Permalänk
Medlem

Huawei tips!

Tjena.
Min dotter behöver en ny lur då jag råka trampa på hennes gamla.
Den låg på laddning på golvet och det såg inte jag 😢
Då hon har kört på en Huawei innan ( P8 lite ) så vill hon ha en Huawei igen
Har tittat på Huawei Honor 7 lite eller P9 lite.
Dom ligger i lagom prisklass för en icke så rädd om sina saker tonåring.
Honor7 har bättre batteri , men vad tycker ni?
Någon här som äger någon av mobilerna och kan säga för och nackdelar?
Mvh / Mange

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange75:

Tjena.
Min dotter behöver en ny lur då jag råka trampa på hennes gamla.
Den låg på laddning på golvet och det såg inte jag 😢
Då hon har kört på en Huawei innan ( P8 lite ) så vill hon ha en Huawei igen
Har tittat på Huawei Honor 7 lite eller P9 lite.
Dom ligger i lagom prisklass för en icke så rädd om sina saker tonåring.
Honor7 har bättre batteri , men vad tycker ni?
Någon här som äger någon av mobilerna och kan säga för och nackdelar?
Mvh / Mange

Själv är jag sugen på en honor 7 lite men är inte helt säker än. P8 lite vet jag att den inte känns lika kvalitativt som honor 7 lite. Bästa är väl att gå och klämma på de och se efter.

Permalänk
Medlem

Äger ingen av de, men kollar du på dessa så lär du väl få lite mer kött på benen iaf.

P9: https://www.youtube.com/watch?v=W-kaE3KGkak

Honor 7: https://www.youtube.com/watch?v=d1e0bk98ryg

Permalänk
Hedersmedlem

@Mange75 Kanske nya Honor 8 för 2490:- hos Tele2? Länk till Swedroids test/snabbtitt

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@Mange75 Kanske nya Honor 8 för 2490:- hos Tele2? Länk till Swedroids test/snabbtitt

Ska titta lite mer på den imorgon , fick även nått tele2 tips.
Just nu är det för många Ardbegs och beer för att göra det
Tack för alla svar ( tummen upp )
Mvh / Mange

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Jag kör honor 7 är mycket nöjd med den och den känns robust och kvalitet och dåliga är gpu prestandan för spel då honor 7 har ganska klen grafikdel men är inget jag märkt av i spel men spelar inte så mycket tjejen har p9an och den är riktigt bra allt kamera batteri o.s.v är tunnare men känns inte lika robust och är dyr men mer slimmad och båda är bra val men en honor 8 är vad jag hade satsat på tycker även p9 lite är intressant men är lite tappa i golvet så är den död känsla men i övrigt en bra bang for the buck telefon

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pruple:

Har läst din tråd innan och det löste ju sig på ett bra sätt

Skrivet av lord_vasagos:

Jag kör honor 7 är mycket nöjd med den och den känns robust och kvalitet och dåliga är gpu prestandan för spel då honor 7 har ganska klen grafikdel men är inget jag märkt av i spel men spelar inte så mycket tjejen har p9an och den är riktigt bra allt kamera batteri o.s.v är tunnare men känns inte lika robust och är dyr men mer slimmad och båda är bra val men en honor 8 är vad jag hade satsat på tycker även p9 lite är intressant men är lite tappa i golvet så är den död känsla men i övrigt en bra bang for the buck telefon

Ska iväg och titta på lite olika Huawei´s idag , Honor 8.an ser riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem

Har haft min Huawei Hono 7 Lite (5C) i lite över två veckor, och kan säga att jag är verkligen nöjd.
Bra batteritid, och allt.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LINJEinc:

Har haft min Huawei Hono 7 Lite (5C) i lite över två veckor, och kan säga att jag är verkligen nöjd.
Bra batteritid, och allt.

Hur länge räcker batteriet ungefär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Hur länge räcker batteriet ungefär?

Än har jag kört min telefon sen i onsdags, inte mycke mer användade än spotify.
Vid mycke användade så vet jag inte tyvärr.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Jag köpte 8;an via Tele2 för 2500 kr och är riktigt nöjd!
Batteritiden är i mitt tycke mycket bra. Räcker i ca 2 dagar med normalt användande.
Lämna in valfri gammal (trasig) telefon och köp för 2500.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LINJEinc:

Än har jag kört min telefon sen i onsdags, inte mycke mer användade än spotify.
Vid mycke användade så vet jag inte tyvärr.

jag gör nog varken mer eller mindre vad du gör med mobilen med. Det är riktigt bra batteritid faktiskt. Jag som inte gör så mycket är ändå tvungen till att ladda efter 1 dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

jag gör nog varken mer eller mindre vad du gör med mobilen med. Det är riktigt bra batteritid faktiskt. Jag som inte gör så mycket är ändå tvungen till att ladda efter 1 dag.

Så var det för mig med min förra telefon också, men så var det en sliten Lumia 925.
Kan inte mer än säga, denna telefon är riktigt bra för sitt pris, sen om man ska spela
och sånt, det har jag inte koll på, men som vardags telefon är den perfekt enligt mig.

EDIT: Dagligt användande för mig är, lite surf, facebook, sms och lite samtal

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Till en tonårsdotter så hade jag mer gått på utseendet än funktion

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange75:

Tror det är den telefon en yngre tjej skulle gilla mesta av dom för 7an är inte en snygg telefon men känns robust och rejäl men är lite varför ta en 7a när 8an är ute men 7-8 känns som dom ska vara tåligare än p9 modellerna och skulle jag välja skulle det stå mellan 8an och p9 lite och enligt spec skiljer det mellan alla dom och största skillnaden är p9ans kamera och även där är skillnaden så liten att 8 av 10 kort skulle man inte märka skillnaden på min och tjejens och p9 lite är absolut mest telefon för pengarna men till en ung tjej är kanske hållbarheten lite mer av en faktor men som jag sa till min fru att du är åt helvete för klantig för att ha en sån telefon "tappar den hela tiden" och den kommer vara död inom en vecka så hon beställde en leather case och har åkt i marken säkert 5-6 gånger på ett par månader så är ett lösligt problem

annars tycker jag alla modellerna är bra har batteri så en tung användare klarar dagen en lätt användare kanske 2 dagar och bra prestanda så inget är ett problem och helt ok kamera vilket alla hyfsade mobiler har och känns som ska man upp en nivå krävs system kamera men honor 8 känns mest intressant som sagt men p9 lite kostar 2450kr på prisjakt så kollar man utan abonnemang är dom enormt mycket telefon för pengarna så hade haft svårt att välja...lurade även på svärmor en honor 8 idag och tom hon verkar nöjd med den

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Honor 8 i veckan och är jättenöjd med den. Gick till en tele2 butik och böt in en gammal nokia knapptelefon. Betalade 2490:- för telefonen och man behöver inte binda upp sig på något abonnemang.

Permalänk
Medlem

Tjejen köpte en Honor 7 Lite och jag blev jäkligt överraskad över hur mycket mobil för pengarna det var. Riktigt trevlig.
Så när det var dags att byta för mig blev det Honor 8.

Tycker den är nice. Härlig design, stabilt byggd och snabbladdningen är vass.
Kameran är ganska medioker. Men efter att ha haft en CM1 ett tag så är jag smärtsamt medveten om att alla mobiler nu och åtminstone kommande 3-5 år aldrig kommer ta lika bra foton. Men jag kan leva med det. Fotar ganska uteslutande film när det inte är för jobb.

Har gjort en liten review om man orkar med svengelska.

Permalänk

Trots det som hände min Honor 7 så kommer jag rekommendera en 8 till min mor.
Hon kommer byta från en Iphone 4s så det lär ju bli en liten uppdatering iallafall.

Köper den på samma ställe som sist då dom löste ärendet mer än väl.

Robert

Permalänk
Medlem

Värkar vara en schyst telefon, det enda som jag har att anmärka på är att Sar-värdet värkar vara ganska högt om man läser på utländska forum, upp emot 4 gånger högre än S7 exempelvis. Nu är det kanske ändå så låga värden ifrån början, eller har jag fel? Nån som kan dementera eller bekräfta detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Värkar vara en schyst telefon, det enda som jag har att anmärka på är att Sar-värdet värkar vara ganska högt om man läser på utländska forum, upp emot 4 gånger högre än S7 exempelvis. Nu är det kanske ändå så låga värden ifrån början, eller har jag fel? Nån som kan dementera eller bekräfta detta?

Enda siffran jag hittade var 0.58 vilket är nära topp 20 av de som har lägst. Lägre än iPhone och Galaxy.

Permalänk
Medlem

Jag hittade följande: Head Sar: 1.42W/Kg Body Sar: 1.19 W/kg

Låter som ganska mycket tycker jag?

Hittade också denna tråd: http://forums.androidcentral.com/honor-8/720078-sar-1-42-watt...

Visa signatur