huawei honor 8 eller samsung galaxy s7 edge?

Permalänk
Avstängd

Min leveransstatus är fortfarande på "Din order är skapad"
Någon som beställt idag och kommit till "Din order har packats" ?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Jag är redan kund, men det var inget jag uppgav då jag beställde telefonen.

Även om du skulle uppge det så kvittar det ju? Är du redan kund och har ett abonnemang så gör det ju ingen skillnad?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Beror helt på hur pass stor spridning det får. Om man köper några och väntar tills erbjudandet är slut kanske man kan sälja dem för 2500 kronor styck men då är problemet att köparen kommer få ett kvitto som det står 1500 kronor på, är väl ingen som vill köpa en telefon för mer än säljaren betalat?

Fast det har väl egentligen inte med saken att göra? Om jag kan få det priset för att jag är student och bytt in en telefon och hos andra aktörer kostar telefonen fortfarande 4500kr borde det anses som ett okej pris.

Tiden får utvisa helt enkelt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asså måste det vara en fungerande mobil som man lämnar in, har en som ser ut som ny men vill ej starta, å man måste fylla i imei nr?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 4870 Crossfire I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Asså måste det vara en fungerande mobil som man lämnar in, har en som ser ut som ny men vill ej starta, å man måste fylla i imei nr?

Nej, min Z3 går att starta men skärmen är helt väck. Värderades till 250kr+1000kr i kampanj.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Kan vara i vilket skick som helst, man får ange det. Imei måste man fylla i så att de ser att den inte är stulen, imei-numret kan även stå på enheten, oftast bakom batteriet. Står även på förpackningen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Såja då har jag också lagt beställning på en Honor8. Har en gammal LG KU990 (mer känd som LG Viewty) . Fick väl inget för mobilen i sig men väl Honor8 för 1490kr känns riktigt schysst för en helt ny mobil. Sambon har redan tele2 så behövde inte tänka på abonnemang.

4-6 dagars leveranstid, hoppas den hinner komma innan helgen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@saigon:
Köpte man den via nätet så var man tvungen att ange om man är eller vill bli kund. Verkar lovande iaf. Hoppas kunna köpa par st till Kan man ju alltid sälja sen för några kr extra eller till nån släkting.

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv

Hmm får 360kr för min nexus 5 16GB, lika bra vänta lite på de nya google telefonerna och jämföra med honor 8 efter den 4e?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Hmm får 360kr för min nexus 5 16GB, lika bra vänta lite på de nya google telefonerna och jämföra med honor 8 efter den 4e?

Med tanke på alla rykten som säger att Nexus-telefonerna ska gå på $600 så kan jag rekommendera att du köper denna medans priset är lågt. Jag kan tänka mig att de avslutar kampanjen när dom ser att alla ordrar som har lagts.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kote:

Med tanke på alla rykten som säger att Nexus-telefonerna ska gå på $600 så kan jag rekommendera att du köper denna medans priset är lågt. Jag kan tänka mig att de avslutar kampanjen när dom ser att alla ordrar som har lagts.

Ouch dyra google telefoner alltså.. blir väl en honor 8 senare i höst då. Ingen idé skicka in nuvarande telefon för 360kr rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Ouch dyra google telefoner alltså.. blir väl en honor 8 senare i höst då. Ingen idé skicka in nuvarande telefon för 360kr rabatt.

Du får 2000kr i bonus oavsett vilken telefon du skickar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ingen snabbladdning /USB C, men detta ska Huawei honor 8 ha. Så om jag hade köpt en ny nalle idag hade det nog blivit Huawei honor 8.

Vet inte om jag misstolkade texten nu. S7 Edge har också snabbladdning.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | 9060 XT | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

En varning för oss dual simmare är att ytterst två mobiler har stöd för dubbla internetabonnemang. Vilket innebär att man får välja att enbart surfa på jobbmobilen eller ens privata, men som jag fattar kan man dock välja vilkens simkorts internetabonnemang man ska välja från inställningar utan att behöva ta ur simkorten.

