som att försöka argumentera mot en fundementalt troende person. Det finns inga 'hållbara' argument då man redan vet sanningen.

Jag har dock inga problem med att folk vill sitta och gasta på varandra på flashback, tycker bara det är synd att attityden på Sweclockers blivit så dåligt på sistone.

Permalänk
Medlem

Jag hör till dem som tycker att subforumet borde plockas bort.
Precis som TS skriver så handlar Sweclockers om datorer och teknik samt den glädje vi alla har gemensamt för detta ämne. Sällan kommer det upp trådar där folk sitter och beskyller varandra för att ljuga osv inom de mer teknikbaserade ämnena.
Det finns ämnen inom politiken som många på Sweclockers brinner för men jag anser att det finns väldigt många andra ställen där dessa kan diskuteras.
Problem som uppstår i trådarna är ofta en spänd stämning där folk anklagar varandra för att ljuga och oliktänkande inte uppmuntras utan snarare dumförklaras (åt båda hållen). Jag funderar främst vad detta sänder för signaler till Sveriges barn och ungdomar som inte är så insatta men som för hjälp, trygghet och breddande av teknikintresse sökt sig hit. De möts i dessa trådar av personer som (oftast) är röstberättigade och därav vuxna som inte kan prata normalt med varandra. Förhoppningsvis så förstår alla medlemmar detta och tar det inte som någon stor förlust, det är ju främst datorer och teknik som gjort att vi sökt oss hit?
För inte så länge sedan var dessa trådar obefintliga och det gick ju bra för alla då?

Jag anser verkligen att Sweclockers är bättre än dessa trådar och jag hoppas att de själva förstår vad det innebär i längden. Att jag som medlem behöver anmäla användare som inte kan bete sig känns verkligen inte roligt. Jag anmäler dessutom inte oliktänkande utan snarare nedvärdering av andra personer. Att kalla en grupp människor för "parasiter som borde utrotas" hör till mina anmälningar. Jag vet att alla inte skriver detta men det kan iaf vara 50+ gilla-markeringar på ett sådant inlägg (vad är det för fel på er??) innan det plockas bort av en administratör.

Hoppas att något händer gällande dessa trådar.

Permalänk

Förbjud samtidigt all diskussion kring amd vs Intel vs nvidia.
Det går aldrig heller att lösa utan blir mycket pajkastning .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Jag hör till dem som tycker att subforumet borde plockas bort.
Precis som TS skriver så handlar Sweclockers om datorer och teknik samt den glädje vi alla har gemensamt för detta ämne. Sällan kommer det upp trådar där folk sitter och beskyller varandra för att ljuga osv inom de mer teknikbaserade ämnena.
Det finns ämnen inom politiken som många på Sweclockers brinner för men jag anser att det finns väldigt många andra ställen där dessa kan diskuteras.
Problem som uppstår i trådarna är ofta en spänd stämning där folk anklagar varandra för att ljuga och oliktänkande inte uppmuntras utan snarare dumförklaras (åt båda hållen). Jag funderar främst vad detta sänder för signaler till Sveriges barn och ungdomar som inte är så insatta men som för hjälp, trygghet och breddande av teknikintresse sökt sig hit. De möts i dessa trådar av personer som (oftast) är röstberättigade och därav vuxna som inte kan prata normalt med varandra. Förhoppningsvis så förstår alla medlemmar detta och tar det inte som någon stor förlust, det är ju främst datorer och teknik som gjort att vi sökt oss hit?
För inte så länge sedan var dessa trådar obefintliga och det gick ju bra för alla då?

Jag anser verkligen att Sweclockers är bättre än dessa trådar och jag hoppas att de själva förstår vad det innebär i längden. Att jag som medlem behöver anmäla användare som inte kan bete sig känns verkligen inte roligt. Jag anmäler dessutom inte oliktänkande utan snarare nedvärdering av andra personer. Att kalla en grupp människor för "parasiter som borde utrotas" hör till mina anmälningar. Jag vet att alla inte skriver detta men det kan iaf vara 50+ gilla-markeringar på ett sådant inlägg (vad är det för fel på er??) innan det plockas bort av en administratör.

