AMD Radeon Pro Duo drar 350 W – presterar 50 procent bättre än GTX Titan X

Permalänk
Melding Plague

AMD Radeon Pro Duo drar 350 W – presterar 50 procent bättre än GTX Titan X

Inför lanseringen av AMD:s nya värstingmodell Radeon Pro Duo hittar specifikationerna ut på webben, och avslöjar dess prestanda samt strömförbrukningen som är lägre än väntat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

That's what i'm talking about !
Låt det röda spöa det gröna

Permalänk
Medlem

Helt försent för detta grafikkortet nu

Både AMD och Nvidia ska släppa sina nästa generationers kort snart och jag kan inte tänka mig denna kommer vara i närheten av pris/prestandan på dom

Permalänk
Medlem

Vill se prestandatest innan jag tror på något överhuvudtaget.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

@Melinho2895: Bara det inte är som man brukar säga: Om det är för bra för att vara sant så är det just det.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

ge mig ett så blir min dator glad

och dollarn ligger inte på 10++ utan på 8.15 sist ja kolla.

Visa signatur

[intel 4820k 4.5 ghz ] nvidia 980 ref på vatten [16-gb ddr3 1866mhz] asus P9X79 deluxe] [corsiar 800D ][corsair cx750m] coolermaster 212 evo | 2st A-data sx900

extra datorn: phenom 2 965be | r9-290x ref | 16gb ddr3 | msi 970 gaming

Permalänk
Skrivet av Spawnbadboy:

Helt försent för detta grafikkortet nu

Både AMD och Nvidia ska släppa sina nästa generationers kort snart och jag kan inte tänka mig denna kommer vara i närheten av pris/prestandan på dom

Fast om det är pris/prestanda du letar efter så är dual-gpu kort fel marknad att titta på från första början

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Om det kortet kostar 15K och släpps nästan samtidigt som Polaris korten, ja det kommer inte bli ett prestandahopp i år heller verkar det som.

@kimb0:
dollarpriset är utan moms

Permalänk
Medlem

Inte vidare imponerande kort... "50% bättre än Titan X"... Ok? Men det krävs alltså dubbla AMD GPU för att uppnå det jämfört med ett singel GPU-kort?

Dessutom är en svaghet fortfarande att det bara är 4GB minne per GPU.

Ska man ha ett sånt kort, ska man nog vara utvecklare som faktiskt kan tjäna något på det...

Permalänk
Medlem

Med tanke på att HMB2 verkar ligga en bit in i framtiden kan det vara motiverat att köpa detta kort om man vill ha det absolut värsta och inte bryr sig om pengarna. I annat fall skulle jag invänta Polaris/Pascal och se vad de har att erbjuda.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimb0:

ge mig ett så blir min dator glad

och dollarn ligger inte på 10++ utan på 8.15 sist ja kolla.

Med moms brukar man räkna med minst 10kr/$.
Sen brukar det ligga ännu högre bara för att europeer är vana vid att bli blåsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

That's what i'm talking about !
Låt det röda spöa det gröna

gröna har inget likt ens ju. titan X är single gpu. det röda har dual gpu.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

@kimb0: Blir långt över 16000 inkl tullavgift och importmoms

@övrigt: AMD är bra på att skryta, men företaget går ändå inte så bra som de påstår...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Helt försent för detta grafikkortet nu

Både AMD och Nvidia ska släppa sina nästa generationers kort snart och jag kan inte tänka mig denna kommer vara i närheten av pris/prestandan på dom

du får tänka på att AMD inte lanserar detta som ett "gaming" kort, utan är mer riktat mot utvecklare och framför allt VR.

och ser man det från utvecklares synpunkt så vill man inte direkt optimera ett spel efter det absolut nyaste utan snarare efter det som det är mest troligt att konsumenten i slutändan sitter på. tror det var en live stream från LTT där dom tog upp just detta.

samt som konsument tror jag dock att detta kort är ganska så ointressant då man får in 2st fury och vattenkylning till dom billigare än detta kort.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Helt försent för detta grafikkortet nu

Både AMD och Nvidia ska släppa sina nästa generationers kort snart och jag kan inte tänka mig denna kommer vara i närheten av pris/prestandan på dom

Vega kommer ju inte förrän 2017 som det ryktas om nu då HBM2 inte är tillgängligt, så detta kort kommer möjligen vara top dog i 8+ månader. Sen är det ju som nämnt riktat till utvecklare. Polaris är ju redan bekräftat av AMD att inte falla in i highend och Enthusiast segmentet.

http://wccftech.com/amd-polaris-10-desktop-polaris-11-noteboo...

