Varför är det ingen som har bild på sig själv här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Jag kan lägga ut en bild på mig men ni kommer aldrig att känna igen mig irl. ;P Om jag gör detta vilka tar fler steget att göra detta?

Någon skrev att det finns en tråd där man lägger upp bilder på sig själv. Där är det förmodligen många som redan har "tagit steget".

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Jag kan lägga ut en bild på mig men ni kommer aldrig att känna igen mig irl. ;P Om jag gör detta vilka tar fler steget att göra detta?

Det tycker jag du ska göra du ifrågasätter ju trots allt varför andra inte har en bild på sig själva.

Permalänk
Medlem

Även om folk har profilbild är svårt att veta om bilden verkligen är den personen och alltså inget som går att ha som utgångspunkt huruvida någon är trovärdig eller ej.

Jag har en bild på mig själv som sjuåring på Facebook (fortfarande jag men såg bättre ut då!) :). En dag skulle jag gå med i ett airsoftgrupp för att sälja lite uniformer och krafs men adminsarna vägrade släppa in mig. De krävde att jag skulle legitimera mig med mera (med inscannat körkort/ID (vilket jag kan ha fejkat ändå)). Han jag pratade med som till sist addade mig för att kunna se min profil hänvisade till att det var en lillkille på min profilbild och därför trodde det att jag var minderårig trots att jag har ett ovanligt efternamn och det är väldigt lätt att kolla upp vem jag är. Extra kul blir det av att puckot själv hade ett påhittat profilnamn (något med Wolf) och dessutom två personer på sin egen profilbild, varav en tönt i militärutstyrsel och nån osäker svartmålad tjej med några extrakilon. Svårt att garantera båda var över 18, eller vem som ens var den jag pratade med, eller om det överhuvudtaget var någon av de två på profilbilden alls. Jag bad honom dra åt pepparn.

Så en profilbild säger ingenting alls egentligen.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Det tycker jag du ska göra du ifrågasätter ju trots allt varför andra inte har en bild på sig själva.

*känner mig lite utlämmnad*

Permalänk
Inaktiv

Jag har haft min profilbild i över 10 år, men jag överväger att byta. Tänk om ingen känner igen mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Batwoman:

För att visa man inte är ett troll.

Säger personen som tjatar på andra om att visa upp sig men inte gör det själv och har en lika anonym avatar som alla andra? Troll visar sig genom vad och hur de skriver, inte genom en vilja eller ovilja att lägga upp bilder på sig själva. Är det någon här som trollar så är det du.

Det här är inte Facebook (där man för övrigt kan strunta i profilbild utan att för den sakens skull vara anonym), vill du visa upp dig är du på fel ställe. Det är ingen som kan stoppa dig från att posta bilder på dig själv, men jag vågar nästan lova att ingen kommer bry sig heller. Ingen som inte vill kommer att "ta steget" bara för att du gör det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har riktig bild, jag är väldigt pixlig och så, men så är jag uppväxt med C64 och Atari, då blir det inte bättre än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

*känner mig lite utlämmnad*

Haha i'll show you mine if you show me yours

Permalänk
Medlem

För att hur kan en riktig bild vara lika rolig som den jag har nu? Sen är jag så förbaskat snygg att tjejorna här på forat hade inte lämnat mig ifred om jag la upp en bild på mig själv.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Varför ska vi nöja oss med foto?
Namn, adress, tfn nr och personnummer i signatur tack.

Permalänk
Medlem

Ni är ett gäng märkliga (och fega) människor..varför kan man inte ha en bild å sig själv? Vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Ni är ett gäng märkliga (och fega) människor..varför kan man inte ha en bild å sig själv? Vad är problemet?

Skärp dig, patetiskt att du klagar på andra samtidigt som du är lika anonym som dom du klagar på

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

.
.
.
<--- Jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Har en bild nu varför har inte du någon? Är du måhända lite feg?

Permalänk
Medlem

Nu har jag det här men osäker på om jag verkligen vill det. Lite skönt att vara anonym även om jag försöker att inte gömma mig bakom det.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Inget fel med att fråga om folk vill lägga upp bilder på sig själva, men trist att du kallar folk för fega när du inte får den respons du önskade. Behöver det vara svårare än att folk får göra precis som de själva vill? Jag kan tänka mig att byta till en bild på mig själv men jag råkar tycka att bilden jag har nu är ganska rolig, så den får haka på ett tag till. (nerd superhero-picture!) Snacka om att problematisera en icke-fråga..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Jag är för lat för att orka uppdatera min(a) profiler med färska bilder så blev en bild från ett bra spel istället. (Dock är den lik mig, då jag fått höra att jag ser lite läskig ut...). Knappt så jag orkar hålla FB profilen uppdaterad.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Skrivet av Batwoman:

Varför byte du inte direkt då? Du sitter o klagar på folk att dom är fega osv och förespråkar att man ska ha bild på sig själv. Men du kan inte byta om ingen annan gör det?
Kanske är som du säger.. att du är troll?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

@Batwoman: Det har väl knappast med feghet att göra. De flesta har sina riktiga namn och vart dom kommer ifrån, så är du intresserad så är det bara att facebooka och kolla för allt du är värd om du är så intresserad.
Det är just det, det är ingen som är särskilt intresserad, då det inte alls är syftet med forumet.

Dom flesta på forumet är nog inte omöjliga att skicka en bild vid förfrågan heller om det skulle "behövas", men ganska korkat att kalla alla fega för att man inte har bild på sig själv.

Finns, som tidigare sagt, trådar om saken om du nu känner dig så "modig".

Edit: Det vi identifierar oss med är våra datorer i signaturerna. Det berättar mer om vem man är på det här forumet och vart ens intresse ligger.

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Skrivet av Batwoman:

Obvious troll is obvious

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Om man känner ett överväldigande behov att posta ett foto av sig själv kan man göra detta i hur ser du ut-tråden, men självklart är detta valfritt och man ska ju lämpligen slippa bli kritiserad om man avstår

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord