Permalänk
Medlem

Ligger borta på hotell, så idag blev det Sushi. Gott, men lite... tamt när man är vegetarian. Jag syndade med en Lion-chokladbit också. Jag slukade den på fem sekunder och ångrade mig direkt. Haha.

Permalänk

Råkade bli lite pizza:) Var tänkt att det skulle bli Korv med bröd, men farsan ville ha pizza./Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Värmd mikro mat. Felix maträtter. orkar inte laga maten.

Har börjat blivit en vana än att laga sin egen.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Fusilli med pesto och revbensspjäll.

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett sådant där pizzakit. Champinjoner, rödlök och ost på.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Det blev en hemmagjord kycklingsallad

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Fusilli med pesto och revbensspjäll.

Det e najs;) Skippa revbenen och blanda ner lite knaperstekta bacon bitar i pastan och dela några körsbärstomater i blandningen!

Här blev det 300gr rostbiff. plain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleRehn:

Hummer med lite Don på Taverna

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är don?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Första gången jag hört någon kalla skolmat för lyx.

Skolmat? Var vad jag åt hemma.

Permalänk
Avstängd

Panerad rödspätta med ris grönsaker och findus fisk dressing tror jag den heter ...enkelt och gott

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Har ett intresse i god mat av olika slag, lägger gärna lite extra energi på att få ihop något riktigt gott! (Även om jag försöker minimera den tråkiga tiden det tar att laga maten ). Nu ska det bli en sallad med "påssallad": ruccola, mache, röd mangold etc, körsbärstomater, avokado, hackad mozzarella, rostade solrosfrön, olivolja och salladskrydda. Till det kanske man tar en bake-off ciabatta med smör. Ganska enkelt att göra och supergott som kvällsmat!

EDIT: Såg inte att det gällde middag! Middag idag var stekt bbq-skiva med klyftpotatis och gräddfil med grillkrydda i.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag åt plastpåse-revbensspjäll med choppade majskolvar. Ordentligt neddränkt i BBQ-sauce.
Det är lite som crack. Vill bara ha mer.
Jag har sås på musen.

Permalänk
Medlem

körvstroganoff med rå ris, varför krångla till det.

Permalänk
Medlem

Gjorde en pyttipanna av resterna sen igår.
Snabbt och gott!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Vad är don?

Jag gissar på felstavning eller okunskap och att han menar "Dom" som i Dom Pérignon.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Det min sambor lagar till mat ju? Trodde detta var ganska självklart? Jag tänker då f*n inte göra min egna mat. Förutom grilla köttet på grillen då...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Blev kycklingklubba i ugn med SweetBabyRays och ris

Skrivet av cider123:

Blir nog ett par paprikor fyllda med tacoköttfärs och lite ost ovanpå (in i ugn sen), till lite blomkålsris.

Lät förbannat gott! Men hur blev det?

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Käkade tacos på kycklingfärs, mycket gott.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Mycket goda vitlöksfyllda köttfärsbiffar i tomatsås med pasta till, och nu en Mikkeller K:rlek, för det är så förbannat gott med bra öl.

Permalänk
Medlem

Gick på avenyn i Göteborg och slutade med en dålig entrecote med klyftpotatis. Fattar inte hur det kan bli så dåligt. Men 'snäll' som man är så är det ju 'jätte gott' och man dricksar som vanligt. Känns inte som centrum i Göteborg har något vettigt ställe med humana priser...

Edit: Bra tips i Göteborg mottages gärna!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Salta och peppra Kycklingfile(fläskfile skivad) ner i en form.

Blanda ihop och rör runt...
1 burk championstuvning
2dl creme fraiche
2dl mjölk
2msk muschroomsoja

..strö över bacontärningar, hela championer. In i ugnen 30min 200grader.

Permalänk

Idag blev det hemgjord pastasallad med paprika creme fresh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Gick på avenyn i Göteborg och slutade med en dålig entrecote med klyftpotatis. Fattar inte hur det kan bli så dåligt. Men 'snäll' som man är så är det ju 'jätte gott' och man dricksar som vanligt. Känns inte som centrum i Göteborg har något vettigt ställe med humana priser...

provat tintin? Ligger intill avenyn. Dyrt är det, men det finns några väldigt goda rätter med grillad kyckling

Edit: Finns ju annars Jensens böfhus, billigt men det finns dyra rätter också. Mitt tips är att gå dit senare på kvällen då det är många barnfamiljer där innan 18-tiden

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

ikväll gjorde jag wok till en söt tjej som kom över o såg film!
Otroligt länge sen det hände senast. Är jätteglad!!!! Helt klart dags för en vändning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Vad gillar du förnågot ?

Hamburgare rekommenderar jag odins gatukök Bästa burgaren i GBG hands down! billigt som fan oxå
Shiraz om du gillar persisk mat
Barbicue för vanligmat
Foo shoo för nudlar
Nonna för italiensk mat eller Fontana di Trevi

va lite mer specifik och vart så fixar jag en bättre lista

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Vad gillar du förnågot ?

Hamburgare rekommenderar jag odins gatukök Bästa burgaren i GBG hands down! billigt som fan oxå
Shiraz om du gillar persisk mat
Barbicue för vanligmat
Foo shoo för nudlar
Nonna för italiensk mat eller Fontana di Trevi

va lite mer specifik och vart så fixar jag en bättre lista

Aldrig provat odins. Ska göra det! Har du provat holy cow? Vääääldigt gott, mums.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Aldrig provat odins. Ska göra det! Har du provat holy cow? Vääääldigt gott, mums.

Rekommenderar Friggas burgaren! ´lr va den andra på listan heter ahh det har jag, det e den

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Åt 19 bitars Sushi Yama till middag, har aldrig blivit så mätt på endast sushibitar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Köttbullar, créme fraiche, hallon och blåbär, plus lite jordnötter

...mixa till en jämn smet, häll upp i en långpanna och grädda i ugn på 200 grader tills köttbärsnötsmoussen fått en gyllenbrun färg.

Jag trodde jag var själv om det receptet!

Permalänk
Medlem

Ikväll blev det köttbullar, färsk pasta som kokas på 4 minuter, med Kelda ostsås med lite tomater som värmdes tillsammans, sedan en liten sallad blandning med rödlök, gurk bitar, fetaost tärningar.