Hoppas att något händer gällande dessa trådar.

Mer eller mindre this ....det finns gott om forum på nätet där det går bra å diskutera vad man vill .......men sist jag kollade så var dethär en site/forum för DATOR ENTUSIASTER ......inte wannabe politiker eller annat fullständigt orelaterat .....

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Mer eller mindre this ....det finns gott om forum på nätet där det går bra å diskutera vad man vill .......men sist jag kollade så var dethär en site/forum för DATOR ENTUSIASTER ......inte wannabe politiker eller annat fullständigt orelaterat .....

Jag ser att du fortfarande inte har svarat mig. På vilket sätt är WoW mer datorrelaterat än FEM-beäkrningar, bilchippande eller snack om NASA?

Det är helt klart i första hand ett forum för datorentusiaster. Men återigen: var drar du gränsen för vad som är okej att prata om? Enligt dig så är ju WoW okej att prata om eftersom spel är kopplade till datorer och har drivit datorutvecklingen framåt de senaste 30 åren. Men Rymdfart, Aktiehandel och annat som är starkt datorkopplade och har drivit datorutvecklingen framåt de senaste trettio åren (Jag menar, de lägger en enorm fiberkabel på havsbotten för att få lite lite lägre latenser över atlanten vid aktiehandel, go figure) är inte okej att prata om eftersom?

Hur drar du dina godtyckliga gränser och varför är du en auktoritet på vad som är okej att prata om och ej?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

@ZOiDVOiD

Ursäkta, men nu pratar du i mössan.
Om det hade varit ett forum för endast teknikintresserade så hade det inte funnits en forumdel specifikt för

Citat:

Naturvetenskap, juridik, ekonomi, politik, historia, studier, arbete med mera

.

Permalänk
Medlem

Bort med den, finns andra politiktrådar. Här diskuterar vi datorer och teknik, det går inte att ha ett forum som diskuterar livets alla delar! Ett forum för datorentusiaster!

Permalänk
Medlem

Fimpa skiten och tillbaka med ÖÄ.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Att ta bort "akademiska-ämnen-arbetsliv-och-samhallsdebatt" är dock inte ekvivalent med att enbart ta bort politiska diskussioner från Swec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fujiwara no Mokou:

@ZOiDVOiD

Ursäkta, men nu pratar du i mössan.
Om det hade varit ett forum för endast teknikintresserade så hade det inte funnits en forumdel specifikt för .

Citat:

Naturvetenskap, juridik, ekonomi, politik, historia, studier, arbete med mera

O andra sidan tycker jag att alla andra ämnen ovan har ju en länk till teknik förutom politik.

Vad finns det för slags länk mellan teknik och att "Trump is coming", inte egentligen någon förutom att det förmodligen finns otroligt många "neckbeards" som inte är intresserade av politik och då kan detta vara den perfekta vägen för dem att få en inblick/intresse i dagens samhälle.

Jag tycker själv att SweC inte skulle bli bättre utan "övriga ämnen", jag tycker i alla fall att de flesta har sagt att desto mer man lär sig desto klipskare blir man.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av siglolmic:

Du behöver ju inte läsa de trådar du inte vill läsa?

Precis. I övrigt är jag för yttrandefrihet. Något som vi tyvärr inte har eller har haft på många år.

Permalänk
Medlem

Tycker att kunna säga sin åsikt om politik, samhälle osv är själva kärnan i en demokrati. Även om ens åsikter är olika med styrande regering. Men idag så tar sida efter sida bort den möjligheten. Hur kommer det vara om 10år tro? Självklart ska denna forumdel vara kvar.

Lite förvirrande med först en titel som:
Bara jag som tycker detta subforum borde tas bort från Sweclockers?

sen frågan vid röstning:

Är nog många som bara läser forum titlen och röstar därefter....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronaldo:

Tycker att kunna säga sin åsikt om politik, samhälle osv är själva kärnan i en demokrati. Även om ens åsikter är olika med styrande regering. Men idag så tar sida efter sida bort den möjligheten. Hur kommer det vara om 10år tro? Självklart ska denna forumdel vara kvar.

Lite förvirrande med först en titel som:
Bara jag som tycker detta subforum borde tas bort från Sweclockers?

sen frågan vid röstning:

Är nog många som bara läser forum titlen och röstar därefter....

Du har helt rätt i att alla får ha en egen åsikt, mycket riktigt kärnan i demokrati. Problemet är när diskussionerna inte kan hållas på en rimlig nivå utan smutskastning och utan saklighet.
Något som är delvis problematiskt enligt mig är att detta forum har sitt fokus på datorer, teknik och ämnen relaterade till detta. Flyktingpolitik och presidentval hamnar inte riktigt inom den kategorin.
Jag tänker på det lite som att diskutera geografi på en mattelektion. Det är okej att göra det men du frångår forumets syfte.

Du skriver att många sidor har tagit bort möjligheten att diskutera. Många sidor har tagit bort möjligheten att diskutera utan att använda sig av riktiga namn (bundna till exempelvis facebook). Anledningen var att folk öste ur sig åsikter som generellt var ganska grova, allt gömt bakom ett alias. Nu när man är tvungen att faktiskt använda sitt riktiga namn så klagas det på att man inte längre får uttrycka sig fritt.
Förmodligen förstår du att möjligheten att uttrycka sig inte har försvunnit, de saker som sagts kanske inte har legat på en nivå som du normalt skulle kunna stå för under ditt riktiga namn.

Summa summarum: Alla har rätt till en åsikt men att sitta bakom ett alias ger inte folk rätt att säga vad som helst. OM allt hade diskuterats på en vuxen nivå så hade det varit mer okej, det har dock fortfarande inget med datorer/teknik att göra.

Permalänk
Medlem

Jag vet, vi sätter en högre gräns, så bara personer som varit medlem i 10 år får access till Övriga Ämnen. På så sätt försvinner det från trådskaparen, voilá, problemet löst.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Ja tycker politiksnack inte hör hit.
Minns för ett antal år sen då var swec nästan slm en mildare variant av flashback.
Det var mest aktivitet i övriga ämnen där mycket politiksnack ägde rum.
Jag tror det fanns många användare då som enbart var på swec för att diskutera politiska åsikter fram och tillbaka.

Kändes inte alls passande för ett datorforum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Nu råkade jag rösta ja fast jag tänkte rösta nej då jag bara tänkte på titeln..

Men måste ändå säga att jag förespråkar OT. Inte bara på detta forum utan andra också så tycker jag det är intressant att diskutera andra saker med folk som iaf har ett intresse gemensamt.

Dock gillar jag inte politik så det klarar jag mig utan men det är som sagt bara att skippa dom trådarna!

OT brukar vara roligaste delen på ett forum

Permalänk
Medlem

Sweclockers är först och främst en teknik site, det är inte för SD folk att jaga röster och hjärntvätta folk.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Stängde inte sweclockers sin offtopic-del för typ 10 år sedan eller blandar jag ihop det med något annat forum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorrox:

Sweclockers är först och främst en teknik site, det är inte för SD folk att jaga röster och hjärntvätta folk.

Haha, menar du på allvar att Sweclockers "övriga ämnen"-subforum är till för att SD skall jaga röster och hjärntvätta folk? Du inser att du redan med det uttalandet själv böra prata politik va?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Antog att detta argument skulle komma upp. Du har nog missförstått min poäng. Jag tycker bara att Sweclockers ska hålla sig till teknikdelen och inte bli någonting annat. Dessa politiktrådar dyker upp mer och mer oftare

Tycker personligen det är bara bra att SweC tillåter sina medlemmar att diskutera vadfan dom vill, i den frågan är jag en liberal och anser inte att företag ska försöka styra sina konsumenter. Just därför jag avskyr Apple

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Haha, menar du på allvar att Sweclockers "övriga ämnen"-subforum är till för att SD skall jaga röster och hjärntvätta folk? Du inser att du redan med det uttalandet själv böra prata politik va?

