Permalänk

Nya antenner till min Asus RT-AC68U

Hej gott folk.

Min son har dragit av alla antenner till min router Asus RT-AC68U, jag behöver köpa nya.
När jag ändå ska köpa nya tänker jag det vore najs med lite mer kräm i dom, någon som har tips på vilka antenner man kan köra som passar denna router?

Tack!

Permalänk
Skrivet av st1nkf1st:

Hej gott folk.

Min son har dragit av alla antenner till min router Asus RT-AC68U, jag behöver köpa nya.
När jag ändå ska köpa nya tänker jag det vore najs med lite mer kräm i dom, någon som har tips på vilka antenner man kan köra som passar denna router?

Tack!

skruva upp Routern på väggen eller ha allt i ett skåp av trä som du låst.
http://www.ebay.com/itm/3-9dBi-2-4GHz-5GHz-Dual-Band-RP-SMA-W...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av st1nkf1st:

Hej gott folk.

Tack!

Finns (inte billiga) antenner på Kjell&Company..

http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/tradl...

Du drar av det på sonens vecko/månadspeng?

Länkade antenner är rundstrålande och vill du ha "mer kräm" och vet vart du ska befinna dig i förhållande till routern så kanske du ska titta på riktade antenner.

Om jag inte minns fel är det vanliga standard RP-SMA-kontakter så du kan ju faktiskt köpa antennsladd och antenner och placera upp dem lite om du inte har möjlighet att flytta runt routern mer.

/Norrko

Permalänk

Tack båda, jag beställde från ebay då dom va dual-band. Får se hur bra dom funkar, 9dbi o allt

Permalänk
Hedersmedlem

Hög gain (dBi) betyder också smalare utstrålning. Har du en villa med flera våningsplan är det direkt dåligt skulle jag säga. Tror antennen från Kjell hade varit bättre tbh.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!