HyperX Cloud Revolver, ljud från headset hörs i mikrofon.
Hej alla! Jag köpte mig nyligen en HyperX Cloud Revolver men stött på problem som jag inte kan fixa verkar det som. De enda drivrutiner jag har är de som Win 10 laddar hem automatiskt.
Ljudet är bra och allt verkar fungera. Tills man hoppar på skype, discord, teamspeak och så vidare. Allt mitt headset hör spelas också upp för alla jag pratar med via mikrofonen.. Även om mikrofonen inte ens används (inte sitter i headsetet). Uppenbarligen drivrutinsproblem? Jag har avinstallerat win 10 drivrutiner och startat om så de installeras om flera gånger. Med headset både i och inte i. Samma problem varje gång.
Provade också installera realtek hd audio drivers men det blev inte bättre för det. Försökte även stänga av windows update på ett gäng olika sätt, och medan det fungerade verkar windows 10 installera audio drivrutiner ändå. Vill egentligen inte ha realtek drivers med tanke på att mitt integrerade ljudkort inte är ett realtek ljudkort (tror jag); SABERTOOTH P67 heter moderkortet.
Känns som om jag försökt allt vid det här taget men inget verkar fungera. Vet att det är väldigt många som har det här problemet med Windows 10. Min brors flickvän bland annat hade samma problem med samma headset. Hon provade till och med reklamera och fick ett nytt. Var samma problem där. Men det fixade sig för henne till slut, brorsan avinstallerade alla ljuddrivrutiner han kunde hitta och startade om så win 10 fick ladda hem sina sen fungerade det. Jag har ju självklart prova detsamma men det fungerar ändå inte för mig
Tacksam för all hjälp jag kan få. I dagsläget kan jag inte spela spel tillsammans med folk för de blir så irriterade på att höra sig själva och alla mina spelljud osv.