Jag vill ha ett mmorpg i Diablo stil! Finns det?

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett mmorpg i Diablo stil! Finns det?

Jag vill ha ett mmorpg i Diablo stil! Finns det?

Jag vill ha en helt öppen värld, jag vill kunna gå till ett dragon spawn ställe och hunta drakar för att eventuellt kunna få det där vapnet/armorn som dom kan droppa. Jag vill kunna levla och få bättre skiljs,Jag vill kunna rida runt på maounts. Vill kunna åka/gå imellan städer för att besöka NPCs eller eventuellt ha ett hus där jag kan stascha mina grejer. Jag vill kunna se och interagera med andra spelare.
Jag vill helt enkelt ha ett Tibia (för er som vet vad det är för spel) i Diablo stil! Liknande grafik och kameravinkel.

Jag älskar Diablo 3 men det är för "instänkt" jag vill kunna röra mig helt fritt utan laddnings sener.

Finns det ett sånt här spel eller något liknande?

Mvh

Permalänk
Medlem

En snabb sökning så kom jag fram till 'Devilian'.
Ingen aning om det är bra, men det verkar ha det mesta du är ute efter
https://www.youtube.com/watch?v=F0ASQRRryBQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

En snabb sökning så kom jag fram till 'Devilian'.
Ingen aning om det är bra, men det verkar ha det mesta du är ute efter
https://www.youtube.com/watch?v=F0ASQRRryBQ

Tack! Ska in och kolla när jag får en stund över!
Vad sökte du på? Jag försökte googla lite igår men hitta inte något intressant och såg inte det här spelet heller. Får hoppas att det är bra!

Tar gärna imot fler förslag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Låter som Ultima Online
http://www.uoforever.com/

Varning: Kräver rätt mycket energi och tid att lära sig och grafiken faller inte alla i smaken.

Permalänk
Medlem

Path of Exile kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Första jag kommer att tänka på är Eloa http://eloa.webzen.com/en

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Lost Ark Online när det väl kommer ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av LNDL:

Lost Ark Online när det väl kommer ut

Det ser riktigt coolt ut. vet du när det kommer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LNDL:

Lost Ark Online när det väl kommer ut

Jäklar det såg coolt ut!

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk

Kom till Path of Exile....700h in och är ännu inte ens i närheten på "klar"

Permalänk
Medlem

Betan för Lost Ark i Korea ska enligt vad jag läst börja nu i andra kvartalet i år. Så release i Europa lär dröja något år.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Tänkte också på Path of Exile när jag läste titeln. Jag har dock inte kört det på länge då jag tog mig igenom det som fanns då för kanske två år sedan, men det lär ju ha tillkommit en del innehåll sedan dess (jag tror till och med att det fortfarande var Beta när jag spelade).

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Lost ark såg riktigt nice ut!

Permalänk
Medlem

Path of Exile är ju ett bra spel, men det är knappast vad TS söker. PoE är ju i princip en bättre version av Diablo 3 bara.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Guardians of Ember dyker upp titt som tätt på min FB feed. Har inte kollat mer än på reklamfilmen men gillar man Diablo stuket så ser det iallafall ok ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rift kanske? Mer likt WoW än D3, men kanske värt att kolla på?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Väntar på Lineage Eternal och/eller Lost Ark

Permalänk
Skrivet av Ast0r:

Väntar på Lineage Eternal och/eller Lost Ark
https://www.youtube.com/watch?v=sCdbdsFgNGI

Lineage Eternal er fett ut! Såg dock att CBT inte ens startat i Korea vilket förmodligen indikerar på att det kommer ta ett bra tag innan vi i EU kommer se det. =/

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Inaktiv

Lineage Eternal är så brutalt försenat vid det här laget så jag tvivlar på att det blir något av det, chansen är väl större att det skrotas.
Lost Ark däremot ser fantastiskt ut redan nu, hoppas det kommer hit snart.