Muskampen 2025: Segraren korad!

Hjälp med val av budget chassi

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av budget chassi

Tjena!

Håller på med ett litet bygge där jag ska prova att överklocka en nyinköpt I7 2600k cpu och behöver lite råd av er om val av chassi.

Har köpt en Corsair H110i vattenkylning av en trevlig medlem på forumet och jag vill ha ett chassi där det är bra med utrymme för radiator och även lite chassi fläktar, det blir bara en hdd och ett grafikkort för övrigt.

Det jag har hittat som jag väljer mellan är:

NXZT S340 849:-
Phantek Enthoo PRO M 879:-
Phanteks Eclipse P400 699:-

Kanske någon av er har erfarenhet av något av dessa eller ett bättre alternativ, är mest orolig att radiatorn inte ska få plats och vill gärna ha den i fronten.

Tack på förhand

Visa signatur

Phanteks Evo pro M, Intel I7 2600K @ 4,5 Ghz, 16 Gb Corsair dominator 16000 Mhz, MSI Radeon R9 390 Gaming stock, Corsair HX 650M nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilight:

Tjena!

Håller på med ett litet bygge där jag ska prova att överklocka en nyinköpt I7 2600k cpu och behöver lite råd av er om val av chassi.

Har köpt en Corsair H110i vattenkylning av en trevlig medlem på forumet och jag vill ha ett chassi där det är bra med utrymme för radiator och även lite chassi fläktar, det blir bara en hdd och ett grafikkort för övrigt.

Det jag har hittat som jag väljer mellan är:

NXZT S340 849:-
Phantek Enthoo PRO M 879:-
Phanteks Eclipse P400 699:-

Kanske någon av er har erfarenhet av något av dessa eller ett bättre alternativ, är mest orolig att radiatorn inte ska få plats och vill gärna ha den i fronten.

Tack på förhand

Enthoo PRO-m är underbart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, kul att höra... drar lite mot den själv så då känns det som ett bra val

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evo pro M, Intel I7 2600K @ 4,5 Ghz, 16 Gb Corsair dominator 16000 Mhz, MSI Radeon R9 390 Gaming stock, Corsair HX 650M nätagg.