SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Gaming laptop

Hej!¨

Så jag funderade på att skaffa mig en gaming dator och undrar om den här datorn är nånting som är bra att ha?
Tänkte mig kunna spela nya spel som Dead rising 3, Xcom 2, Overwatch, Gta v, Witcher 3, total war warhammer, doom, osv på high setting. Är det möjligt?
https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming...

Jag är fullt medveten om att man får mer kraft i en stationär men har inte så mycket utrymme för att ha en sån

Permalänk

Du kan hitta utförliga recensioner av bärbara på www.notebookcheck.com

Vad du kan förvänta dig av grafikkortet
http://www.notebookcheck.com/Mobile-Grafikkarten-Benchmarklis...
(inga rena speltester där dock vad jag ser, men det finns i recensionerna)

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

går gör det säkert men jag kan tycka att GTX 960m är i klenaste laget. Minst GTX 970m skulle jag satsa på. och nu med GTX 10 serien för dörren även på bärbart så hade jag nog väntat in den om det inte är akut att köpa nytt.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

går gör det säkert men jag kan tycka att GTX 960m är i klenaste laget. Minst GTX 970m skulle jag satsa på. och nu med GTX 10 serien för dörren även på bärbart så hade jag nog väntat in den om det inte är akut att köpa nytt.

min budget ligger på cirka 10 000 (helst under) och kan inte hitta någon med gtx 970 för det priset

Permalänk
Medlem

@Jitex:

tror det kommer att gå att hitta när GTX 10xx serien kommer till laptops och återförsäljarna vill göra sig av med sina lager.
priset är helt ok på datorn du länkade men man ska veta att det är stor stor skillnad på prestandan i GTX 960m jämfört med GTX 970m och det du köper är du fast med, så jag tycker att man ska gå lite "over the top" om man köper en gaminglaptop då den får ett längre lifespan på så vis

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13