Ja, för SD folk är i full fart med att skapa trådar här.
Så jag kan också skriva vad jag tycker om det och att det inte ska finnas här på Sweclockers.
Men fortfarande tycker jag att dessa personer kan skapa sina trångsynta och främlingsfientliga trådar på andra siter där dom får en klapp på axeln av sina jämlikar och kan sprida sina lögner bland sig själva.
Men jag är inte intresserad av att diskutera med sådana människor (ja, jag skrev sådana människor, hur känns det att bli generaliserd?)

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorrox:

Ja, för SD folk är i full fart med att skapa trådar här.
Så jag kan också skriva vad jag tycker om det och att det inte ska finnas här på Sweclockers.
Men fortfarande tycker jag att dessa personer kan skapa sina trångsynta och främlingsfientliga trådar på andra siter där dom får en klapp på axeln av sina jämlikar och kan sprida sina lögner bland sig själva.
Men jag är inte intresserad av att diskutera med sådana människor (ja, jag skrev sådana människor, hur känns det att bli generaliserd?)

Ojoj, det var mycket kommentarer du hade här. Jag får försöka gå igenom det i lite vettig ordning.

Så för att "SD folk" skapar trådar här anser du att sweclockers subforum "övriga ämnen" är till för att SD skall jaga röster och hjärntvätta folk? Du menar alltså på allvar att syftet med hela det subforumet är att underlätta röstjakt och hjärntvätt? Har du några som helst belägg för det helt vilda påståendet?

Det är klart att du kan skriva vad du tycker, men det blir ju lite knasigt när du säger att du inte tycker att man skall prata politik på forumet samtidigt som du själv pratar politik på forumet. Jag hoppas att du inser att det kan ses som ganska grovt hyckleri från din sida.

Du tycker att folk kan skapa trångsynta främlingsfientliga trådar på andra forum där de får en klapp på axeln. Jag hänger för det första inte med på varifrån det uttalandet kom helt plötsligt, diskussionen handlade om det skall vara okej att diskutera politik överlag på forumet och på dig låter det som att du snarare vill begränsa diskussionen till politik som du håller med om. Men vad är det som gör dig till en auktoritet att lyssna på när det gäller vad som är okej att prata om och inte? Jag hoppas att du inser hur fel det låter när du verkar vilja censurera folk som inte håller med dig.

Menar du på allvar att det är bättre att folk har en diskussion på ett forum där de bara får ryggdunkar än att de för en diskussion på ett diskussionsforum med folk som kan peka ut problem, felaktigheter och rena lögner i deras uttalanden? Ryggdunkande har inget diskussionsvärde.

Kan du förklara ditt sista uttalande? Vad menar du med frågan hur det känns att bli generaliserad? Med tanke på dina ordval så låter det som att du klumpar ihop mig med SD-anhängare men det vore ju helt absurt av dig. Då återstår ju bara att du klumpar ihop mig med "folk som inte håller med dig" och att du inte vill diskutera med sådana personer. Men i så fall är det ju snarare du som bör hitta ett forum där du kan få en klapp på axeln av dina jämlikar och vara trångsynt.

Att ignorera alla som inte håller med dig och att vägra ta en diskussion med folk som har avvikande åsikter gentemot dina är ju närmast definitionen på trångsynthet.

Väntar med spänning på ditt svar.

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Är det bara jag som tycker detta subforum skall tas bort från sweclockers? Eller ja, snarare att politikdebatter tas bort från forumet. Jag ser ständigt med jämna mellanrum att det kommer trådar som spårar ur inom några timmar där folk skriker på varandra genom internet angående invandring och som alltid sedan blir nedstängda av en admin som fått nog. Asså snälla, jag vet inte vad erat mål är med detta forum men mitt är iallafall att skapa en gemenskap och prata om vårat delade intresse, främst teknik.
Jag ser verkligen inte någon poäng överhuvudtaget att hålla dessa trådar levande då de ALLTID slutar på samma sätt.
Visst, det kanske strider lite mot yttrandefriheten men ärligt talat så tycker jag inte Sweclockers är ett ställe att samlas på för att diskutera om vilka som tar ditt jobb.

Det var allt från mig. Note: Detta är vad JAG TYCKER. Bli inte butthurt

Jag tycker att diskussioner om invandring och politik borde resultera i omedelbar avstängning, så hade moderatorerna mindre att göra.

Yttrandefrihet innebär att du får säga nästan vad du vill utan att staten vidtar åtgärder, inte att du ska sitta och kaskadkräkas på ett forum. Bort med eländet. Har tyvärr sett människor som förr vart vettiga som nu blivit nyttiga idioter till mörkbruna krafter.

Edit: Alltså men jo.. Det har blivit för hårt här.. Fick höra nu att det till och med förekommit dödshot, tack och lov blev den personen avstängd men att det ens går så längt liksom..

Sen.. Vad ska folk här och göra med sin invandringskritik och extrema politiska åsikter i allmänhet? Avpixlat har ju fortfarande ett kommentarsfält där de kan hata av sig liksom. Sweclockers är inte rätt forum, bokstavligen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Ojoj, det var mycket kommentarer du hade här. Jag får försöka gå igenom det i lite vettig ordning.

Så för att "SD folk" skapar trådar här anser du att sweclockers subforum "övriga ämnen" är till för att SD skall jaga röster och hjärntvätta folk? Du menar alltså på allvar att syftet med hela det subforumet är att underlätta röstjakt och hjärntvätt? Har du några som helst belägg för det helt vilda påståendet?

Det är klart att du kan skriva vad du tycker, men det blir ju lite knasigt när du säger att du inte tycker att man skall prata politik på forumet samtidigt som du själv pratar politik på forumet. Jag hoppas att du inser att det kan ses som ganska grovt hyckleri från din sida.

Du tycker att folk kan skapa trångsynta främlingsfientliga trådar på andra forum där de får en klapp på axeln. Jag hänger för det första inte med på varifrån det uttalandet kom helt plötsligt, diskussionen handlade om det skall vara okej att diskutera politik överlag på forumet och på dig låter det som att du snarare vill begränsa diskussionen till politik som du håller med om. Men vad är det som gör dig till en auktoritet att lyssna på när det gäller vad som är okej att prata om och inte? Jag hoppas att du inser hur fel det låter när du verkar vilja censurera folk som inte håller med dig.

Menar du på allvar att det är bättre att folk har en diskussion på ett forum där de bara får ryggdunkar än att de för en diskussion på ett diskussionsforum med folk som kan peka ut problem, felaktigheter och rena lögner i deras uttalanden? Ryggdunkande har inget diskussionsvärde.

Kan du förklara ditt sista uttalande? Vad menar du med frågan hur det känns att bli generaliserad? Med tanke på dina ordval så låter det som att du klumpar ihop mig med SD-anhängare men det vore ju helt absurt av dig. Då återstår ju bara att du klumpar ihop mig med "folk som inte håller med dig" och att du inte vill diskutera med sådana personer. Men i så fall är det ju snarare du som bör hitta ett forum där du kan få en klapp på axeln av dina jämlikar och vara trångsynt.

Att ignorera alla som inte håller med dig och att vägra ta en diskussion med folk som har avvikande åsikter gentemot dina är ju närmast definitionen på trångsynthet.

Väntar med spänning på ditt svar.

1) Jag sa aldrig att ÖÄ delan tillhör bara SD för att jaga röster, Jag skrev att det är SD fölk som jagar röster genom att skapa trådar i detta forum.
Vill du dra dina slutsatser av det jag skriver och tolks det som du vill är det upp till dig.
Det har skapats sådana trådar på sistonde och så fort den ena tråden dör ut eller blir låst så skapas en ny som vill ge invandrarna skulden för allt som är fel i samhället.

