2 skärmar till youtuber eller streamer.

Permalänk
Medlem

2 skärmar till youtuber eller streamer.

Så jag ska skaffa en dator lite senare i år. och Behöver skaffa 2 skärmar men har ingen aning om vilken.

Här är en tråd om datorn
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1438386-kanske-lite-tid...

Kort fattat så har jag en budget på 38k totalt ungefär. Och datorn värkar kosta runt 25k. så har runt 13k till annat. Det ska gå till 2 skärmar och ett tangentbord och en kamera och en ny stol om det finns rum i budgeten.

Skärm ett.
Jag spelar in youtube videos i 1080p så om jag har en skärm med 1080p så kan jag spela in i helskärm och inte behöva ändra videon till 1080p från typ 1440p

Skärm två
borde nog också vara en 1080p skärm men den behöver inte vara något speciellt. Den kommer vara till för att läsa twitch chatten och att ha obs på och audition.

Permalänk
Medlem

Är det viktigt att det är 144hz på någon utav skärmarna eller vad för spel spelar du?

Visa signatur

Back from the shadows pray for survival...

Permalänk
Medlem

@volfi2: Jag spelar FPS spel, strategi spel, RPGs, och allt där i mellan. Så för FPS spel skulle 144hz vara bra men det är definitivt inget måste. har 60 Hz på min laptop skärm ljust nu.

Permalänk
Medlem

hur långt bort från en 27 måste man sitta flr att det ska vara bekvämt?

Permalänk

Sitter 70~ från min 27" alldeles lagom

Permalänk
Medlem
Skrivet av AstroFinken:

Sitter 70~ från min 27" alldeles lagom

samtidigt sitter jag ~80cm från mina 24" och tycker det är nästan för nära.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zautos:

hur långt bort från en 27 måste man sitta flr att det ska vara bekvämt?

27" 1920x1080? Skulle säga minst två meter så man slipper se varje enskild pixel.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

@Laggzor: satt 50 ifrån innan jag byggde nytt skrivbord i veckan har kanske inte blivit van än

Permalänk
Medlem

@BergEr: om jag köper en 27 skärm så kommer den vara 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zautos:

@BergHa: om jag köper en 27 skärm så kommer den vara 1440p

Då är 50cm-1m ok imo. Är avståndet jag sitter från min 27" 1440p och har perfekt syn.
Kör ingen skalning.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad gör 144Hz mot 60Hz och hur stor skillnad gör typ 1ms till 4 ms?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zautos:

Hur stor skillnad gör 144Hz mot 60Hz och hur stor skillnad gör typ 1ms till 4 ms?

144hz mot 60hz gör stoooor skillnad i mitt tycke.
Sålde min 144hz skärm under sommarn ibehov av pengar och gick tbx till 60hz. Värsta jag varit med om! Kan inte ens spela fps längre utan att jag blir galen, känns som allt laggar x) Så en ny 144hz ligger högt på listan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@of-doom: Tack. då blir det nog en 144 hz skärm. Då är frågan TN med 1ms latency eller IPS med 4ms?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zautos:

@of-doom: Tack. då blir det nog en 144 hz skärm. Då är frågan TN med 1ms latency eller IPS med 4ms?

Bry dig inte om vad som står som ms, dagens skärmar är snabba nog och den specificationen har inget med verkligheten att göra. Är tiden det tar för skärmen att växla en pixel från grå till grå och olika tillverkare mäter på olika sätt.

Här har du resultat från skärmtestarsidan TFTCentral och du kan se att du inte behöver tänka på ms.

http://www.tftcentral.co.uk/images/asus_mg248q/lag.jpg

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

@Cruentusa: länken fungerar inte. Men då kommer det nog bli en IPS pannel. funderar ljust nu på
https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-... eller
https://www.inet.se/produkt/2205472/asus-27-rog-swift-pg279q-...

Updaterade sidan efter jag klicka på länken så fungerade det.
Men vad betyder det gröna och röda?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zautos:

Jag har nåt liknande skärm http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3379466
Bland dem bästa TN panel skärmarna. Är sjukt nöjd med Acer, hade inte förväntad mig att jag skulle vara så nöjd.
Som någon skrev tidigare, 144Hz nånting jag jag rekommenderar starkt! Jag kommer aldrig gå under 144Hz någonsin!

Formaterade om datorn och började spela cs go. Jag vart förbannad under hela matchen pga att det laggade. Tänkte oh nej har precis
formaterat om datorn och den ger mig problem på en gång. Sen kom jag på att skärmen var inställd på 60Hz.

Kanske skulle jag föredra Acer pga G-sync v2?? Dessutom billigare. Båda är lika fina. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zautos:

Swiftskärmen är testad av sweclockers med väldigt bra resultat och finns i lager så ska du köpa från inet är det den som gäller.

Skapa gärna inte fler trådar som samma datorpaket, korspostning är mot reglerna och du tappar en hel del fokus när du sprider ut din aktivitet. Din primära tråd har tio gånger så många visningar som två andra av trådarna.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

@anon254573: Tror jag vill ha en IPS pannel. har ingen tv och tror att en sån skärm är bättre för att kolla på film med. Sen kan tjejen låna datorn för att kolla färger på sinna bildsaker och så.

Permalänk
Medlem

@Cruentusa: Jag fick bara dator tips i dator tråden så jag postade om de andra sakerna på andra ställen. men jag kan ta bort länken till dator tråden om den är otilåten.

Kan vist inte redigera den posten

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zautos:

@SilverB01: Tror jag vill ha en IPS pannel. har ingen tv och tror att en sån skärm är bättre för att kolla på film med. Sen kan tjejen låna datorn för att kolla färger på sinna bildsaker och så.

Syftade inte på att du skulle köpa min skärm utan mer att jag vart sjukt nöjd med Acer skärmen. Haft BenQ 24 144Hz.
TN panel är sjukt bra för spel med, IPS panel finare färger om man håller på med redigering.

Enligt mig är det inte värt och betala flera tusen lappar mer för IPS skärm för just spel. Önskar dig lycka till

Köpte min skärm för 3490kr hos CDON för en månad sen. Sjukt bra kap ;D

Permalänk
Medlem

@Cruentusa: Asus har recensioner som nämner över hättnings problem, Backlight bleed problem och döda pixlar. medance Acer har inget sånt en komentar som nämner det och det andra problemet som nämns är start knappen. Vet inte om den är testad av sweclockers.

såg nu att asus har 3 års garanti istället för 2 så det är en bonuse.

Värkar som andra ställen också tycker att Asus skärmen är bättre. Så kommer nog bli den.
nu börjar jakten på en billig skärm. Kanske kan hitta den på blocket eller så sen. Om det inte är dåligt att köpa begangnade skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zautos:

@Cruentusa: Jag fick bara dator tips i dator tråden så jag postade om de andra sakerna på andra ställen. men jag kan ta bort länken till dator tråden om den är otilåten.

Kan vist inte redigera den posten

Länken är inte ett problem, problemet är att du har ett halvdussin trådar om samma paket. Om du nöjer dig med dom du redan har så kan vi kanske ta och ta hand om dom resterade grejerna till paketet.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*TRÅD LÅST*

Citat:

§ 3.3Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Håll dig till din ursprungliga tråd är du snäll:
www.sweclockers.com/forum/trad/1438386

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin