Permalänk

Problem i livet

Kan låta jävligt bitter men förstår mig inte på ungdomar nu för tiden. Är en jävligt pigg och väldigt glad grabb på 19 år. Kvittar mer eller mindre vad jag gör i livet så blir jag mer eller mindre rakt av dissad. Blir aldrig bjuden på utgångar och sånt, bjuder mina "bästa vänner" ofta på fester och vill mer eller mindre alltid hitta på något med kompisar när jag inte har något att göra. Försöker alltid hitta nya vänner men misslyckas alltid. Har aldrig haft en tjej trots att jag är vältränad och ser helt okej ut.
Mina kompisar lyssnar aldrig på mig av någon anledning, dem ser ner på mig som en nolla fattar verkligen inte varför alla gör det. Förra helgen var helgen som gjorde mig riktigt förbannad! Hela vår grupp som jag var med i blev bjuden till en fest av en som var med i gruppen, förutom jag då! Känner mig helt förkrossad. Ska hoppa ut ur gruppen inom kort. Har en grym pollare som är min absolut bästa kompis dock så är det tyvärr så att han har tjej och han är en jävla toffel som bara är med hon och ingen annan då.
Fattar mig inte på folk i min ålder, allt ska vara som dem vill och inget annat gäller. Blir hela tiden dissad från fester! frågat flera gånger om jag får komma fast jag inte är bjuden, Slutar alltid med inget svar eller en urusel lögn. Sen vill man inte vara en jävla Ove Sundberg som försöker tränga sig på med att få komma heller.

Börjar tro att det är något fel på min personlighet, är mer eller mindre sämre än alla på allt från en början, men har en sjuk jävla förmåga att kämpa mig igenom det mesta, ger mig aldrig liksom! börjar tro att det är just därför folk stör sig på mig?
Någon som varit i samma läge som kan hjälpa mig?

OBS! Släng inte ut några onödiga kommentarer, mår faktiskt inte så bra psykiskt av detta problemet. Hoppas på många bra råd!

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk
Medlem

Låter verkligen som att du inte mår bra. Låter inte som bra vänner heller till att börja med. Inte vänner alls egentligen.
Ett råd är att fundera på psykisk hjälp. Inget fel i de. De rika ser ju de som en "socitetsgrej".
Kolla iallafall upp möjligheten och ring och fråga. Ingen skam i de. Även om de naturligtvis inte är något fel på dig så kan de vara riktigt bra att prata med någon professionell. De är mitt råd då Sweclockers inte är rätt forum. Gå till rätt forum.

Permalänk

@WEBRUNNER: Tack för svaret! Tyvärr har jag inte så många vänner för den delen heller, fattar dock inte varför alla säger alltid att jag är världens goaste kille vill aldrig någon något illa liksom. Tror faktiskt det är det bästa för mig själv också med att besöka en psykolog. Farsan och jag snackade om det idag också. Han tycker jag tänker för mycket på mina problem. Kanske fel att lägga det här men vill ha lite hjälp mår så kass idag att jag behöver lite stöd

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk
Medlem

@Freddie-97: Ja, men då har du fått råd av din far och även här. Du kan ringa anonymt till en början och bara kolla av vad som gäller. Men de är inga konstigheter. Jag kan säga dig att min syster var riktigt illa ute. Värre än du förmodligen. Hon träffade en bra psykolog som totalt förändrade hennes liv.
Känner du för att prata vidare så är jag öppen för PM.

Permalänk
Medlem

Du är ju i åldern när de vänner man har genom skolan ersätts med vänner man får genom jobb eller gemensamma intressen.
Vet inte vilken kategori just dina "vänner" faller, men jag gissar på att dom är av skol/växt upp med typen.
Det är även åldern när ständigt festande och härjande snart ersätts med lite normalare livs vanor.
Det kan ju faktiskt vara så att du tillhör dom som fattar sans lite tidigare och därför anses vara lite tråkig i bekantskapskretsen =).

Permalänk
Medlem

Dumpa de där s.k "vännerna". De är uppenbarligen inte värda att ha dig som vän.

Ibland får man prova att röra sig i lite nya bekantskapskretsar, kanske gå med i någon förening eller klubb så brukar det ordna sig.

