Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Då blir det en format C: så får han hämta den isf.. Vad händer om han inte hämtar den då? Jag tänker ju inte åka tillbaka med den 6 mil (Har då åkt 24mil totalt) utan att få betalt..

Sätt en deadline antigen hämtar han den inom 3 dagar eller så tar du över datorn och säljer den begagnad.
För övrigt så skall du ta betalt vilket som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Kan du inte skicka ett meddelande via sms/epost där du undrar om han ska hämta datorn eller om den ska "skrotas".
Sen behåller du svaret som bevis på vad ni kom överens om.

Ska göra de.. Om han nu svara vill säga..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Men bankens tider är rätt oväsentligt här? Om de är som TS skriver så har vi väl konstaterat att "kunden" inte har pengar, ljuger och inte är seriös. Sen om banken har öppet eller inte hjälper inte TS. Sidospår!

Gör dig av med dator direkt. Skicka tillbaks den eller skicka den med din snälla kompis som bistod med kontakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Då blir det en format C: så får han hämta den isf.. Vad händer om han inte hämtar den då? Jag tänker ju inte åka tillbaka med den 6 mil (Har då åkt 24mil totalt) utan att få betalt..

Det blir väl "ord står mot ord - ärendet kan inte prövas och läggs ner". Ha en pålitlig vän med dig när du postar datorn som kan va vittne om strul skulle uppstå senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Då blir det en format C: så får han hämta den isf.. Vad händer om han inte hämtar den då? Jag tänker ju inte åka tillbaka med den 6 mil (Har då åkt 24mil totalt) utan att få betalt..

Hämtar han den inte så lämna den till polisen som övergivet gods. Efter en tid har du som upphittare dessutom rätt att bli rättmätig ägare till datorn om den inte plockats ut av ägaren

Permalänk
Medlem

Ge igen med samma mynt. Sluta höra av dig och svara på hans sms när han till slut vill ha tillbaks datorn.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (urspårning/ordklyveri)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Mja, Nu har han inte svarat på 3 dagar.. Så ska nog göra som @talonmas skrev, Sluta svara o höra av mig ja också..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det är för att ha ryggen fri, "upp till" betyder i realiteten nästan alltid en dag.

När det gäller TS så hade jag gett honom en tidsfrist, "du har 30 dagar på dig att betala och hämta datorn annars tänker jag sälja den för att få in mina pengar".

Egenmäktigt förfarande om man väljer att verkställa den sista delen utav din mening om där inte finns ett avtal som reglerar att det är i sin ordning.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Egenmäktigt förfarande om man väljer att verkställa den sista delen utav din mening om där inte finns ett avtal som reglerar att det är i sin ordning.

Om jag minns rätt så fanns det nån klausul någonstans att man har rätt att göra det efter 6 månader med avtal påskrivet och det måste ske per rekommenderat brev eller nåt sånt
Utan det, så är det 1 år eller mer, så jag googlade lite och vet inte om det här kan vara aktuellt fortfarande, var iallafall något som vi använde i butikerna jag jobbat i

https://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfat...

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Samma sak med DHL. Paket försvinner inte. Alla DHL's transporter är spårbara. Be om kollinummer.

Det händer rätt ofta att paket kommer på villovägar och försvinner (eller stjäls)
Kan också hända att ett paket förs vidare men inte skannas ordentligt eller överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Om det är en dator med serienummer (typ Dell, IBM/Lenovo, osv) så kolla med polisen om datorn är stulen.

Permalänk
Avstängd

Jag hade sagt att fixar du inte fram pengar efter x antal dagar skrotar jag datorn och säljer den i delar för att få betalat för mitt arbete för det låter som sagts tidigare som en person som skiter i inkasso och kronofogden och enda som skulle hjälpa är hot om förlust av datorn ....och när dag X kommer blir det säkert massor av bortförklaringar och har du inte blivit kompenserad så sälj skiten

Jag tror det är enda sättet du får ut något för arbetet och det är inte värt tiden eller krånglet /kostnader med inkasso och krångla som inte ger nått utan är bara att gå rakt på sak och vara bestämd och visa att man menar allvar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Om jag minns rätt så fanns det nån klausul någonstans att man har rätt att göra det efter 6 månader med avtal påskrivet och det måste ske per rekommenderat brev eller nåt sånt
Utan det, så är det 1 år eller mer, så jag googlade lite och vet inte om det här kan vara aktuellt fortfarande, var iallafall något som vi använde i butikerna jag jobbat i

https://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfat...

Trevligt! Visste inte om denna, är ingen jurist.
Läste lite snabbt igenom den:

* Vad händer om jag är tvungen att sälja "saken" till marknadsvärde eller högstbjudande och
* beloppet som kommer in är större än summan jag hade anspråk på?

* Är jag tvungen att förvalta överblivet belopp eller tillfaller det mig som sålt/skrotat "saken"?

* Räknas trådskaparens verksamhet som "näringsidkare"?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Har nu skickat till han och frågat hur han vill göra, Hämta datorn och betala för utfört arbete, Eller om ja ska behålla datorn som betalning.. Får se om ja får nåt svar, Inte hört nåt från han sen 29:e Mars hittils.. Då får han iaf ett val hur han vill göra..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Trevligt! Visste inte om denna, är ingen jurist.
Läste lite snabbt igenom den:

* Vad händer om jag är tvungen att sälja "saken" till marknadsvärde eller högstbjudande och
* beloppet som kommer in är större än summan jag hade anspråk på?

* Är jag tvungen att förvalta överblivet belopp eller tillfaller det mig som sålt/skrotat "saken"?

* Räknas trådskaparens verksamhet som "näringsidkare"?

Jag är inte det heller men minns att då jag jobbade i en butik i en förort i sthlm där pengar ofta var ett problem så nyttjade vi det här och lät folk skriva på avtal och de som vägrade skriva på fick gå hem igen

Jag vet inte huruvida det där räknas, jag menar, han utför ju en tjänst, och under en viss summa kallar man ju det för hobbyverksamhet
Men ingen aning om man kan räkna det till näring, eller så, det bör man nog kolla med någon jurist
Det där övriga har jag heller ingen aning om, det är däremot bra frågeställningar då jag själv många gånger gör sådant här mot betalning

Jag har dock lärt mig att av mindre pengastinna personer, byta tjänster istället, som mammor o pensionärer, de får gärna baka mig ett gäng kakor/bullar/mat/bröd eller liknande, det brukar vara en bra deal och de flesta är villiga att göra så istället för med pengar ^^
(hembakta bullar är alltid gott^^)

Men, jag skulle nog råda att ta det här till någon jurist eller liknande, och fråga om det här

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nevil:

Har nu skickat till han och frågat hur han vill göra, Hämta datorn och betala för utfört arbete, Eller om ja ska behålla datorn som betalning.. Får se om ja får nåt svar, Inte hört nåt från han sen 29:e Mars hittils.. Då får han iaf ett val hur han vill göra..

Låter bra, inte mer man kan göra. Nu vet du vilka människor man inte ska kalla vänner, utan blodiglar!

Jag hade lagt ut datorn för försäljning efter en vecka utan svar. Patetiskt beteende och han har ljugit från första början. Tveksamt att det ens är hans dator när han inte ens visste om att det inte blev någon bild pga. inget grafikkort.

Är det en pundare du har att göra med kanske? Dom är ju notoriska lögnare.

Permalänk
Medlem

Du kan inte sälja eller skrota datorn utan hans godkännande... juridiskt så är det hans dator och du begår i sådanna fall ett brott...

Permalänk
Medlem

Han fick igår ett val att antingen hämta datorn och betala inom 72h eller att ägenaderätten går över på mig.. Han tar det som ett hot, Vilket det inte är, då han fått valmöjligheter flera gånger, Men det aldrig har hänt nåt.. Han har då hotat med att gå till skatteverket, andra bolag m.m samt att jag har 24h på mig att leverera datorn, vilket faktiskt är ett hot, Jag har allvarligt talat tröttnat rejält på han nu, Och vill bara bli av med datorn.. Han har ingenting att gå på, Då jag har alla överenskommelser på SMS, vilket han inte verkar veta..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Kommunen brukar kunna erbjuda råd av jurist antingen gratis eller jävligt billigt, ring kommunväxeln och fråga?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

@Nevil:
Befarat avtalsbrott
Stoppningsrätt
61 § Visar det sig efter köpet att en parts handlingssätt eller ekonomiska förhållanden är sådana, att det finns starka skäl att anta att han inte kommer att uppfylla en väsentlig del av sina förpliktelser, får motparten för sin del inställa fullgörelsen och hålla inne sin prestation.
Har säljaren redan avsänt varan och visar det sig att sådana förhållanden som avses i första stycket föreligger på köparens sida, får säljaren hindra att varan lämnas ut till köparen. Detta gäller även om köparen har tagit emot transportdokument avseende varan.
Den som inställer fullgörelsen eller hindrar att varan lämnas ut skall genast meddela motparten detta. Om han inte gör det, har motparten rätt till ersättning för den skada som han lider genom att ett sådant meddelande inte har lämnats i tid.
Den som har inställt sin fullgörelse eller hindrat att varan lämnas ut skall fortsätta fullgörelsen, om motparten ställer godtagbar säkerhet för sin fullgörelse.

Försäljning av varan
76 § Den part som skall ta vård om varan får sälja den, om han inte utan väsentlig kostnad eller olägenhet kan fortsätta med vården eller om motparten dröjer oskäligt länge med att ta hand om varan eller med att betala varan eller ersätta kostnader för vården.
Om varan är utsatt för snabb förstörelse eller försämring eller om den fordrar alltför kostsam vård, skall den säljas om det kan ske.
Varan skall säljas med omsorg. Motparten skall om möjligt underrättas före försäljningen.

Exempel: Om A lämnar en klocka i pant för att få låna pengar av B får B inte ta klockan och använda den själv när han inser att A inte kan betala tillbaka pengarna. B måste sälja klockan och får pengarna från försäljningen istället. Detta gäller även om A och B har kommit överens om att B får klockan om A inte kan betala tillbaka pengarna.

Köplagen 1990:931 & Lag (1915:218) om avtal och andra rättshandlingar på förmögenhetsrättens område

Jag tar det som att du får sälja datorn, men du måste ge honom en tid (tex 2 veckor) på sig att betala och hämta den.
Försökte hitta andra lagar, men då det är mellan privatpersoner är det svårare. Upplys gärna om det är fel.

EDIT: Värt att tillägga att det kan vara helt fel av min tolkning, så behöver bekräftas av tex en jurist innan du gör något!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

@Nevil:
Befarat avtalsbrott
Stoppningsrätt
61 § Visar det sig efter köpet att en parts handlingssätt eller ekonomiska förhållanden är sådana, att det finns starka skäl att anta att han inte kommer att uppfylla en väsentlig del av sina förpliktelser, får motparten för sin del inställa fullgörelsen och hålla inne sin prestation.
Har säljaren redan avsänt varan och visar det sig att sådana förhållanden som avses i första stycket föreligger på köparens sida, får säljaren hindra att varan lämnas ut till köparen. Detta gäller även om köparen har tagit emot transportdokument avseende varan.
Den som inställer fullgörelsen eller hindrar att varan lämnas ut skall genast meddela motparten detta. Om han inte gör det, har motparten rätt till ersättning för den skada som han lider genom att ett sådant meddelande inte har lämnats i tid.
Den som har inställt sin fullgörelse eller hindrat att varan lämnas ut skall fortsätta fullgörelsen, om motparten ställer godtagbar säkerhet för sin fullgörelse.

Försäljning av varan
76 § Den part som skall ta vård om varan får sälja den, om han inte utan väsentlig kostnad eller olägenhet kan fortsätta med vården eller om motparten dröjer oskäligt länge med att ta hand om varan eller med att betala varan eller ersätta kostnader för vården.
Om varan är utsatt för snabb förstörelse eller försämring eller om den fordrar alltför kostsam vård, skall den säljas om det kan ske.
Varan skall säljas med omsorg. Motparten skall om möjligt underrättas före försäljningen.

Exempel: Om A lämnar en klocka i pant för att få låna pengar av B får B inte ta klockan och använda den själv när han inser att A inte kan betala tillbaka pengarna. B måste sälja klockan och får pengarna från försäljningen istället. Detta gäller även om A och B har kommit överens om att B får klockan om A inte kan betala tillbaka pengarna.

Köplagen 1990:931 & Lag (1915:218) om avtal och andra rättshandlingar på förmögenhetsrättens område

Jag tar det som att du får sälja datorn, men du måste ge honom en tid (tex 2 veckor) på sig att betala och hämta den.
Försökte hitta andra lagar, men då det är mellan privatpersoner är det svårare. Upplys gärna om det är fel.

Ser ju helt klart rätt ut, Och jag meddelade honom ett antal gånger att han får hämta datorn, Men de händer ingenting..
Nu idag skulle, enligt honom, hans advokat kontakta mig m.m, Så får väl se om ja får nåt samtal etc..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Alltså vilken jävla snubbe du hamnat i kläm med.
Stort lycka till för såna här idioter vill man undvika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Ser ju helt klart rätt ut, Och jag meddelade honom ett antal gånger att han får hämta datorn, Men de händer ingenting..
Nu idag skulle, enligt honom, hans advokat kontakta mig m.m, Så får väl se om ja får nåt samtal etc..

Skicka datorn mot postförskott så måste han betala för att få ut paketet.

Vad har ni avtalat? Något pris? Skriftligt, muntligt, eller endast sms?
Börjar hans advokat med "egenmäktigt förfarande/stöld etc" kan du hänvisa till "avtalsbrott" från hans sida.

Be din vän prata lite vett i honom?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Jösses vilken strulpelle, detta spektakel ska följas.
Sådana personer kan vara som iglar och försvinner inte hux flux så frågan är om det är värt bråket.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Han fick igår ett val att antingen hämta datorn och betala inom 72h eller att ägenaderätten går över på mig.. Han tar det som ett hot, Vilket det inte är, då han fått valmöjligheter flera gånger, Men det aldrig har hänt nåt.. Han har då hotat med att gå till skatteverket, andra bolag m.m samt att jag har 24h på mig att leverera datorn, vilket faktiskt är ett hot, Jag har allvarligt talat tröttnat rejält på han nu, Och vill bara bli av med datorn.. Han har ingenting att gå på, Då jag har alla överenskommelser på SMS, vilket han inte verkar veta..

Hot eller inte så har du inte längre ryggen helt fri eftersom du helt enkelt inte på eget bevåg kan ta över äganderätten. Klumpigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tror du personen i fråga ville att du skulle fixa till datorn och att han inte skulle behöva betala för sig?
För enligt första inlägget så verkade det på dig som att han ville att DU skulle lägga ut för ett nytt grafikkort?
Prata med eran gemensamma vän och förklara för honom vilket situation han har satt dig i.
Förhoppningsvis kan han prata lite vett i killen
edit*
Är det en DELL från 2008 vi pratar om?
eller är det grejerna värd pengar? Hade helt ärligt inte ens tagit striden för småsummor utan lämnat tillbaks den och "tappat" den på vägen lite kanske. Ni har inget skriftligt avtal om att du är ansvarig för hans dator (dock vet jag inte om detta funkar rent juridiskt) är ingen expert

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

lämnat tillbaks den och "tappat" den på vägen lite kanske.

Absolut kan man tappa den lite på vägen, lära den flyga från 2-3:e våningen m.m. Så länge där inte finns några bildbevis från ägarens sida som visar på hur den såg ut när den levererades så är det fritt fram att hävda att den såg ut så här när den levererades och att det var bortom allt hopp att försöka laga burken .

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Hot eller inte så har du inte längre ryggen helt fri eftersom du helt enkelt inte på eget bevåg kan ta över äganderätten. Klumpigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tolkar det som hot iaf, Om jag har äganderätt eller inte vet ja inte, Kan, som nån skrev innan, Lämna datorn till polisen, Hittar dom inte den rättmätige ägaren så får ja datorn efter en tid..

Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Tror du personen i fråga ville att du skulle fixa till datorn och att han inte skulle behöva betala för sig?
För enligt första inlägget så verkade det på dig som att han ville att DU skulle lägga ut för ett nytt grafikkort?
Prata med eran gemensamma vän och förklara för honom vilket situation han har satt dig i.
Förhoppningsvis kan han prata lite vett i killen
edit*
Är det en DELL från 2008 vi pratar om?
eller är det grejerna värd pengar? Hade helt ärligt inte ens tagit striden för småsummor utan lämnat tillbaks den och "tappat" den på vägen lite kanske. Ni har inget skriftligt avtal om att du är ansvarig för hans dator (dock vet jag inte om detta funkar rent juridiskt) är ingen expert

Innan allting kom vi överens om att jag skulle kolla datorn för att se vad det var för fel och han ville betala för det. När jag kontaktade honom med vad det var för fel, så frågade ja också vad han ville ha gjort med datorn. Nej, Han skulle köpa ett grafikkort och skicka det till mig. Första gången han gjorde de påstod han att det försvunnit under frakten, Dock kunde han inte ge nåt kolliID eller liknande.. Andra gången skulle han skicka det med en kompis som skulle förbi samma stad, Då jag inte skulle vara hemma, så skulle hans kompis ringa/smsa min bror som skulle ta emot kortet istället. Men, Hans kompis hörde aldrig av sig, efter ett tag frågade han mig om jag kunde beställa ett kort och färdigställa datorn, Vilket ja då förklarade för honom att jag tyvärr måste få pengar av honom till kortet innan jag kan beställa, Han gick med på det, Och skulle föra över pengar, och detta strulade han naturligtvis till (Läs första posten ang detta)

Datorn är en Core i5-2300, 8Gb DDR3, Gigabyte P67, FD Define R3 m.m, Så den har några år på nacken, Dock uppskattar jag värdet på den till ungefär detsamma som arbetet jag utfört skulle kosta.

Arbetet jag utfört är:
Återskapning av förlorade filer (Kraschad disk)
Ominstallation + Windows licens
Fysisk städ (Då datorn inte ser ut att varit öppnad sen den köptes, samt använts som katthus)
Backup av befintliga filer/dokument vid ominstallation
Resa för att hämta datorn á 14mil totalt

Har inget skriftligt dokument om att jag är ansvarig för nåt nej.
Som nån tidigare skrev, så kan ja inte skicka datorn mot postförskott heller, då jag inte har nån post/bankgiro (Företaget är inte startat än)

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

@Nevil:

Jag ska, precis som några andra i tråden, ge det faktiskt bästa rådet. När du möter på människor av den här sorten, släpp alla trådar, lämna igen allt, gör allt in din makt för att aldrig ha med dom igen att göra. Du kommer aldrig att kunna få ersättning för allt strul/tid/energi som åsamkar dig.

Även nu då det är så långt gånget, bara kör igen datorn och glöm att du någonsin pratat med honom. Tänk aldrig på "om" och "hur" du kunnat gjort saker annorlunda, det kostar ytterligare energi du aldrig kommer få igen.

Fråga vilken tid han är hemma för att ta emot datorn, dokumentera. För han kommer inte vara där vid utsagd tid, fotografera som bevis på att du lämnat den eller lämna datorn till en granne och hör aldrig mer av dig till honom.

TLDR: Avsluta allt, oavsett pris med sådana här människor!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631