Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Days of War släpps som early access på Steam i augusti (betan pågår just nu) och retailsläppet är någon gång senare i höst/vinter (Q4). Det bygger på sourcemotorn och man skulle kunna säga att det är ett uppdaterat och mer polerat Day of Defeat: Source.

Planet Coaster släpps även det framåt slutet av året men det går att få tillgång till alphan redan nu. Förhandsbokningspriset är väldigt förmånligt (€27) jämfört med det planerade retailpriset på €40. Det är helt galet hur detaljerat det kan bli om man väljer att bygga själv istället för att nöja sig med de färdiga mallarna, man kan spendera tiotals timmar bara med att inreda en enda åktur (t.ex. https://www.youtube.com/watch?v=KhX8zchjVlI ) och terrängverktyget möjliggör bl.a. byggande under jord så att man kan skapa häftiga tunnlar och sånt ( ca 15 min: https://www.youtube.com/watch?v=Wgr5bCRNGgk).

Ser ju grymt häfigt ut Planet Coaster!! Men jag avvaktar nog tills det släppts helt och inväntar lite omdömen Tack för infon!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Blev en steam controller under steam-rean:

http://i.imgur.com/h6GQqns.jpg

Inte så pjåkig än så länge, men det är ju en viss tröskel innan man får ordning på hur det funkar, och emellanåt lite meck med att ordna konfigurationen beroende på spel osv.

Gillade inte kontrollen alls, använde den i 15 min innan jag fick brutal huvudvärk...

Blev så otroligt statiska och stela rörelser med att använda pekplatta istället för spak

Permalänk

Drog till med ett par flaskor från masterofmalt. Bra priser överlag, vissa flaskor kan man spara en hel del på, medans andra till och med är dyrare än systemet. Kul med lite nytt i samlingen.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Äntligen sista delen för en helröd outfit!

En ersättningssladd för mina M50X, med mikrofon.

En enorm resväska samt en fantastisk väska som bokstavligt talat som får plats i sin egen ficka, och som ändå är 35l stor!

Samt lite ny cykelslang, önskar att jag hade haft den för ett par dagar sedan, känner mig lite fastlåst när jag inte har någon cykel... :/

Blev lite småsker också, men inte värt att fota. (Fotbollsstrumpor typ)

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Ett Slutsteg från Ground zero

Blev även en i7 4770k med ett Intel DZ87KL-75K moderkort och 32GB ram (Passar bra till mitt 1070 )

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Gillade inte kontrollen alls, använde den i 15 min innan jag fick brutal huvudvärk...

Blev så otroligt statiska och stela rörelser med att använda pekplatta istället för spak

Gillade den inte heller... Duger för ett par spel i soffan, men ersätter inte MKB eller x360-kontrollen för mig.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

K95 RGB Brown för 1290:- hos proshop. Även det är den gamla modellen, men för det priset kvittar om det är ett Svärds logga eller skepps logga på.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Lite blötmat åt mina tre kissor

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

Ett par nya leksaker kom i tisdags

Nu saknas bara ett NZXT HUE+

Permalänk
Medlem

Nytt kuddfodral.

Permalänk
Medlem

Nya kuddar till mitt G930.

Permalänk
Medlem

Ubiquiti EdgeRouter Lite, Ubiquiti UniFi Lite AC1200 & Pingvinstång

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

@Laccy: Vart har du köpt skorna? Snygga!!

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

2 Nya klockor. Den orange från wish och Citizen från en vän

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Hade egentligen tänkt köpa mig ett 1080, men jag tröttnade på att vänta. Gick ifrån ett 670 och vi kan väl säga att det blev en "liten" uppgradering. Passade även på att köpa nya och bättre fläktar till chassit.

Lite skillnad på storleken mellan korten också.

Siffrorna baseras dock på klockat 670 och oklockat 1070, så det går säkert att kräma ut mer från det nya kortet.

Permalänk
Medlem

@MrQke: 200 kr på Decathlon, finns i grått och svart också. (Decathlon är hemskt, man köper alltid mer än man tänkt sig, allt förutom cykelslangen i mitt förra inlägg är spontaninköp... :S)

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

@MrQke: 200 kr på Decathlon, finns i grått och svart också. (Decathlon är hemskt, man köper alltid mer än man tänkt sig, allt förutom cykelslangen i mitt förra inlägg är spontaninköp... :S)

Håller 100% med. Åkte dit för att köpa en våtdräkt för 149kr, väl i kassan var slutsumman över 2000. Använder allt jag köpt så ångrar mig inte, men svårt att inte köpa mer än man planerat....

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Medlem

Har ingen lust att lägga upp mina ögon här, just in case SkyNet tittar..

Men opererade ögonen igår Intralase-operation som inte alls tog lång tid.

Så nu slipper man både glasögon och linser

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av cr1ll3:

2 Nya klockor. Den orange från wish och Citizen från en vän

http://piclair.com/data/x8hnn.jpg

Curren.. Köpte två en gång, den ena gick sönder direkt när jag skulle ställa tiden och den andra tickade så högt att jag kunde inte ha den i sovrummet utan att lägga saker över/framför så gav bort den till slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Har ingen lust att lägga upp mina ögon här, just in case SkyNet tittar..

Men opererade ögonen igår Intralase-operation som inte alls tog lång tid.

Så nu slipper man både glasögon och linser

Ca pris på detta? Lite sugen själv faktiskt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Ingen aning om vad dessa ska användas till.......

149:- på Webhallen, funkade kanon för priset!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Ca pris på detta? Lite sugen själv faktiskt

34.5K för båda ögonen fick jag betala

Finns en annan operationsteknik, men den ska tydligen vara mer smärtsam. Men då ligger det på cirka 22K Allt beror på vad för typ av synfel du har. Du får info om allt detta när du varit på en förundersökning.

Gör en förundersökning och kolla De är gratis. Den vanliga "ta-av-sig-glasögon-innan-läggdags"-muskeln ligger fortfarande kvar

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Curren.. Köpte två en gång, den ena gick sönder direkt när jag skulle ställa tiden och den andra tickade så högt att jag kunde inte ha den i sovrummet utan att lägga saker över/framför så gav bort den till slut

Haha jag köpte 5 st ifall någon går sönder

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Såg o sug

Gersåg Festool Kapex KS-120 EB
Arbets-/Transportstativ Festool UG-KA-Set
Dammsugare Festool CTM 36 E AC
Rengöringssats till dammsugare Festool D36 HW-RS-Plus

Äntligen säger jag bara! Har velat ha dessa ungefär hur länge som helst. Sista stora inköpet, nu är det nästan bara billiga verktyg kvar att köpa

Permalänk
Medlem

@Laccy Vad var det för kabel med mick? Låter ju hur grymt som helst att helt plötsligt få en mick också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

@Laccy Vad var det för kabel med mick? Låter ju hur grymt som helst att helt plötsligt få en mick också!

100kr från ebay, dock så tror jag att den förstärker basen lite, men inget som inte får att fixa med en EQ!
Kan skicka en länk när jag kommer hem.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thestar19:

Håller 100% med. Åkte dit för att köpa en våtdräkt för 149kr, väl i kassan var slutsumman över 2000. Använder allt jag köpt så ångrar mig inte, men svårt att inte köpa mer än man planerat....

Har hänt mig minst två gånger...

Första gången skulle jag köpa en cykel, fanns en för under 2000 (vi fick t.o.m. rabatt) + tillbehör så som stöd och lås som inte var alltför dyrt. Vi gick ut med saker för 3500 om jag minns rätt. Det enda jag kommer ihåg är två väskor (samma modell) som fortfarande används flitigt båda två.

Nu senast var inte ens Decathlon målet, vi gick in "bara för att" och slutsumman blev knappt 1600. Men vi lyckades faktiskt hitta det vi sökte för ett bättre pris: hela 40 kr! Men vi köpte ju egentligen inget onödigt heller. :/

Och de ska kalla sig billiga. Tror inte jag lagt så mycket i någon annan sportbutik, varken för enskilda köp eller totalt (per butik). Dock så är inte allt vi köpte till mig, lite tillhör min far också.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem

Fett!