Det ska alltid vara ömsesidigt när det gäller folk i ens närhet, annars kan det vara och då får man försöka att se om man har saker gemensamt med andra människor i andra forum.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Bra inlägg. Fast ibland ersätts dom inte efter skolan. En parentes bara.

Permalänk

@Svensktiger: Gått i samma klass som dem flesta sedan dagis! Skulle nog mer säga det är dem som är tråkiga ser alltid möjligheter i allt, men dem verkar tro att dem är värsta farsan till mig som bestämmer vad jag ska och inte ska göra. Dem känns som ett käpp i hjulet för det mesta och vill mer eller mindre sänka mig känns det som. Denna ålder är ju lite sån tyvärr, hoppas jag får nya vänner bara för dessa idioterna håller ju tyvärr inte i längden

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk

@Stoff3th3m4n: Ska dumpa dem inte lönt med såna energitjuvar, hoppas bara jag kan hitta nya vänner! Spelar både innebandy och fotboll. Innebandyn är på högnivå och det är svårt att få vänner där känner jag. Men ska byta fotbollslag så får se om man träffar några nya polare man kan knäcka bärs med

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk
Medlem

@Freddie-97: De är nog de som är de stora problemet. Du har fastnat vid dom sen plugget. Jag var väldigt kompis med många i uppväxten, plugget. Men sen växte vi ifrån varann kraftigt. En blev kriminell more or less, en blev jättedryg, en blev finanskille och flyttade. En "kompis" blåste mig finansiellt samt stal grejor av mig. Hade helt plötsligt inget gemensamt med någon så jag bröt med alla. Eller de blev naturlig brytning.

Vet inte vart du bor men här på Sweclockers kan du kanske hitta vänner. Du grejjar ju en del med elektronik har jag läst i forumet.

Permalänk
Medlem

Jag är också 19 och jag tänkte bara säga att alla runt den här åldern verkar vara allmänt förvirrade och helt oförsebara. Jag faller även in under detta tror jag.
Prioriteringar och värderingar ändras lika ofta som underkläderna

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk

@WEBRUNNER: Bor i en förort utanför Helsingborg! Ja jag tror också dem är det stora problemet! Är öppen för nya personer speciellt på krogen!

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk
Medlem

@Ante Pan: Jag vill oxå vara 19. Då fanns inga problem. Vänta bara!

Permalänk
Avstängd

Låter mest som om du borde hitta nytt folk att umgås med om dom nu får dig att känna att du är sämre än alla andra. Vet inte riktigt varför du skulle vara det.

Var rätt spretig själv när jag växte upp och trivdes aldrig riktigt med min omgivning. Flyttade ifrån allt och alla som vuxen. Det är kanske nåt att överväga? Du kan ju göra precis vad du vill.

Var där och vände för första gången på 6 år, eller nåt, över påskhelgen och det var skönt att åka därifrån igen.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

@Ante Pan: Ja precis alla är osäkra, känner mig dock jävligt säker på mig själv. Har grymt självförtroende och så, inte så det stör andra men svarar alltid för mig själv, har alltid klart vad jag ska säga och så!

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddie-97:

@Stoff3th3m4n: Ska dumpa dem inte lönt med såna energitjuvar, hoppas bara jag kan hitta nya vänner! Spelar både innebandy och fotboll. Innebandyn är på högnivå och det är svårt att få vänner där känner jag. Men ska byta fotbollslag så får se om man träffar några nya polare man kan knäcka bärs med

Bra! Låter som en plan.

Sedan är det faktiskt så att utefter det du skriver låter det mer som att det är något allvarligt fel på dina "vänner" eller på deras uppfostran och inte något fel på dig.

Jag hoppas att saker ordnar sig för dig, de brukar ha en tendens att göra det till slut

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddie-97:

@WEBRUNNER: Bor i en förort utanför Helsingborg! Ja jag tror också dem är det stora problemet! Är öppen för nya personer speciellt på krogen!

Kör hårt. Bara de inte får för stora konsekvenser av att "gå ut på krogen". Nämligen lätt till att de blir lite för ofta. Lite för mycket. De kan bli en naturlig konsekvens av att man mår bättre då om man är ute och dricker. De får inte bli en vana. Jag har som sagt erfarenhet gällande nära släkt.

Permalänk

@chipw00t: Jo har tänkt ett tag att börja jobba i Norge och börja på ny kula liksom. Tjänar inte mycket till att vara med dem som finns här omkring

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Freddie-97:

@Svensktiger: Gått i samma klass som dem flesta sedan dagis! Skulle nog mer säga det är dem som är tråkiga ser alltid möjligheter i allt, men dem verkar tro att dem är värsta farsan till mig som bestämmer vad jag ska och inte ska göra. Dem känns som ett käpp i hjulet för det mesta och vill mer eller mindre sänka mig känns det som. Denna ålder är ju lite sån tyvärr, hoppas jag får nya vänner bara för dessa idioterna håller ju tyvärr inte i längden

Spola dessa människor, du måste inte vara eller kalla de vänner bara för att du har känt dem länge. Nu kanske jag missade det här någonstans men är detta på gymnasiet eller? Jag tror du har kommit lite till samma insikt som jag gjorde (lite senare än dig dock) att du kan och borde sätta dig själv först och göra det du vill. Sluta oroa dig för dessa personer, om du gör det du tycker är kul utan att låta någon annan bestämma har jag svårt att se hur du inte kommer möta nya likasinnade personer som faktiskt förtjänar att kallas vänner.

Vill du prata av dig professionellt med någon är det aldrig en dålig idé, kuratorer och psykologer finns av en anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@WEBRUNNER: Brukar vara på krogen ibland blir oftast själv då tyvärr. Alltid bra att träffa halv kändisar som man kan bli bättre vänner med senare tänker jag. Har ganska många halv kändisar iallafall så där finns ändå chans att få vänner så sätt

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddie-97:

Kan låta jävligt bitter men förstår mig inte på ungdomar nu för tiden. Är en jävligt pigg och väldigt glad grabb på 19 år. Kvittar mer eller mindre vad jag gör i livet så blir jag mer eller mindre rakt av dissad. Blir aldrig bjuden på utgångar och sånt, bjuder mina "bästa vänner" ofta på fester och vill mer eller mindre alltid hitta på något med kompisar när jag inte har något att göra. Försöker alltid hitta nya vänner men misslyckas alltid. Har aldrig haft en tjej trots att jag är vältränad och ser helt okej ut. Mina kompisar lyssnar aldrig på mig av någon anledning, dem ser ner på mig som en nolla fattar verkligen inte varför alla gör det. Förra helgen var helgen som gjorde mig riktigt förbannad! Hela vår grupp som jag var med i blev bjuden till en fest av en som var med i gruppen, förutom jag då! Känner mig helt förkrossad. Ska hoppa ut ur gruppen inom kort. Har en grym pollare som är min absolut bästa kompis dock så är det tyvärr så att han har tjej och han är en jävla toffel som bara är med hon och ingen annan då. Fattar mig inte på folk i min ålder, allt ska vara som dem vill och inget annat gäller. Blir hela tiden dissad från fester! frågat flera gånger om jag får komma fast jag inte är bjuden, Slutar alltid med inget svar eller en urusel lögn. Sen vill man inte vara en jävla Ove Sundberg som försöker tränga sig på med att få komma heller. Börjar tro att det är något fel på min personlighet, är mer eller mindre sämre än alla på allt från en början, men har en sjuk jävla förmåga att kämpa mig igenom det mesta, ger mig aldrig liksom! börjar tro att det är just därför folk stör sig på mig? Någon som varit i samma läge som kan hjälpa mig? OBS! Släng inte ut några onödiga kommentarer, mår faktiskt inte så bra psykiskt av detta problemet. Hoppas på många bra råd!

En tjej är ingen statusgrej, det är mycket bättre att vara ensam. Mera pengar för dig och inga tider att passa, du är helt fri.

Dumpa det där gänget. Om de bryr sig ber de om ursäkt, om inte har de bevisat vilka de är. Enkel matematik. Hitta likasinnade via internet eller hobbies. Folk som bor i närheten är sällan det bästa valet, speciellt om de hängt med sedan skoltiden.

Fester är inte heller viktiga, det är bara jobbiga och högljudda småungar som sysslar med sånt. Själv har jag tackat nej till alla fester och aldrig startat en, då har man råd med bättre dator, lägenhet och andra nödvändigheter.