Sen vill jag väl minnas att den tredje 8 pin var till för överklockning, dvs. då man kommer över den där 350W TPD:n. Det vet jag dock inte om det är bekräftat av AMD.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

@Miska: Ingen tull på elektronikvaror. 10kr / $1 fungerar bra som måttstock.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Here we go again, värdens snabbaste kort vs värdens snabbaste gpu, och ingen accepterar att båda är sant.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Inaktiv

Gud vad dåligt Titan Z åldrades...

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

du får tänka på att AMD inte lanserar detta som ett "gaming" kort, utan är mer riktat mot utvecklare och framför allt VR.

och ser man det från utvecklares synpunkt så vill man inte direkt optimera ett spel efter det absolut nyaste utan snarare efter det som det är mest troligt att konsumenten i slutändan sitter på. tror det var en live stream från LTT där dom tog upp just detta.

samt som konsument tror jag dock att detta kort är ganska så ointressant då man får in 2st fury och vattenkylning till dom billigare än detta kort.

För mig Falcon är det som bundlar kortet till utvecklare och då om jag inte minns fel kommer de med i Crytechs VR utveckling. Crytech har skapat en sorts skola för VR med SW för inte bara deras egen motor utan i allmänhet och även LiquidVR

Permalänk
Medlem

Pro duo, så detta är två GPUer på en bräda väl.
Betyder det att den ser ut som två Crossfire-kort för drivern?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

@RHWarrior: Ja det gör det, det ser precis ut som om du hade haft 2 st enskilda kort i crossfire.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

konstigt att jämföra dubbel GPU mot enkel GPU, även om enkel GPU råkar vara Nvidias snabbaste...

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Helt försent för detta grafikkortet nu

Både AMD och Nvidia ska släppa sina nästa generationers kort snart och jag kan inte tänka mig denna kommer vara i närheten av pris/prestandan på dom

De testar konceptet inför att Vega GPUn kommer senare (alltså dubbla GPU med HBM).

Ett kort med dubbla Vega kommer antagligen vara rätt så svårslaget.

Skrivet av Jockew1989:

konstigt att jämföra dubbel GPU mot enkel GPU, även om enkel GPU råkar vara Nvidias snabbaste...

Intressant kort för de med m-ITX.

Enda problemet jag ser är minnesmängden. Med så mycket GPU kraft så hade det varit kul med iaf 6GB.

Permalänk
Medlem

Det här skulle släppts förra sommaren,nu är det gammalt innan det ens kommit ut. Totalt ointressant produkt.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

50% mer prestanda i spel men bra crossfire stöd menar dom väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Intressant kort för de med m-ITX.

Enda problemet jag ser är minnesmängden. Med så mycket GPU kraft så hade det varit kul med iaf 6GB.

Ja absolut, skulle inte tacka nej till ett sånt kort själv men fortfarande inte riktigt samma sak även fast det såklart är imponerande och fyller vissa funktioner

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Det här skulle släppts förra sommaren,nu är det gammalt innan det ens kommit ut. Totalt ointressant produkt.

För vem - för dig ja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spawnbadboy:

Helt försent för detta grafikkortet nu

Både AMD och Nvidia ska släppa sina nästa generationers kort snart och jag kan inte tänka mig denna kommer vara i närheten av pris/prestandan på dom

Äh, presterar ju äckligt grymt...tänk i DX12, ljusår före Nvidia..

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahippo:

För mig Falcon är det som bundlar kortet till utvecklare och då om jag inte minns fel kommer de med i Crytechs VR utveckling. Crytech har skapat en sorts skola för VR med SW för inte bara deras egen motor utan i allmänhet och även LiquidVR