Har helt plötsligt fått lägre fps än vad jag brukar

Permalänk
Avstängd

Har helt plötsligt fått lägre fps än vad jag brukar

Hej!

Så jag har helt plötsligt fått lägre fps än vad jag brukar. Jag har nästan sjunkit 20fps på alla spel.

Det ända jag har provat är att uppdatera drivrutiner för jag vet inte alls vad jag kan göra åt det :/

Så jag undrar om någon vet vad jag kan göra att saken!

Tacksam för svar!

Specs

GTX 770

i5 4440

8 gb ram

Permalänk
Medlem

Har du kollat temperaturerna på processor och grafikkort när du spelar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av perost:

Har du kollat temperaturerna på processor och grafikkort när du spelar?

Jag har kollat grafik kortet och det högsta jag fick när jag spela gta 5 var 85 grader, är det mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCake:

Jag har kollat grafik kortet och det högsta jag fick när jag spela gta 5 var 85 grader, är det mycket?

Nej, det är fullt normalt. Kolla även processorn för säkerhets skull, så att problemet inte är överhettning (den klockar ner sig om den blir för varm). Processorn bör inte ligga över ~70°C.

Permalänk

Kolla i MSI afterburner så att inte grafikkortet "thermalthrottlar". Det innebär att det blir för varmt och går därför ner i hastighet för att sänka temperatur.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av perost:

Nej, det är fullt normalt. Kolla även processorn för säkerhets skull, så att problemet inte är överhettning (den klockar ner sig om den blir för varm). Processorn bör inte ligga över ~70°C.

Jag gjorde en beanchmark som hette `uningen heaven´ Och så låg cpu temperaturen på under 50c

Och jag undrar om någon vet om detta resultat är bra https://gyazo.com/91b3307cbe47ec137c0b2b35a4372ba4

Och så undrar jag vad detta ska betyda https://gyazo.com/a440bae207eaf6beb31fa2416813626e

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pölsemannen:

Kolla i MSI afterburner så att inte grafikkortet "thermalthrottlar". Det innebär att det blir för varmt och går därför ner i hastighet för att sänka temperatur.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hitta ingenting om det