Permalänk
Medlem

Söker tips på stream alternativ

Halloj, börjar bli jäkla trött på att min philips ''smart tv'' tv inte stödjer mkv filer och större filer över 1,5gig+, samt problem med casta och dylikt.
Söker någon typ av ''stream box'' eller något annat alternativ för att göra tvn smartare och betydligt snabbare än vad tvn's inbyggda ''smart'' funktioner är.
Har kollat på tex chromecast 2, Roku 4, mini pc osv
Dock lite osäker på vad som skulle fungera bra för mina behov som är:
Streama film från pc till tv
Streama netflix/youtube/spotify från ''stream boxen''
Stödjer Casta från androids

Finns det någon som har nå bra tips eller om jag ska vänta på någon kommande streaming alternativ (I Juli månad brukar väl komma release events inför hösten?)

Visa signatur

Knowledge Seeker :)

Permalänk
Medlem

Jag skulle kört Chromecast för netflix/youtube/spotify och en Raspberry Pi för sånt man "lånat av en kompis på internet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Jag skulle kört Chromecast för netflix/youtube/spotify och en Raspberry Pi för sånt man "lånat av en kompis på internet."

Kör själv med denna setup, funkar mycket smidigt!
Använder dock ett tillägg som heter Videostream så jag kan streama lokala filer från datorn till min Chromecast. Det mesta verkar funka att ta den vägen så jag använder knappt min Pi längre. Finns även en bra app till Android som gör att man lätt kan styra Videostream, både play/pause etc. men även välja fil/film att spela upp osv.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det du kalla streambox och varför pluggar du inte in den direkt i tvn om du redan har hårdvaran ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag använder även en SteamLink, bara lägga till KODI/XBMC i Steambiblioteket på datorn. Smidigt kunna köra ljudet i bluetooth-lurar.

Permalänk
Medlem

@Swepz:

chromecast 2 + Plex

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Daym vad snabba svar!
Har en pi3 med inbyggd wifi som jag skulle kunna göra om och använda som media center (kodi).
Samt en 1,5 tera extern hårddisk
Så möjligen bara köpa en chromecast 2 ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Peterboxy: Låter som en utmärkt ide! Har redan en rasp pi 3 som jag kan göra om för att spela upp lånefilmer från kompisar

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swepz:

Daym vad snabba svar!
Har en pi3 med inbyggd wifi som jag skulle kunna göra om och använda som media center (kodi).
Samt en 1,5 tera extern hårddisk
Så möjligen bara köpa en chromecast 2 ?

Varför kopplar du inte in den direkt i tvn ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Har fixat om pi3 nu till en media center och använder ''yatse'' app om fjärrkontroll och fungerar över alla förväntningar
Även den externa hårddisken är inkopplad till pi3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Så fick det bli, supernöjd 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur