Problem med cod4 på windows 10

Permalänk

Problem med cod4 på windows 10

Hej!

Skaffade nyss en ny dator med windows 10. Installerade mitt gamla cod4 modern warfare som jag har i skivformat. Allt såg bra ut tills jag skulle göra en profil i spelet. Skrev in vad den skulle heta men när jag skulle joina en server så fick jag fram att jag måste skapa en profil. Mitt problem är alltså att profilerna jag skapar inte sparas. Gjorde detta: https://www.youtube.com/watch?v=u40qaGKd2GI (allt utom det på slutet med pbsvc att göra). Har alltså uppdaterat till 1.7 "patchen" eller vad det kallades. Dock så såg punkbuster filen som låg i spelet annorlunda ut men gjorde ingen skillnad efter när jag bytte ut mot den gamla.

Någon som vet hur jag får cod4 att funka på windows 10, alltså hur jag gör för att kunna spara profiler?

(tror jag la tråden på rätt ställe...)

Permalänk
Medlem

Pröva att köra spelet i kompatibilitetesläge för windows 7 och kolla om det ändrar något.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Då sparas inte heller profilerna i profiles mappen?
Rent spontant så tänker jag att det är skrivskydd någonstans..

Förövrigt så hade jag inga problem med cod4 på Windows 10, funkade som vanligt

Edit; hade dock inte cod4 på OS disken

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Avstängd

Har du testat att köra spelet som administratör?

Windows 10 har konstiga regler för att ändra i filer och kataloger. Allrahelst om du har spelet installerat på samma hårddisk som windows 10 själv.