Permalänk
Medlem

15" Surfdator till mor

Hej SweClockers,

Min mammas dator har blivit väldigt slö med åren, och det börjar bli dags att byta. Jag gjorde en sökning på prisjakt, men som vanligt får man upp en uppsjö av varor - Och jag vet inte om jag köper grisen i säcken!

Vad rekommenderar ni att köpa? Tacksam för alla tips!

Önskemål
15"
OS på SSD

Användningsområde
Datorn används uteslutande hemma, den kommer alltså inte att bäras med till något arbete. Hon använder den för att betala räkningar, facebook, netflix (skickas via chromecast till TV:n, så skärmen behöver inte ha monsterupplösnig). Tacksam för OS på SSD för snabb uppstart. Övrig hårddisk behöver bara rymma lite dokument, kanske någon film osv.

Budget
Cirka 5000kr

Tack på förhand,

Johan

Permalänk
Medlem

@Partheen: Jag skulle nog säga att man inte behöver lägga ut 5000 kr för en laptop som man ska surfa med.

Denna datorn säger jag skulle räcka gott och väl. Finns även en minnesplats vilket gör att man kan utöka RAM-minnet med 4 GB till om så önskas i framtiden.

Annars är denna snäppet bättre för några kronor mer.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B660-F | Intel Core i5 12600K | Noctua NH-D15 chromax | Kingston Fury Beast DDR5 4800MHz 32GB CL38 | MSI RTX 3070 Gaming Trio X | Corsair RM750X 750W | Corsair Obsidian 4000D Airflow