Permalänk
Avstängd

Vuxna människor umgås inte i stora gäng.
Skit i de vänner som inte är bra för dig och fokusera på vad som är viktigt i ditt liv istället för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddie-97:

@Svensktiger: Gått i samma klass som dem flesta sedan dagis! Skulle nog mer säga det är dem som är tråkiga ser alltid möjligheter i allt, men dem verkar tro att dem är värsta farsan till mig som bestämmer vad jag ska och inte ska göra. Dem känns som ett käpp i hjulet för det mesta och vill mer eller mindre sänka mig känns det som. Denna ålder är ju lite sån tyvärr, hoppas jag får nya vänner bara för dessa idioterna håller ju tyvärr inte i längden

Skrivet av Freddie-97:

@Stoff3th3m4n: Ska dumpa dem inte lönt med såna energitjuvar, hoppas bara jag kan hitta nya vänner! Spelar både innebandy och fotboll. Innebandyn är på högnivå och det är svårt att få vänner där känner jag. Men ska byta fotbollslag så får se om man träffar några nya polare man kan knäcka bärs med

Bränn inga broar i onödan bara.
Kanske dina polare kommer ikapp dig och helt plötsligt kan ni umgås igen på samma nivå.

Permalänk

@Andreaz1: Ett av mina största problem är det du precis sa att jag sätter andra före mig själv. Tror det är därför dem driver med mig. Är en grymt snäll kille som sagt (från min synpunkt)
Tror inte där är många människor som är lika mig dock, är väldigt speciell. Fast där finns säkert andra goa människor

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk

@Navicula: Jag gillar fester men börjar inse att jag måste hitta nytt folk att vara med på festerna. Haha jo det är sant töser snor bara pengar och skit bättre att spara cashen till en sjuk data

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk

@Svensktiger: Ska snacka privat med killen som inte bjöd in mig förra helgen han är största problemet! Han tror han är en jävla alpha hane som bestämmer över oss andra, tyvärr lyssnar dem andra på han. Tror det kan vara därför han inte bjuder mig. Flera gånger jag har frågat han om jag får hänga med på fester och dylikt men inget svar.

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddie-97:

@Ecfor: Jag gillar fester men börjar inse att jag måste hitta nytt folk att vara med på festerna. Haha jo det är sant töser snor bara pengar och skit bättre att spara cashen till en sjuk data

Eller bil, lgh/villa. (data kan du få gratis). Nu var jag lite jävlig.

Permalänk
Medlem

Du spelar både innebandy och fotboll säger du. Där bör du ha i alla fall runt 40 stycken kompisar, oavsett vilken nivå det är. Sen kanske det blir så att du hänger med alla som du hängt med ditt gäng hittills men oftast brukar man hitta någon som man klickar med. Av egen erfarenhet efter typ 15 års ishockeyspelande så brukar det kunna göra susen bara att komma till träningarna och hänga med laget. Det brukar ha en förmåga att få en att släppa allt annat. Sen finns det ju såklart undantag från detta med, men iom att du spelar två lagsporter så borde det finnas en fin grund att hoppa över på och börja om på.

Permalänk

@Lumpjaw: Jo där är några sjyssta. Dock är dem flesta inte sugna på att hitta på saker som mig! Är jävligt spontan av mig! Men ska försöka pusha på dem lite hårdare att vi ska hitta på grejor! Kvittar vad som händer för mig bara något händer är jag jätte nöjd liksom haha

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk
Medlem

@Freddie-97: Näe, alla är ju inte lika såklart. Men då ni spelar fotboll, och innebandy, så lär det ju finnas några gemensamma intressen. Försök styra ihop en Fifa-turnering eller liknande kanske? Kanske en Premier League-lördag? Eller innebandyfinalen som är snart, för all del. Nu vet jag inte vilken nivå du spelar på, men det brukar sällan vara några problem att få med sig ett gäng om man slänger ut frågan "Någon som är sugen på en öl och lite tv-spel?" (Nu är ju detta allmänt pratat om hur jag upplevde det, vet inte vad du har för intressen men du kanske förstår vad jag menar iaf)