2) Ingen är perfekt, jag försöker undvika att prata politik men ibland kan jag inte hålla mig. Det är därför jag tycket ALL politiksnack ska bli förbjudet och då slutar jag också skriva dom få poster som jag skriver om politik.

3) Det är inget som ger mig auktoritet att lyssna på, tråden var en fråga till alla om man tycker att det är ok med politiska trådar eller ej, och jag skrev precis det jag tycker. Jag vill inte censurera något det finns andra sidor för alla som vill diskutera politik, jag tycker inte det hör till här på Sweclockers.

4) Ja jag menar på allvar att dessa personer kan skriva i andra trådar och få en klapp på axeln, ryggdunkande har ingen diskussionsvärde men sådana här trådar har ingen diskussionsvärde heller då alla har redan en fast ståndpunk och ingen kommer att ändra sig (inklusive mig). Det har man sett under alla trådar som har skapats här.

5) min sista fråga var exakt det jag skrev, det var intemenat till dig personligen. Men om du nu känner igen dig i det som jag skrev, ja då var du bland dom jag syftade på då. Jag diskuterar inte med rasister och trångsynta, det är dessa personer jag syftade på. Jag har aldrig sagt att det som jag säger är absolut och ingen får tycka annorlunda men jag har iaf tillräcklig mycket i huvudet för att inte skylla allt fel i samhället på en liten grupp människor. Jag diskuterar inte med sådana människor för det ger ingen resultat. Har gjort det förr men vill inte fortsätta göra det längre.

Hoppas du har fått svar på dina frågor. Jag har beskrivit exakt vad jag menar nu och har inte lust att fortsätta säga samma sak 100 gånger till.
Och förlåt att jag låter väldigt sur, men jag är sur (inte på dig personligen men på alla dessa politiska trådar som ska smutskasta minoriteter och bevisa saker som inte stämmer).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrlMrt:

Jag har helt tappat intressent för Sweclockers forum sen det blev det nya flashback där unga arga män skall skriva av sig sina fördommar.
Ser inte vitsen med två flashback. Överlag har ju kvalitén på forumet störtdykt senaste året.

Bra generalisering, du låter ju som Aftonbladet.

Tycker inte dessa trådar är värre än: köpråd 6K, köpråd 10k köpråd 15k så fort någon ska köpa en ny dator ska det skapas en ny tråd, och samma komponenter anges i varje tråd.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | ASUS RTX 3080 STRIX OC | Corsair Dominator Platinum DDR5 6400MHz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorrox:

1) Jag sa aldrig att ÖÄ delan tillhör bara SD för att jaga röster, Jag skrev att det är SD fölk som jagar röster genom att skapa trådar i detta forum.
Vill du dra dina slutsatser av det jag skriver och tolks det som du vill är det upp till dig.
Det har skapats sådana trådar på sistonde och så fort den ena tråden dör ut eller blir låst så skapas en ny som vill ge invandrarna skulden för allt som är fel i samhället.

2) Ingen är perfekt, jag försöker undvika att prata politik men ibland kan jag inte hålla mig. Det är därför jag tycket ALL politiksnack ska bli förbjudet och då slutar jag också skriva dom få poster som jag skriver om politik.

3) Det är inget som ger mig auktoritet att lyssna på, tråden var en fråga till alla om man tycker att det är ok med politiska trådar eller ej, och jag skrev precis det jag tycker. Jag vill inte censurera något det finns andra sidor för alla som vill diskutera politik, jag tycker inte det hör till här på Sweclockers.

4) Ja jag menar på allvar att dessa personer kan skriva i andra trådar och få en klapp på axeln, ryggdunkande har ingen diskussionsvärde men sådana här trådar har ingen diskussionsvärde heller då alla har redan en fast ståndpunk och ingen kommer att ändra sig (inklusive mig). Det har man sett under alla trådar som har skapats här.

