Permalänk
Medlem

Sätta in en HD i Antec chassi??

Hej
jag är total nybörjare vad gäller datorer och jag har köpt den här SWE/DB datorn.
Nu vill jag sätta i en extra hårddisk och jag förstår inte riktigt hur jag ska göra??
Maxtorhårddisken sitter fast i en metalllåda som jag antar att jag ska ta ut för att kunna skruva fast den andra hårddisken eller?
Det finns en spärrspak man kan röra på men det hjälper inte...lådan går inte att ta ut.

Jag har först?tt att man ska dra spaken till vänster. Efter det kan du dra hela "lådan" till vänster & sedan upp. Sedan är det bara att skruva fast den nya hårddisken på samma sätt som den gamla

Men tyvärr går det inte att göra så.
Lådan sitter fast med en skruv i "plattan"/"ställningen" som sitter fast i chassit och när jag skruvar på den så snurrar den bara....ska det vara så?
Hur får man bort skruven?
Sedan finns det nåt lila plastsak i lådan...vad är det?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej

Jag har läst den innan men där står det inget om den skruven som Swe/DB datorn har som håller fast lådan...

Det är bara dra på spaken och ta ut den...men inte med den där skruven...

suck...vet inte riktigt vad jag ska göra...

Permalänk
Medlem

men kan du inte skruva bort skruven då?

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem

den bara snurrar och snurrar...och när jag försöker dra ut den sa fastnar den...

Permalänk
Medlem

Du får försöka o dra i den samtidigt som du skruvar på den...
Kanske kan få in en annan skruvmejsel under huvudet på skruven när den kommit ut en bit?
Annars kan du dra o skruva samtidtigt med en tång med platt huvud.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Du behöver ju inte ta ur en hårdisk för att sätta in en till, det går att ha 2 st

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

nu gick det...

var tvungen att ta en kniv och trycka ut den samtidigt som jag skruvade...

komplicerat värre

hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Du behöver ju inte ta ur en hårdisk för att sätta in en till, det går att ha 2 st

Läs hela tråden innan du säger nåt. Han vill ha in en EXTRA hårddisk.

Permalänk
Medlem

den lila plastsaken du nämnde är ett snabbfäste för en 80mm fläkt