Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Såg någon som skrev att det var tämligen glest med monster ute på landsbygden. Någon som kan bekräfta detta? Hur verkar det med mindre samhällen/byar?

Jag bor för tillfället ute på landsbygden, och jag tycker det är väldigt dåligt med pokemon jämfört hur det är på närmsta by med en 8000 invånare. Inte ett gym eller pokestop här ute. Hittade mer pokemon från och till bilen på byn än jag gjorde när jag var ute och gick hemma i 1½ timme igår.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante Pan:

Jag bor för tillfället ute på landsbygden, och jag tycker det är väldigt dåligt med pokemon jämfört hur det är på närmsta by med en 8000 invånare. Inte ett gym eller pokestop här ute. Hittade mer pokemon från och till bilen på byn än jag gjorde när jag var ute och gick hemma i 1½ timme igår.

Tråkigt. Tar det nämnvärt på serverresurser tro? Annars verkar det konstigt att det skulle finnas så få ute i obygden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Inte kompatibel med Note 2...
Får testa via hemsidan när jag kommer hem. :/

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@Laccy: Finns inte i sverige än, det är det. den var inte kompatibel med min OPT men jag använde AKP för att lira.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

såg en squirtle i centrum av min lilla by men hittade aldrig den dock många eevee.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

@Laccy: Finns inte i sverige än, det är det. den var inte kompatibel med min OPT men jag använde AKP för att lira.

Jo det är släppt i Sverige.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

@Laccy: Finns inte i sverige än, det är det. den var inte kompatibel med min OPT men jag använde AKP för att lira.

Funkar på min OPT, körde APK först som jag avinstallerade och körde den från Play store.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Kan inte ens logga in nu, laddar lite sen händer inget.. antar hela helgen kommer bli rätt så laggig

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Förhoppningsvis löser 0.29.2 problemet med att tracka pokémon. Har knatat runt och letat pokémon i blindo i flera dagar.

Brorsan kör 0.29.2 och han har samma problem som vi andra i gruppen som spelar med att det aldrig blir mindre än 3 fotsteg tyvärr! Funkade fin fint att tacka i förrgår men ifrån och med igår så ändras aldrig fotstegen.

Permalänk

servern nere?

Permalänk
Inaktiv

Efter en knapp timmes användning samt en knapp halvtimmes promenad så har jag nått level 3, samt fångat följande pokemons:

Bulbasaur, Weedle, 2st Eevee, Pidgey, Fearow, Rhyhorn, Venonat, 2st Rattata och en Pideotto. De flesta vid min lägenhet samt ett par andra vid närmaste pokestop. Har ett till pokestop i närheten samt ett gym alldeles intill. Och det är vad jag ser alldelles i närheten här, blir att utforska resten av byhålan på ca 3000 invånare under helgen.

Märkte dock att både GPS och pokemon började krångla/försvinna när jag nådde utkanten av orten, vet inte om det var överbelastat, nätverksproblem eller något annat. Så fort jag kom hem igen hittade jag tre pokemon varav jag lyckades få tag i en av dessa. Blir att testa mer, riktigt kul faktiskt.

Skrivet av jnsson:

Jo då, det fungerade för mig på webben
Ah, min köptes sommaren 2013, fick utbytt moderkort förra sommaren (1 månad innan garantin var slut) pga strul med 5GHz Wi-Fi nät. Fungerar utmärkt fortfarande o batteritiden är fortfarande absolut inga problem, ska nu testa hur länge den håller med Pokémon Go
Finns ju en anledning till varför det drar så mycket på batteriet. Skärm (troligtvis nära maxljusstyrkan pga att man är utomhus) + GPS gör att det drar mycket ström

Vad bra.

Härligt att din håller sig vid liv, fin telefon ändå.
Min blev extremt instabil för 1,5 år sedan och slutade tillslut ta emot samtal så blev ett byte till nuvarande LG G3 (som jag heller inte är helt nöjd). Nexus 4an fungerar fint utan SIM-kort har jag märkt men har mest blivit liggande ändå.

Batteritiden var rätt hyffsad på Nexus 4 så det bör fungera bra för dig. I värsta fall så finns ju lösningen med en (eller flera) powerbanks.

Skrivet av L'ombra:

Såg någon som skrev att det var tämligen glest med monster ute på landsbygden. Någon som kan bekräfta detta? Hur verkar det med mindre samhällen/byar?

Skrivet av Ante Pan:

Jag bor för tillfället ute på landsbygden, och jag tycker det är väldigt dåligt med pokemon jämfört hur det är på närmsta by med en 8000 invånare. Inte ett gym eller pokestop här ute. Hittade mer pokemon från och till bilen på byn än jag gjorde när jag var ute och gick hemma i 1½ timme igår.

Jag bor också på en mindre ort och inne i den var det rätt mycket men när jag kommer till utkanten så hittar jag inget längre, och GPSen slutar fungera. Kan vara något annat problem men jag har större tur att hitta genom att sitta hemma i lägenheten eller gå till de pokestops som finns i närheten som det ser ut just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

servern nere?

Verkar så. och jag som precis lade ut en Incense.
De släppte spelet till typ 10-15+ länder nyss, så inte så konstigt.

Edit: Verkar kicka igång fort igen.
Edit2: Nope

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Verkar vara väldigt högt tryck på appstore, försökt ladda ner det nu i 3 timmar...

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Synd att det inte finns fler utanför stan nu när man är i sommarstugan och så, tycker det borde finnas flera utanför staden rimligtvis. Eller gör jag något fel?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

@Vzano: Enligt play.google.com ska det fungera med några av de andra enheter jag är inloggad på.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Nu har det landat på appstore för er dom inte redan visste det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan inte logga in, hur länge behöver man vänta?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.

Permalänk
Skrivet av Papercat:

Kan inte logga in, hur länge behöver man vänta?

Hur långt är ett rep?

Permalänk
Skrivet av Papercat:

Kan inte logga in, hur länge behöver man vänta?

Det är inte bara för dig. Funkade för mig tidigare men nu kommer jag inte in heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bladebitch:

Det är inte bara för dig. Funkade för mig tidigare men nu kommer jag inte in heller.

Stackars servrar små..

Permalänk
Skrivet av L'ombra:

Tråkigt. Tar det nämnvärt på serverresurser tro? Annars verkar det konstigt att det skulle finnas så få ute i obygden.

Det finns bara pokémon där Ingress har varit aktivt, så är man ute på landet eller en stad där ingen kört Ingress så kommer det inte att finnas några pokémon där.

Skrivet av AtreX:

Stackars servrar små..

De har varit kass sedan spelet släpptes. Som det är med alla nya spel som kräver internetanslutning.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt att det skulle bli en sådan här start. Vad jag tycker är än sämre är att de som spelat innan release har kvar sina pokemons...

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

Hur svårt ska det egentligen vara att hyra några extra servrar?? Finns det något skäl i det som jag inte förstår?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Relive:

Nice! Sidan verkar också vara lite svår att nå så bifogar denna:

Känns som om man försöker ansluta till den där som inte gått att nå på 50min, helt stopp.

Skrivet av MexxII:

Riktigt tråkigt att det skulle bli en sådan här start. Vad jag tycker är än sämre är att de som spelat innan release har kvar sina pokemons...

Jo, fast samtidigt ganska normalt. Känslan jag fått var att Niantic/Nintendo inte förutsåg att spelet skulle bli så populärt som det blev.

Även om de har fått ett försprång så har de ju också fått arbeta för att få tag i sina Pokemons. Personligen tycker jag ju att de kan få behålla dessa, såvida de inte fuskat i själva spelet på något vis. Kanske bästa av allt är ju att dessa förmodligen fått röra på sig mycket mer än de normalt gjort och den moroten är de väl ändå värda, förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nice! Sidan verkar också vara lite svår att nå så bifogar denna:

http://i.imgur.com/wHRCJOs.png

Känns som om man försöker ansluta till den där som inte gått att nå på 50min, helt stopp.

Jo, fast samtidigt ganska normalt. Känslan jag fått var att Niantic/Nintendo inte förutsåg att spelet skulle bli så populärt som det blev.

Även om de har fått ett försprång så har de ju också fått arbeta för att få tag i sina Pokemons. Personligen tycker jag ju att de kan få behålla dessa, såvida de inte fuskat i själva spelet på något vis. Kanske bästa av allt är ju att dessa förmodligen fått röra på sig mycket mer än de normalt gjort och den moroten är de väl ändå värda, förhoppningsvis.

Om vi nu tillhör "other regions" så verkar det inte riktigt stämma eftersom servern fortfarande inte går att nå med mobilen...

Men jag håller med om att sidan är bra seg.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Om vi nu tillhör "other regions" så verkar det inte riktigt stämma eftersom servern fortfarande inte går att nå med mobilen...

Men jag håller med om att sidan är bra seg.

Det kanske är någon enstaka server bland "other regions" som funkar, t.ex servern i Kroatien. Men instämmer för övrigt att det är helt omöjligt att logga in just nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Så har varit ute i strax under tre timmar. Måste säga att första intrycket inte är så positivt. Var mycket saker som jag antar buggade:
Pokemons spawnade nästan alltid bakom mig.

Flera sådana där ställen där man får pokemonbollar var buggade, man kunde snurra på saken hur länge som helst utan att någon hände, på flera kom det inte upp någon bild/info heller.

Items jag använde och hade massor med tid kvar på 20+ min försvann varje gång servern gick ner. Får jag tillbaka mina pengar för dom?

Jag handlade en sak i shoppen. När serverna crashade en gång så när den kom upp igen hade spelet automatiskt gjort om transaktionen igen och igen så att alla mina coins var upphandlade och jag hade massor av det itemet jag hade köpt. Hur får jag tillbaka mina pengar? Hur felanmäler jag det?

Av de strax under tre timmar jag var ute var spelet bara spelbart kanske 30-35 min, resten av tiden var det helt urbuggat ingame så jag inte kunde göra något eller så satt jag fast på loading screen.

Slutligen en sak som jag inte tror är en bugg men som jag tycker är dåligt:
Under de 30-35 min som jag kunde spela så fick jag inte kört att enda battle. Battle tycker åtminstone jag är något som borde ske regelbundet, tex borde en del av de pokemons man hittar ute kräva att man först battlar dom för att få ner deras hp innan man kan fånga dom.

Permalänk
Skrivet av Wyver:

@tethir:

Här nu för en halvtimme sen gick jag säkert mer än 500m i ett naturområde.. hade en som visade 3 fotspår.. men inget som dök upp..

Vet inte var du bor, men är nu på besök i småland, en bit utanför gamleby, så på landet, och här finns inte heller ett enda pokestop och väldigt få pokemon, ibland inga på nearby, så det är definitivt tungt kopplat till antalet spelare, korkat nog. Längtar tills man är tillbaka i Stockholm, där man i princip ramlar över dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |