Har ni märkt något strul med anniversary update?

Permalänk
Medlem

Har ni märkt något strul med anniversary update?

Har installerat win 10 pro på grabbens dator men inte kört uppdateringen än på den. Testade win 10 tidigare men hade flera program som inte funkade. Hur har det gått för er?

Permalänk
Medlem

Fick åka över till farsan, där flera program hade försvunnit/avinstallerats. Bl.a. hans antivirus/brandvägg..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@Batwoman: På ett programs hemsida stod det att uppdateringen återställt många saker till Windows standardinställningar och rekommenderade att man skulle installera om deras program. Troligen kan det vara samma saker med din grabbs.

Permalänk
Medlem

AE är att jämföra med en ominstallation.
Så i vanlig ordning är det bäst att göra en helt ren installation i stället för att nöja sig med "uppgraderingen".

Permalänk
Medlem

Vissa program försvann och wifi slutar fungera efter några timmar och kräver en omstart för att komma igång igen, det har nog med Asus drivrutiner att göra dock.

Permalänk
Medlem

Jag hade inga konstigheter alls i och med uppdateringen, och inte heller efter uppdateringen. Det enda jag stör mig på, är startmenyn (se den här tråden om vad jag menar).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det enda strul jag egentligen hade var att html 5 videouppspelning slutade fungera för mig i Firefox. Kom till slut på att jag har en Windows N utgåva, så det var bara att dra in Media Feature Pack tillägget från Microsoft igen.

Permalänk
Rekordmedlem

Har försökt köra in den på en maskin men det går inte för den klagar på att det inte finns plats nog fastän det gör det, orkar inte röra mer i det just nu då det kan bli så jag lämnar win 10 på den maskinen ändå, win 7 startar mycket snabbare och eftersom det är en laptop så händer det att jag faktiskt stänger av och startar den relativt ofta.
Men det är inte omöjligt att det blir linux i stället som primärt os.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Uppgraterat fem burkar hemma inte stött på än så länge iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Har kört en vanlig uppdatering. Inga problem över huvud taget hos mig.
Ett tips kan vara att köra diskrensning och defragmentering innan installation.

Permalänk
Medlem

Uppgraderat 4 burkar här hemma. Inga som helst problem på någon.

EDIT: Jo just det. Edge ville inte installera Extensions men det löste sig samma dag så.

Permalänk
Hedersmedlem

Har kört uppgraderingen rakt upp och ner. Inga problem över huvud taget.

Permalänk
Medlem

Anniversary uppdateringen funkade på tre datorer här i alla fall. Löste mitt startmeny problem i alla fall. Funkade smidigt på Laptops hemma också. Så so far - anniversary var grym.

Permalänk
Medlem

Fick tre problem efter uppdateringen som nu är lösta.

  • GTA V ville inte starta. Visade sig vara samma problem som efter novemberuppdateringen i fjol där media feature pack måste installeras om eftersom jag kör en N-version av Windows. Endast denna version löste problemet https://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=5335...

  • Liksom en uppdatering i mars slutade Xbox One kontrollern att fungera korrekt, men märkte bara av det i Discord då pratknappen slutade att fungera. Bara att gå i i enhetshanteraren och återställa drivrutinen till den från januari 2015.

  • Vivaldi ville inte vara standardwebbläsare längre och fick gå in och ändra i kontrollpanelen (gick inte att justera i inställningar".

Permalänk
Medlem

har mycket problem, tex. utforskaren funkar skitdåligt, vissa fönster är "blanka". Annars ok.

Är det nån annan som har lika problem? Tacksam för tips hur fixa detta

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Windows 10*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Någon som fått problem med sin webkamera efter uppdatering?

https://tech.slashdot.org/story/16/08/19/2052238/microsoft-ha...

Permalänk
Medlem

Tappade kontakten med min Win 2012 server , blev tvungen backa uppdateringen.

Permalänk
Medlem

DS4Windows och alla andra SCP-baserade DualShock-kontroller-drivrutiner fungerar inte utan visst mekande i enhetshanteraren. Mest störande för de som föredrar DS4 och inte 360/X1-kontroller (som jag själv), inget oöverkomligt problem.

Permalänk
Medlem

Jag har också haft lite strul, hänvisar till mitt inlägg här märke även att vissa inställningar har ändrats så som drivrutiner för musen och lösenord för mapp delning.

Det jag främst märke var att programmet Splashtop inte riktigt lirade som ska efter uppdatering, då touchen inte alls hänger med längre när jag speglade från min surfplatta.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc