Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

MSI visar nya kyllösningen Twin Frozr VI med Geforce GTX 1080 Gaming

Permalänk

@Sarkissati:
Vaknat på fel sida? Du fick ett svar, men jag kan förtydliga. Med RGB så menas det att det finns led-belysning på kortet som kan lysa i olika färger från RGB skalan.

https://sv.wikipedia.org/wiki/RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarkissati:

@Bruce Wayne:

Såg inte videon då jag läste artikeln på jobbet och är ändå inte intresserad av att se ett videoklipp enbart för att få reda på vad det betyder när du lika gärna kunde svara eller låta bli att svara när jag ändå inte fick ett svar...

Ta antingen och se videon eller sök upp din info själv? Men bara för att du tjatar så https://sv.wikipedia.org/wiki/RGB... Nöjd? Så för ditt svar är mer värdelöst än vad du anklagar mitt för om vi ska hårddra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ledsen på kortet, nämns i videon.

Han menade LED:sen eller LED:erna @Sarkissati.
Jag fattade inte heller först. Tänkte jaha, det var ju tråkigt att han blev ledsen av att detta kortet.

Se så nu pojkar, nu tar vi i hand och glömmer detta. Ta en kopp kaffe och lägg fötterna på bordet en stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Kostnaden är nog totalt försumbar, går ju att köpa lösa RGB-LED:ar för $4,50 för 100 st

Blir definitivt billigare att stoppa in LEDs i alla kort jämfört med att ha separata varianter med och utan. Sedan håller jag med om att värdet av LED:ar i ett grafikkort kanske kan ifrågasättas.

Helt klart ännu dyrare att ha två artiklar, och som du säger, själva LEDen är billig, tillkommer lite elektronik och högre "fail rate", det får antingen tas ut på kund, eller vinst.
För den individuella kunden är det antagligen bara någon enstaka krona, så det är inget att grina över men som principdiskussion kan det vara roligt.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

LED på grafikkort påminner om trender likt 3D eller kurvade tv-apparater.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd

Bästa eftermarknadskylaren ser det ut som i det senaste testerna

De som tycker ASUS Strix kylarn är något bör omvärdera va de tror efter att tittat på detta kort.

Permalänk
Medlem

@Bloodstainer:

Inte 1080 Strixen, den är bara matt svart utan röda accenter

Permalänk
Skrivet av Davban:

@Bloodstainer:

Inte 1080 Strixen, den är bara matt svart utan röda accenter

misstänker att de kommer släppa en ny strix-serie senare, med tanke på hur förra generationens strix kort såg ut

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 5600X @4.3 Motherboard: B550-P PLUS GPU: EVGA 3080
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarkissati:

Vad är rgb?

Led lampor som lyser i olika färger, går säkert knippsa sönder de med tång om de inte går att stänga av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Led lampor som lyser i olika färger, går säkert knippsa sönder de med tång om de inte går att stänga av.

Då är det nog fan bättre att köpa ett kort utan lampor i så fall med tanke på att garantin lär ryka

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarkissati:

Vad är rgb?

Rött, Grönt och Blått.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin153:

Hemskt vad alla klagar på rgb. Hittar ni inte avstängningsknappen?

Nu kan jag inte tala för alla (eller ens andra), men tror inte att de flesta har något jätteoroblem med det. Ivf inte om det går att stänga av (vilket det brukar gå i de flesta fall).

Det är nog snarare att man inte är så entusiastisk över det, och snarare skrattar åt alla PR-releaser och tillverkare som är så extremt entusiastiska över det.

Personligen så engagerar jag mig inte stort åt något håll. Grafikorten kan få se ut som en amerikansk julgran eller full clown på kalas - så länge som de har övrig kvalitet, och presterar bra i förhållande till sitt pris.

De kommer ändå att vara instängda i en låda och inte synas (som tur är, med tanke på hur fula och gräsliga många av dessa "gaming"-prylar är).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin153:

Hemskt vad alla klagar på rgb. Hittar ni inte avstängningsknappen?

Klagar och klagar... Jag bara poängterade att Jonas verkar rätt less på dem i videon, som att tillverkarna tycker det är viktigare med leds än faktisk prestanda och vettiga funktioner.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davban:

Haha, är det Luke från LTT man ser i bakgrunden till höger?

I övrigt tycker jag att hela röd/svarta gamer-grejen är rätt tacky, och så kostar ju värstingvarianten typ 8000kr, så det får bli ett Strix för min del

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L