Ny som foldare eller nyss återupptagit folding? Säg hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haseman:

Tänkte bara säga hej!
Har kommit igång litegranna som foldare igen efter ett längre uppehåll. Hoppas att jag kan låta datorn stå sen under ett tag framhöver. Men vad skillnad det har blivit i foldandet på några år.

Jag tyckte jag hade kämpat ordentligt när jag väl höll på och fick ju ihop typ 100K/månad. Min nya dator gör 500K/dag....

Kul att vara tillbaka iaf

Hej o välkommen tillbaka!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Dyker in och säger Hej.
Äntligen tagit upp folding igen. Skulle bara vara ett temporärt stopp som varade i över två år

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darnatin:

Dyker in och säger Hej.
Äntligen tagit upp folding igen. Skulle bara vara ett temporärt stopp som varade i över två år

Välkommen tillbaka! Kul o ha dig här! du borde kunna slå dig in lätt på topp 20 producers i sweclockers!

http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Välkommen tillbaka! Kul o ha dig här! du borde kunna slå dig in lätt på topp 20 producers i sweclockers!

http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Tack så mycket

Topp 20 är en bra bit bort, men ett bra mål ;D

EDIT: Topp 20 producers är inget problem insåg jag. Däremot att komma till topp 20 all time vete fan. Topp 100 är mitt första delmål, fast poängen är att hjälpa till inte att jaga platser även om det triggar en hel del

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Medlem

Hej! Började folda lite lätt för två veckor sedan, det är ju faktiskt riktigt trevligt trots att min dator inte har så mycket power.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Hej! Började folda lite lätt för två veckor sedan, det är ju faktiskt riktigt trevligt trots att min dator inte har så mycket power.

Ja det är roligt!

efter 10 jobb så får du QRB Quic return bonus så får du mer poäng! Regga dig på sweclockers lag och följ oss/dig på denna länk:
Markusas
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Sweclockers

http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

// atego

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Hej! Började folda lite lätt för två veckor sedan, det är ju faktiskt riktigt trevligt trots att min dator inte har så mycket power.

Om många hjälps åt så spelar det mindre roll om din dator har lite power. Som kollektiv är vi starka. Kul att du börjat och välkommen.

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk

Ja då är väll jag med i spelet också? Datorn fläktar för fullt även om det inte är mycket att komma med dock! Men bidrar med det jag kan bidra med! Några tips eller viktig info man bör veta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Ja det är roligt!

efter 10 jobb så får du QRB Quic return bonus så får du mer poäng! Regga dig på sweclockers lag och följ oss/dig på denna länk:
Markusas
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Sweclockers

http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

// atego

Yes! Det var det första jag gjorde

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Hilleskog:

Ja då är väll jag med i spelet också? Datorn fläktar för fullt även om det inte är mycket att komma med dock! Men bidrar med det jag kan bidra med! Några tips eller viktig info man bör veta?

Du ska se till att fixa en "pass key" och ställa in sweclockers team number i foldingclienten så kommer du få mer poäng och dina poäng går till sweclockers lag!

// atego

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Du ska se till att fixa en "pass key" och ställa in sweclockers team number i foldingclienten så kommer du få mer poäng och dina poäng går till sweclockers lag!

// atego

Härligt! Allt gjort och nu är man med! Länge leve Vetenskapen!

Permalänk
Medlem

Då var man igång igen efter några års uppehåll.
Tuggar på kring 140kPPD.

/RufusDufus_83

Permalänk
Medlem

Då var man igång igen! Måste åt värmen nu när det blev kallt igen :3

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk

Hej!

Måste man ha passkey för att folda åt laget? Tänkte sätta jobblaptoppen i arbete under kvällar och helger.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

@Albinfiskare: Om du går in på Configure i klienten ska det bara vara att skriva in 37451 i Teamnumber.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Åh, skulle så gärna vilja sätta igång med detta igen! Jag har fulla förutsättningar runtomkring, men ingen dator för det En Athlon 64 X2 6400+ gör mycket väsen för ingenting. Hade siktat in mig på något Zenare, men så som saker ser ut så lär inte det bli av närmaste året.

En fråga till folket: kan man byta alias?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Åh, skulle så gärna vilja sätta igång med detta igen! Jag har fulla förutsättningar runtomkring, men ingen dator för det En Athlon 64 X2 6400+ gör mycket väsen för ingenting. Hade siktat in mig på något Zenare, men så som saker ser ut så lär inte det bli av närmaste året.

En fråga till folket: kan man byta alias?

6400+ var min drömprocessor när jag köpte min första nya helt egna burk fick dock nöja mig med en 6000+

Min Fx 9590 Är inget jag är skitsugen på att ha belastad 100% så jag väntar också in Zen så man kan få en lite roligare TDP.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av jOnÄTÄn:

Min Fx 9590 Är inget jag är skitsugen på att ha belastad 100% så jag väntar också in Zen så man kan få en lite roligare TDP.

Hm... Min backupdator som foldar 24/7 drivs av en i7 920 C0 som tickar på nästan 3.3GHz. Den genererar hyfsat med värme kan man väl säga.

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem

Bra tråd detta här. Sweclockers foldinglag har tappat en hel del det senaste året, misstänker att det är Dr. Fredriks 'fel'. Hans bidrag har stadigt sjunkit sedan en tid tillbaka och inte lätt att ersätta i en handvändning.

Med mitt nya grafikkort verkar jag fått lite fart på protein-vikandet dock...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Kan ju dra en lite snabb fråga här.

Har idag en server i mitt garage där jag hostar en TS3 server och tänker att jag kan ju även folda lite med den CPUn och sätta i en GPU.

Vad kan man få i poäng med 1055T samt ett HD6870? kommer det ge något att slå igång detta?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Inaktiv

Efter flera års frånvaro så har jag hamnat på rank 221 i laget ser jag. Har för mig jag låg på rank 10-20 när jag höll på som mest. Blir nog att testa lite i eftermiddag, eventuellt veckan ut för att se vad som hänt sedan senast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte direkt ny, kört det senaste året med datorn i sign. Tar mig sakta men säkert mot swec topp 100.

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Bra tråd detta här. Sweclockers foldinglag har tappat en hel del det senaste året, misstänker att det är Dr. Fredriks 'fel'. Hans bidrag har stadigt sjunkit sedan en tid tillbaka och inte lätt att ersätta i en handvändning.

Med mitt nya grafikkort verkar jag fått lite fart på protein-vikandet dock...

I och med att bigadv lades ned, så är multiprocessormaskiner inte lika effektiva längre.
Jag hann köra ca ett år med min (32 kärnor), innan det lades ned och den inte alls presterade särskilt bra PPD/W längre. Nu är den såld och mitt gamla 680 får stånka vidare på egen hand. Grafikkort är melodin som gäller nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

I och med att bigadv lades ned, så är multiprocessormaskiner inte lika effektiva längre.
Jag hann köra ca ett år med min (32 kärnor), innan det lades ned och den inte alls presterade särskilt bra PPD/W längre. Nu är den såld och mitt gamla 680 får stånka vidare på egen hand. Grafikkort är melodin som gäller nu för tiden.

Hmmm, menar du att huvuddelen av ditt bidrag nu för tiden kommer från ett (1) GTX 680?!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Hmmm, menar du att huvuddelen av ditt bidrag nu för tiden kommer från ett (1) GTX 680?!

Japp, förvisso vattenkylt och igång 24/7, men så är det.
F@H info: 1 klient senaste 50 dagarna

Permalänk
Inaktiv

Så, installerat och testat lite. Ca 300 000-305 000 PPD är faktiskt inte illa, när jag körde som mest med BIGADV och min i7 920 så var det knappt 25 000 eller om det var 35 000 PPD som bäst. Nu kommer väl de flesta poängen pga bonus för snabb vikning vad jag kan se men klart roligare siffror såklart.

284 000 - 290 000 PPD bara med mitt oklockade R9 290 känns rätt trevligt med. Blir nog att köra veckan ut iallafall, dock dagtid när jag ändå inte är hemma.

Permalänk
Medlem

Hmmm, undrar vad som är knas med min uppsättning!? Jag får endast 80-95'000 PPD med min uppsättning i signaturen!?

Vad är felet...?

Har förvisso inte uppgraderat klienten på några år.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Hmmm, undrar vad som är knas med min uppsättning!? Jag får endast 80-95'000 PPD med min uppsättning i signaturen!?

Vad är felet...?

Har förvisso inte uppgraderat klienten på några år.

ZAIZAIs komponenter enl signatur: MK MSI X79A-GD45 Intel i7-3820 @ 4,0 GHz EVGA 980Ti med vattenblock 16 Gig DDR3 SSD 500GB Samsung

Foldar du både på CPU och GPU?
Om du foldar på CPU, så testa att dra ned antalet kärnor som kan användas av den klienten. GPU-folding behöver ju lite CPU-kraft också.
Själv skippar jag CPU-folding då det inte ger nämnvärt mot vad det kostar i slött system och mer värme.
GPU-folding har jag på full för jämnan, slår enbart av det vid eventuella spelsessioner eller annat som kräver mer GPU-kraft.

Drivrutiner för GPU kan också spela roll. Mina är inte uppdaterade sedan start då jag är rädd att PPD går ned..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

ZAIZAIs komponenter enl signatur: MK MSI X79A-GD45 Intel i7-3820 @ 4,0 GHz EVGA 980Ti med vattenblock 16 Gig DDR3 SSD 500GB Samsung

Foldar du både på CPU och GPU?
Om du foldar på CPU, så testa att dra ned antalet kärnor som kan användas av den klienten. GPU-folding behöver ju lite CPU-kraft också.
Själv skippar jag CPU-folding då det inte ger nämnvärt mot vad det kostar i slött system och mer värme.
GPU-folding har jag på full för jämnan, slår enbart av det vid eventuella spelsessioner eller annat som kräver mer GPU-kraft.

Drivrutiner för GPU kan också spela roll. Mina är inte uppdaterade sedan start då jag är rädd att PPD går ned..

Skall prova utan CPU-vikning och se om det blir bättre. Mina GPU-drivisar är tyvärr uppdaterade...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Jag fick plötsligt ett Radeon 5850. Kan någon svara på om den går att använda till folding på Windows XP?

Jag har sökt efter svar, men Folding@home:s FAQ är föråldrad och deras forum är otroligt rörigt. Det svamlas om en vitlista (whitelist) men den står ingenstans att finna.

Skrivet av Mizcak:

I och med att bigadv lades ned, så är multiprocessormaskiner inte lika effektiva längre.
Jag hann köra ca ett år med min (32 kärnor), innan det lades ned och den inte alls presterade särskilt bra PPD/W längre. Nu är den såld och mitt gamla 680 får stånka vidare på egen hand. Grafikkort är melodin som gäller nu för tiden.

Hur mycket mer poäng ger ditt grafikkort jämfört med din processor?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian