Permalänk
Medlem

HDD Caddy

Är det någon här på forumet som har beställt från hddcaddy.com? Tänkte skaffa denna sak till min bärbara dator därifrån. Jag tycker att den känns seriös, men ville kolla här också. Dem är aktiva på Facebook och Twitter iallfall.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Om du inte har bråttom så finns de på eBay för strax över 50-lappen från "Top rated sellers": http://www.ebay.com/itm/New-SATA-2nd-HDD-Hard-Driver-Caddy-fo...

Risk för tull finns men min erfarenhet är att det markeras som gåva och kostar inget extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Om du inte har bråttom så finns de på eBay för strax över 50-lappen från "Top rated sellers": http://www.ebay.com/itm/New-SATA-2nd-HDD-Hard-Driver-Caddy-fo...

Risk för tull finns men min erfarenhet är att det markeras som gåva och kostar inget extra.

Av någon anledning så tycker jag att det inte känns "säkert" med eBay. Kanske för att jag aldrig har handlat där förut

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Det är klart att det finns en viss risk inblandad. Saker skickas sällan spårbart men säljarna är i regel väldigt måna om att man ska bli nöjd. Säljaren i fråga har över 50 000 positiva omdömen. Produkten ser ju absolut identisk ut men du gör självklart som du vill.

Permalänk
Medlem

Köpte en universal sådan ( plast-version, metall var dyrare ) för cirka 150 kr på Kjell & Co, 2 års garanti har jag för mig dem har, så skulle nåt sluta fungera så är det bara att gå in i butik och lämna det

Kommer dock inte ihåg artikel nr eller vad dem kallar det, men fråga i butik så kan dem hjälpa till !

PS: Annars definitivt ebay, många bra deals där så kan rekommenderas också

Permalänk
Medlem

Jag har köpt därifrån, dom har ju hddcaddy.eu nu också där dom skeppar från Holland så man slipper tull osv, samma firma.
Funkar kanon, inga konstigheter, snabb leverans, bra produkt.
Så numera så sitter det 2 ssd i min gamla laptop,
Universal-varianterna från kjell osv funkade inte till min dell då min slim caddy var mer slim än slim standard.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Av någon anledning så tycker jag att det inte känns "säkert" med eBay. Kanske för att jag aldrig har handlat där förut

Amazon och ebay brukar ju vara säkra, där ser man ju vilka som är seriösa m.m. typ som Tradera bäst är nog att du betalar med paypal, då kan du ringa dem om något skiter sig...

Lycka till!

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

Köpte en universal sådan ( plast-version, metall var dyrare ) för cirka 150 kr på Kjell & Co, 2 års garanti har jag för mig dem har, så skulle nåt sluta fungera så är det bara att gå in i butik och lämna det

Kommer dock inte ihåg artikel nr eller vad dem kallar det, men fråga i butik så kan dem hjälpa till !

PS: Annars definitivt ebay, många bra deals där så kan rekommenderas också

Jag gick faktiskt in i den Kjell & Co butik i Vällingby och dem hade ingen sån. Frågade faktiskt tidigare idag. Om har någon länk så skulle det uppskattas

Skrivet av orig_rejser:

Jag har köpt därifrån, dom har ju hddcaddy.eu nu också där dom skeppar från Holland så man slipper tull osv, samma firma.
Funkar kanon, inga konstigheter, snabb leverans, bra produkt.
Så numera så sitter det 2 ssd i min gamla laptop,
Universal-varianterna från kjell osv funkade inte till min dell då min slim caddy var mer slim än slim standard.

När jag går in på EU versionen så länkas jag sedan om till .com versionen när jag går in på "shop". Men tack för att du sa det Jag ska nämligen installera en SSD i min hårddiskbur som är den enda som finns där nu och en vanlig HDD i cd läsaren

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har själv en hdd caddy köpt på ebay från en av "top sellers" kostade typ 100kr med frakt och tog väl lite under 3v från kina...

I stort sett enda man behöver titta närmare på är tjockleken 12,5mm vs 9,5mm nästan alla har 9,5mm. Är inte helt säker på ultrabooks men övriga bör inte vara några problem... Hur trevligt som helst att ha två diskar i en laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

När jag går in på EU versionen så länkas jag sedan om till .com versionen när jag går in på "shop". Men tack för att du sa det Jag ska nämligen installera en SSD i min hårddiskbur som är den enda som finns där nu och en vanlig HDD i cd läsaren

Japp, shoppen är .com, men det skeppas sedan från Holland i slutändan, tidigare när jag tänkt beställa har det varit skeppning från usa, och då blev det högre priser med tull osv.
Tror det tog 4 dagar att få den, syns inte att det inte är en dell original-del, passformen är riktigt bra.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Testa, köp något billigt i stil med ett skydd till mobilen så ska du nog se att din bild av ebay ändras. Beställer regelbundet grejer från kina via ebay, köper du från försäljare/företag med tusentals helnöjda kunder har du inget att oroa dig över. Deras överlevnad hänger nästan på att folk ger dem bra betyg för ingen köper från folk med dåliga betyg.

Ebay och betalning med paypal gör köpet helt säkert, får du inte saken du beställt hör du dig av till paypal och du får tillbaka dina pengar.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Japp, shoppen är .com, men det skeppas sedan från Holland i slutändan, tidigare när jag tänkt beställa har det varit skeppning från usa, och då blev det högre priser med tull osv.
Tror det tog 4 dagar att få den, syns inte att det inte är en dell original-del, passformen är riktigt bra.

Jasså? Visste inte att dem skickade från USA förut.

Skrivet av Cruentusa:

Testa, köp något billigt i stil med ett skydd till mobilen så ska du nog se att din bild av ebay ändras. Beställer regelbundet grejer från kina via ebay, köper du från försäljare/företag med tusentals helnöjda kunder har du inget att oroa dig över. Deras överlevnad hänger nästan på att folk ger dem bra betyg för ingen köper från folk med dåliga betyg.

Ebay och betalning med paypal gör köpet helt säkert, får du inte saken du beställt hör du dig av till paypal och du får tillbaka dina pengar.

Hur hör man av sig till Paypal och vad säger man till dem då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hur hör man av sig till Paypal och vad säger man till dem då?

När du är inloggad på ditt paypal konto har du en flik du klickar på som sedan startar en tvist efter att du har skrivit i transaktions id som du ser i din historik. Men du kommer inte behöva använda det förutsatt att du inte köper från dåliga försäljare(ganska tydligt vilka dessa är) Minst fyra stjärnor och ett par tusen omdömen och du är guld.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Kvittot för den fanns i en burk full med kvitton, som tur var var det den andra jag tog upp hehe, här är länk
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Finns även i metall, men personligen är jag nöjd med den i plast, inget att klaga på

Skrivet av jnsson:

Jag gick faktiskt in i den Kjell & Co butik i Vällingby och dem hade ingen sån. Frågade faktiskt tidigare idag. Om har någon länk så skulle det uppskattas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

Kvittot för den fanns i en burk full med kvitton, som tur var var det den andra jag tog upp hehe, här är länk
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Finns även i metall, men personligen är jag nöjd med den i plast, inget att klaga på

hmmm... den ser inte ut att passa till min HP Probook 6450B

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara att kolla måtten, för den är standariserat och passar dem flesta laptops, såvida inte din Probook behöver någon speciellt koppling eller specifika mått

Skrivet av jnsson:

hmmm... den ser inte ut att passa till min HP Probook 6450B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

Bara att kolla måtten, för den är standariserat och passar dem flesta laptops, såvida inte din Probook behöver någon speciellt koppling eller specifika mått

Får ta med mig min dvd läsare till kjell o co imorgon då och kolla med dem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

Skaffade den nu. Vad för dator har du den i? Har den denna fix också: "- updated SATA board includes fix for shut down problems with 2nd HDD in HP laptop."

Edit: Passade knappt. Lämnar tillbaka imorgon

Visa signatur

Permalänk

Sent svar i tråden, men för dom som (som jag) stöter på den sent:
Jag rekommenderar HDD Caddy. Jag beställde själv därifrån, trots att jag hittade billigare på eBay. Inte bara kändes det bättre med en europeisk än en kinesisk (dåliga erfarenheter) utan dom hade också en adapterkabel som gjorde CD-läsaren till en extern enhet. Tryggare, närmare och lämpligt med kabeln från samma ställe. Tre faktorer som gjorde valet lätt för mig... och jag blev nöjd, så jag kan bara rekommendera dom.

Adapterkabel:
http://hddcaddy.com/en/accesoires/27-usb-20-cable-adapter-for...