SweClockers drop!
Permalänk

Ny dator för 10 - 12k

Tjena,

Jag behöver en ny dator då min nuvarande dator kan liknas vid en avslagen pripps blå. Utöver min avslagna pripps kan jag heller inget om datorer så jag vänder mig hit! Min budget är 10 - 12k och den skall klara av spelande med hög grafik och jag har hört att man skall ha SSD minne. Jag behöver också kunna koppla upp den till trådlöst nätverk eftersom jag inte kan använda sladd.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Eftersom du inte är på familjeliv får du specificera om du bygger datorn själv och behöver Windows och annan utrustning.

Permalänk
Skrivet av Nikmaestro:

Tjena,

Jag behöver en ny dator då min nuvarande dator kan liknas vid en avslagen pripps blå. Utöver min avslagna pripps kan jag heller inget om datorer så jag vänder mig hit! Min budget är 10 - 12k och den skall klara av spelande med hög grafik och jag har hört att man skall ha SSD minne. Jag behöver också kunna koppla upp den till trådlöst nätverk eftersom jag inte kan använda sladd.

Tack på förhand!

Något likt detta kanske? Som Sumitomo sa så har du inte sagt om du behöver Windows eller övrig kringutrustning.

Chassi är lite av en smaksak så den kan du ändra till något annat. Du kanske prioriterar luftflöde över tystnad eller vice versa.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9331475/

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk

@stridsvagnen91:

Jag tänkte att jag köper till windows 10 och montering. Tack så mycket för att du plockade ihop datorn!