5) min sista fråga var exakt det jag skrev, det var intemenat till dig personligen. Men om du nu känner igen dig i det som jag skrev, ja då var du bland dom jag syftade på då. Jag diskuterar inte med rasister och trångsynta, det är dessa personer jag syftade på. Jag har aldrig sagt att det som jag säger är absolut och ingen får tycka annorlunda men jag har iaf tillräcklig mycket i huvudet för att inte skylla allt fel i samhället på en liten grupp människor. Jag diskuterar inte med sådana människor för det ger ingen resultat. Har gjort det förr men vill inte fortsätta göra det längre.

Hoppas du har fått svar på dina frågor. Jag har beskrivit exakt vad jag menar nu och har inte lust att fortsätta äga samma sak 100 gånger till.
Och förlåt att jag låter väldigt sur, men jag är sur (inte på dig personligen men på alla dessa politiska trådar som ska smutskasta minoriteter och bevisa saker som inte stämmer).

Jag frågade om du på allvar menade att ÖÄ var till för att SD skall jaga röster och hjärntvätta folk, på det svarade du ja.

Du säger att frågan inte var menad till mig personligen men varför frågade du då i ett direkt svar på min kommentar hur det känns att bli generaliserad? Du pratar om att folk har fasta ståndpunkter och inte kommer att ändra sig, du tror inte att det till viss del beror på inlägg som dessa där du utan att ha någon aning om min politiska ståndpunkt (en bit ut till vänster) frågar hur det känns att bli generaliserad och sånt?

Ja, jag känner igen mig i gruppen "människor som inte håller med dig om att politiska diskussioner bara skall föras med folk som håller med dig". Men direkt efter det antyder du att gruppen är rasister och trångsynta. Så nej, du har långt ifrån "beskrivit exakt" vad du menar.

Min ståndpunkt kvarstår, att vägra diskutera saker med folk som inte håller med dig och att ha inställningen att ens ståndpunkt är fast och inte kommer ändras är i princip definitionen av att vara trångsynt.

Jag har ingenting till övers för rasister och övriga idioter som tycker att det är enklare att skylla problem på en minoritet i billiga försök att ragga röster och popularitet men det hindrar mig inte från att diskutera med dem. Och diskussionerna ligger i ett subforum till ett subforum här så jag ser ärligt talat inte hur de kan vara så störande. Man behöver inte göra någonting för att undvika trådarna, för att ta del av diskussionerna behöver man aktivt ge sig in i dem.

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Jag frågade om du på allvar menade att ÖÄ var till för att SD skall jaga röster och hjärntvätta folk, på det svarade du ja.

Du säger att frågan inte var menad till mig personligen men varför frågade du då i ett direkt svar på min kommentar hur det känns att bli generaliserad? Du pratar om att folk har fasta ståndpunkter och inte kommer att ändra sig, du tror inte att det till viss del beror på inlägg som dessa där du utan att ha någon aning om min politiska ståndpunkt (en bit ut till vänster) frågar hur det känns att bli generaliserad och sånt?

Ja, jag känner igen mig i gruppen "människor som inte håller med dig om att politiska diskussioner bara skall föras med folk som håller med dig". Men direkt efter det antyder du att gruppen är rasister och trångsynta. Så nej, du har långt ifrån "beskrivit exakt" vad du menar.

Min ståndpunkt kvarstår, att vägra diskutera saker med folk som inte håller med dig och att ha inställningen att ens ståndpunkt är fast och inte kommer ändras är i princip definitionen av att vara trångsynt.

Jag har ingenting till övers för rasister och övriga idioter som tycker att det är enklare att skylla problem på en minoritet i billiga försök att ragga röster och popularitet men det hindrar mig inte från att diskutera med dem. Och diskussionerna ligger i ett subforum till ett subforum här så jag ser ärligt talat inte hur de kan vara så störande. Man behöver inte göra någonting för att undvika trådarna, för att ta del av diskussionerna behöver man aktivt ge sig in i dem.

Där var jag otydlig i min första post (där jag bara skrev ja) och du har rätt att tolka det som du gjorde men jag klargjorde tydligt i min andra post vad jag menade.
Det stämmer att frågan (Hur det känns att bli generaliserad) var i direktsvar på din fråga men det var inte menat till dig personligen. Jag skrev "dessa människor" och tycker det var ganska tydlig vilka jag menade.
Jag har nolltolerans när det gäller rasism, om det är trångsynt så är jag väl det och andra kan välja att inte diskutera med mig. Men jag skapar aldrig politiska trådar heller.
Du fattar inte hur det kan vara störande med sådana trådar men du tog illa upp direkt när jag skrev något som du tog åt dig (mitt fel att jag inte skrev tydligare kanske men ändå). Hur menar du att det inte är störande att kalla invandrare för våldtäksmän och kriminella?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorrox:

Där var jag otydlig i min första post (där jag bara skrev ja) och du har rätt att tolka det som du gjorde men jag klargjorde tydligt i min andra post vad jag menade.
Det stämmer att frågan (Hur det känns att bli generaliserad) var i direktsvar på din fråga men det var inte menat till dig personligen. Jag skrev "dessa människor" och tycker det var ganska tydlig vilka jag menade.
Jag har nolltolerans när det gäller rasism, om det är trångsynt så är jag väl det och andra kan välja att inte diskutera med mig. Men jag skapar aldrig politiska trådar heller.
Du fattar inte hur det kan vara störande med sådana trådar men du tog illa upp direkt när jag skrev något som du tog åt dig (mitt fel att jag inte skrev tydligare kanske men ändå). Hur menar du att det inte är störande att kalla invandrare för våldtäcksmän och kriminella?

Då är jag med på hur du menade med uttalandet.

Det var inte tydligt när du skrev det men efter förtydligandet så tror jag att jag förstår vad du menar.

Att ha nolltolerans rörande rasism är inte trångsynt, det är snarare i mina ögon en väldigt sund inställning. Det som är trångsynt är att vägra diskussioner med folk som inte håller med dig.

Jag tog inte illa upp när du skrev något som såg ut att vara riktat mot mig. Jag blev förvirrad och bad dig förtydliga. Jag stör mig på folk som bygger halmgubbar och hittar på reaktioner hos motparten i en diskussion men jag förstår inte varför jag skulle ta illa upp bara för att någon använder sig av märkliga argument i en diskussion, jag föredrar att bemöta argumenten.

Ja, personer som generaliserar invandrare till att bara vara våldtäktsmän och kriminella är jävligt störande men det är ju extremt enkla argument att bemöta med fakta. Om personerna inte kan ta till sig fakta så är de verkligen inga personer värda att slösa tid och ansträgning på genom att gå runt och störa sig på dem. Jag stör mig inte på att en treåring kallar mig bajskorv och på samma sätt stör jag mig inte på vad folk som inte har någon aning om vad de snackar om spyr ur sig.

Det är ju också ett problem med att folk är idioter, inte att det diskuteras politik i ett subforum till ett subforum där man aktivt behöver göra ett val att klicka in sig på de trådarna. Att några personer är korkade är inte en anledning att stänga ner subforumet precis som att folk som tjafsar nvidia vs. amd/Android vs. iPhone är ett argument för att ta bort subforumet med köpråd.

Visa signatur

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

@HugSeal: Jag vägrar inte diskutera med folk som inte håller med mig, jag vägrar att diskutera med rasister. Det mår jag inte bra av och det ger inget heller.
Om dessa trådar bara var i en subforum till ett subforum skulle det vara ok, men nu visas alla nya trådar på första sidan och man klickar på trådar för att se vad som står för det inte är alltid så att du kan se från titeln vad tråden handlar om. Sen om du läser bara några poster så är du fast även om du vill helst slippa se sånt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kanske är fredagslobotomerad men hittar verkligen inte.. Jag har för mig att det fanns ett ställe där man kunde skriva förbättringsförslag om själva forumet, och där passar ju det här utmärkt.

Jag tycker inte heller att man kväser "demokratin" eller vad folk nu gapar om.. Finns ju massor av bättre lämpade ställen att häva ur sig sina politiska åsikter än just Sweclockers.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.