Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem

Japp, sedan Tisdag förra veckan

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

EK kommer släppa block för strix i slutet av månaden...

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer inte att vattenkyla Strix pga. att garantin ryker samt att den inte har dual bios ifall en moddad version släpps som tillåter upp till 1,25 volt. Är väl medveten om de kommande vattenblocken

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9224:

Kommer inte att vattenkyla Strix pga. att garantin ryker samt att den inte har dual bios ifall en moddad version släpps som tillåter upp till 1,25 volt. Är väl medveten om de kommande vattenblocken

Du får sätta på vattenblock och ändå ha garanti kvar. Så länge det inte blir fysiska skador på kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Du får sätta på vattenblock och ändå ha garanti kvar. Så länge det inte blir fysiska skador på kortet.

De forum jag kikat på säger motsatsen, de är dock 1 eller 2 år gamla. Har du någon källa på att detta?

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Avstängd

Dual bios e ju kul att ha.. Så man kan leka utan risk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

endast evga och msi som har denna garanti villkor, vad jag vet av.

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9224:

De forum jag kikat på säger motsatsen, de är dock 1 eller 2 år gamla. Har du någon källa på att detta?

Jag fick pengar tillbaka när mitt 970 strix paja. Hade brutit förseglingen på skruven. Bara monterade tillbaka luftkylaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

endast evga och msi som har denna garanti villkor, vad jag vet av.

Källa på att Msi har den policyn?

Permalänk

Enligt mail från inet den 10/6 ska det finnas i lager.
Så, väntar på brevbäraren som ett barn väntar på tomten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Källa på att Msi har den policyn?

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1309424-graphics-card-r...

Frågade av msi support här på forumet.

Och fick hem en ny 970 när den pajade i en custom loop, ej vatten läkage. Han som fixade måste dock ha kontakt via msi eu support. Leverantören ville inte ge nånting i första hand.

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1309424-graphics-card-r...

Frågade av msi support här på forumet.

Och fick hem en ny 970 när den pajade i en custom loop, ej vatten läkage. Han som fixade måste dock ha kontakt via msi eu support. Leverantören ville inte ge nånting i första hand.

Detta var ju väldigt bra information faktiskt. Fler och fler börjar acceptera vattenblock. Dock känns det väldigt nojigt att ha sönder stickern på skruven Önskar alla tog bort den. Btw Gigabyte har ingen sådan stickers på sina skruvar. Borde vara ok på dom med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Jag fick pengar tillbaka när mitt 970 strix paja. Hade brutit förseglingen på skruven. Bara monterade tillbaka luftkylaren.

Men det var av återförsäljaren? Asus är riktigt dåliga med sin support om du måste kontakta dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Detta var ju väldigt bra information faktiskt. Fler och fler börjar acceptera vattenblock. Dock känns det väldigt nojigt att ha sönder stickern på skruven Önskar alla tog bort den. Btw Gigabyte har ingen sådan stickers på sina skruvar. Borde vara ok på dom med.

Går att kringgå med en griptång, då behåller du etiketten på skruven som den är.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackWolf:

Går att kringgå med en griptång, då behåller du etiketten på skruven som den är.

Haha jo jag har också hört detta, verkar lite pilligt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Men det var av återförsäljaren? Asus är riktigt dåliga med sin support om du måste kontakta dem.

Ja, det var återförsäljare, men dom kontaktade Asus eftersom förseglingen på skruven var bruten och dom svarade att så länge inte kortet hade några fysiska skador så var det ok. Borde ju gälla som en policy då, eller? Gillar inte Asus ändå

Permalänk
Medlem

Funderade på att köpa 1080, men nu blir det återköp då det känns för dåligt jämfört med 980ti. Får bli 1080ti istället.

Permalänk
Medlem

är på plats 56 på inet men dom vet inte när dom får in nästa batch av 1080 strix korten men det lär ju vara mer än 56 st va? fan jag hade hoppats på att få burken innan juli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Haha jo jag har också hört detta, verkar lite pilligt dock.

Funkar likväl som en skruvdragare

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Avstängd

Beställ från flera butiker på faktura, när du sedan får kort från någon så avboka du dom andra eller skickar tillbaka.

Permalänk
Medlem

@jsf:
Lite info från Webhallen angående Strix. Jag frågade om jag kunde räkna med en leverans den här veckan (gjorde min beställning 27 Maj kl 16:21). Här är svaret från Webhallen.
"Tjo du har köplats 28 för tillfället. Men enda bekräftade leveransen vi har är 5 st just nu så jag har svårt att svara på hur länge det räcker."

Om tilldelningen är 5 kort i veckan då är vi inne i augusti innan man får nått. undrar om dom andra butikerna har samma skral tilldelning

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Avstängd

Halloy, jag fick hämta mitt MSI GTX 1080 Gaming X från Webhallen den 10:de.

De har skjutit fram datumena med god marginal fast de tycks leverera tidigare!

Och hmm ni som har svårt att välja kort, välj MSI alla gånger, den har flänsarna riktade åt rätt håll vilket för ut varm luft ur lådan, den har 2 rejäla fläktar som är tysta t o m under belastning. Bra design av pcb'n. Tror MSI äger Strixen ljud/kylningsmässigt och pcb-design, dessutom bättre flänsdesign än EVGA bara pga flänsarnas riktning. 2 stora 100 mm fläktar är det man ska ha. Strunt i vattenkylningen - jag tror inte det är bättre alternativ, gissar att det skulle låta och surra mer t o m.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rapidact:

Halloy, jag fick hämta mitt MSI GTX 1080 Gaming X från Webhallen den 10:de.

De har skjutit fram datumena med god marginal fast de tycks leverera tidigare!

Och hmm ni som har svårt att välja kort, välj MSI alla gånger, den har flänsarna riktade åt rätt håll vilket för ut varm luft ur lådan, den har 2 rejäla fläktar som är tysta t o m under belastning. Bra design av pcb'n. Tror MSI äger Strixen ljud/kylningsmässigt och pcb-design, dessutom bättre flänsdesign än EVGA bara pga flänsarnas riktning. 2 stora 100 mm fläktar är det man ska ha. Strunt i vattenkylningen - jag tror inte det är bättre alternativ, gissar att det skulle låta och surra mer t o m.

Vattenkylning låta mer? Nej du, den gubben går vi inte på...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

@Zpnk: Har ju Corsairs kylning på denna dator jag sitter vid just nu, ja - jag tycker vattenkylning låter, fläkt där med dessutom.

Permalänk
Medlem

Någon som fick ASUS Founder's Edition av Webhallen idag?

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ante9224:

Orkar inte vänta på EVGA 1080 FTW längre, beställde strixen och skippar vattenkylningen denna gång. Får bli ett EVGA gtx 1080 TI eller 1180 TI senare.

du tror inte du hamnar sämre till i "strix"kön än vart du låg i FTW kön då?

Permalänk
Medlem

@Markusas: inet har så tjocka köer så det e inte ens roligt. Beställde mitt FE från Alina i söndags. Har den i handen nu 😊👍

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

du tror inte du hamnar sämre till i "strix"kön än vart du låg i FTW kön då?

Nja, men vi får se

Edit: Hoppade tillbaka på FTW kortet, det verkar komma en batch nästa vecka som det ser ut. Flipp flopp

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rapidact:

@Zpnk: Har ju Corsairs kylning på denna dator jag sitter vid just nu, ja - jag tycker vattenkylning låter, fläkt där med dessutom.

Jo visst, men det är skillnad på vattenkylning och vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av R3b0rn:

@Markusas: inet har så tjocka köer så det e inte ens roligt. Beställde mitt FE från Alina i söndags. Har den i handen nu 😊👍

Tänkte att eftersom det stod på hemsidan att de skulle få in ett gäng idag kanske någon åtminstone fått.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2