Hur skulle det fungera att surfa på två kort samtidigt? Och en ännu bättre fråga är: varför?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Var och frågade på Tele2 då jag just köpt en Honor8 för 2499 hos dom om jag kunde sänka priset ytterligare med att lämna in en mobil. Tydligen var det ett fel då studentrabatten inte normalt sätt ska kunna kombineras med andra rabatter så osäker vad som händer om man beställt en mobil för 1500kr om tele2 häver köper eller begär tillbaka pengar pga tekniskt misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Var och frågade på Tele2 då jag just köpt en Honor8 för 2499 hos dom om jag kunde sänka priset ytterligare med att lämna in en mobil. Tydligen var det ett fel då studentrabatten inte normalt sätt ska kunna kombineras med andra rabatter så osäker vad som händer om man beställt en mobil för 1500kr om tele2 häver köper eller begär tillbaka pengar pga tekniskt misstag.

Intressant, men konstigt att de inte har åtgärdat de ännu om det nu är felaktigt.

Aja, hoppas vi som har beställt faktiskt får våra telefoner, vore trist om de kräver tillbaka den när den redan skickats

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Förhoppningsvis så tar dom det lika bra som Telia och alla iPhone 7 exkl. moms dom sålde!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av foxzox7:

Du får 2000kr i bonus oavsett vilken telefon du skickar in.

Det stod, din bonus är 360kr, var får man 2000kr? Student, vilket jag inte är?

Permalänk
Medlem

Gäller inte kampanjen längre? Skulle gjort en beställning igår och hade skrivit in mitt imei-nummer och fick rabatten 2240 kr. Skickade aldrig iväg beställningen då och när jag testar nu får jag bara 240 kr avdraget. Testat både med chrome och edge som webläsare.
Någon som beställt efter kl 20 idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av w86w:

Gäller inte kampanjen längre? Skulle gjort en beställning igår och hade skrivit in mitt imei-nummer och fick rabatten 2240 kr. Skickade aldrig iväg beställningen då och när jag testar nu får jag bara 240 kr avdraget. Testat både med chrome och edge som webläsare.
Någon som beställt efter kl 20 idag?

Sitter där just nu och funderar på att beställa en och lämna tillbaka den jag köpt för 2499 och jag får båda rabatterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Sitter där just nu och funderar på att beställa en och lämna tillbaka den jag köpt för 2499 och jag får båda rabatterna.

Men då har du gått genom studentlänken?
Jag är inte student men fick rabatten genom den vanliga hemsidan innan. Känns tveksamt att jag får igenom ett köp med studentrabatt när de behöver mitt personnummer för att genomföra köpet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Det stod, din bonus är 360kr, var får man 2000kr? Student, vilket jag inte är?

Nepp. Skriv in imei och annan information. När du sedan sparar rabatten kommer 2000kr extra dras av priset.

https://www.tele2.se/mobiltelefoner/huawei/huawei-honor-8

edit: Verkar inte fungera längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Nepp. Skriv in imei och annan information. När du sedan sparar rabatten kommer 2000kr extra dras av priset.

Jag får ingen extra rabatt när jag använder vanliga länken.

Permalänk

Vågar man beställa trots att man inte är student?

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av w86w:

Men då har du gått genom studentlänken?
Jag är inte student men fick rabatten genom den vanliga hemsidan innan. Känns tveksamt att jag får igenom ett köp med studentrabatt när de behöver mitt personnummer för att genomföra köpet?

Alltså barn under 18, och även över 18 utan inkomst om de gör kreditkontroll för den delen får ju inte ens teckna abonnemang, så de går inte över huvud taget på personnumret när de avgör om man är studerande eller ej. Tror faktiskt inte ens att de kollar det på något sätt, länken är helt generisk och vem som helst kan nå den.

Jag beställde själv en telefon med studentrabatten på min mors personnummer och den ordern är skickad.

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av foxzox7:

Skrivet av Zaltrip:

Får inte heller några 2000kr rabatt, endast 32kr för min razor x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Ojdå, där ser man. Det fick inte jag heller när jag testade nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Får inte heller några 2000kr rabatt, endast 32kr för min razor x

Skrivet av foxzox7:

Ojdå, där ser man. Det fick inte jag heller när jag testade nu

För att få den för 2500, och sedan 1500 vid inbyte av en telefon måste ni gå via mecenatlänken, annars fungerar det inte.

https://www.tele2.se/partner/mecenat/mobiltelefoner/huawei/hu...

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag upprepar; jag köpte alltså telefonen via studenterbjudandet med abonnemang. Ett abonnemang som jag sedan så fort jag fått telefonen sa upp och kunde då nyttja ångerrätten varpå jag inte betalade för en enda månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz