Port 9987 kan ej öppnas för Teamspeak 3 Server

Permalänk

Port 9987 kan ej öppnas för Teamspeak 3 Server

Hej!
Skaffade nyligen en ny router + modem för att den förra modemroutern gick sönder. Routern är en Asus RT-AC66U. Jag har portforwardat enligt anvisningar för TS3 Server. Fungerade klockrent på min förra modemrouter. Nu står det enligt yougetsignal.com att port 9987 inte är öppen men port 10011 och 30033 är öppna. Jag kan endast gå med när jag fyller i localhost som adress. Inga polare eller andra kan gå med. Har testat med DMZ men det går inte.
Vad kan jag göra så att min TS3 Server öppnas för alla? Tacksam för svar!

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmermans:

Hej!
Skaffade nyligen en ny router + modem för att den förra modemroutern gick sönder. Routern är en Asus RT-AC66U. Jag har portforwardat enligt anvisningar för TS3 Server. Fungerade klockrent på min förra modemrouter. Nu står det enligt yougetsignal.com att port 9987 inte är öppen men port 10011 och 30033 är öppna. Jag kan endast gå med när jag fyller i localhost som adress. Inga polare eller andra kan gå med. Har testat med DMZ men det går inte.

Har du kontrollerat så att ingen brandvägg är på, tex. på din dator?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Har du kontrollerat så att ingen brandvägg är på, tex. på din dator?

Yes. Ingen skillnad dessvärre.

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmermans:

Yes. Ingen skillnad dessvärre.

Kan du ansluta genom att använda din dators IP adress och inte localhost?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Kan du ansluta genom att använda din dators IP adress och inte localhost?

Nej inte det heller :/

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmermans:

Nej inte det heller :/

Du menar att det inte går att ansluta till server om du skriver in 192.168.x.x (IP till din dator på ditt LAN)?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Du menar att det inte går att ansluta till server om du skriver in 192.168.x.x (IP till din dator på ditt LAN)?

Precis.

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmermans:

Om du öppnar command prompt som administrator och skriver in netstat -ab | more,
ser du att din port är öppen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har gjort samma sak i min N66U utan problem. Antar att det ser liknande ut hos dig: WAN-Virtual Server/port Forwarding. Sätt ett bra service name (teamspeak), portrange 9987, local IP 192.168.0.2 eller vad din TS nu har, local port 9987, protocol both.

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Om du öppnar command prompt som administrator och skriver in netstat -ab | more,
ser du att din port är öppen?

Det står listening to 0.0.0.0:9987.

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Skrivet av Lunatech:

Har gjort samma sak i min N66U utan problem. Antar att det ser liknande ut hos dig: WAN-Virtual Server/port Forwarding. Sätt ett bra service name (teamspeak), portrange 9987, local IP 192.168.0.2 eller vad din TS nu har, local port 9987, protocol both.

Ser precis likadant ut för mig! Testat med protocol both och UDP. Ingen skillnad :/

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmermans:

Det står listening to 0.0.0.0:9987.

Kolla om du har gjort rätt. Kontrollera också att din dator har samma IP som i forwarden.

https://portforward.com/asus/rt-n66u/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Kolla om du har gjort rätt. Kontrollera också att din dator har samma IP som i forwarden.

https://portforward.com/asus/rt-n66u/

All information stämmer. Korrekt ip osv

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmermans:

All information stämmer. Korrekt ip osv

Hur har du kontrollerat att ni brandvägg är avstängd på din dator?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Hur har du kontrollerat att ni brandvägg är avstängd på din dator?

Brandvägg är avstängd på både avast och windows egna.

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmermans:

Brandvägg är avstängd på både avast och windows egna.

Nästa steg är att läsa på hur wireshark fungerar och börja sniffa trafik. Alternativt så ska du testa från en annan dator på nätverket.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Nästa steg är att läsa på hur wireshark fungerar och börja sniffa trafik. Alternativt så ska du testa från en annan dator på nätverket.

Alright får läsa på om wireshark! Testat från en annan dator också! Tack för hjälpen.

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmermans:

Alright får läsa på om wireshark! Testat från en annan dator också! Tack för hjälpen.

Hur gick det med en annan dator på samma nätverk?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Hur gick det med en annan dator på samma nätverk?

Går inte heller :/ Har inte löst det.. Borde jag be en tekniker från min bredbandsoperatör kolla på det istället?

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Skrivet av Timmermans:

Hej!

EDIT: Kan nu gå med på min IPv4 adress. Ingen från något annat nätverk kan gå med.

Visa signatur

Less is more

Permalänk

Det står att 0.0.0.0:9987 har PID 9984? Kan detta ha något med saken att göra?
EDIT: Står att 9984 är min teamspeak-servers PID. Då används alltså porten 9987 av min teamspeak-server?

Visa signatur

Less is more

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmermans:

Går inte heller :/ Har inte löst det.. Borde jag be en tekniker från min bredbandsoperatör kolla på det istället?

Om en dator från samma nätverk inte kan komma åt den så har du gjort fel.
Din brandvägg är på eller så fungerar inte servern som det är tänkt. Jag är tveksam om tekniker från bredbandsoperatören
kommer ut och hjälper dig med det.

Alternativet är att be en polare logga in via team viewer och kolla din setup.
Kan du inte ladda upp en bild så att vi kan se att du har stängt av din brandvägg?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kanske ska hyra en färdig server istället?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du inte kommer åt den på det lokala nätverket med datorns IP är det fel på din dator/brandvägg. Något blockerar detta. Tror garanterat att det är avast eller något som strular.

Visa signatur

Gaming:.:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 9950X3D]-[Corsair Dominator 6000Mhz 64GB]-[Asus Astral RTX 5090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Phanteks NV9]:.
Server:.:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[72TB Toshiba + 2x2TB Kingston NVME]:.

Permalänk
Medlem

Har samma problem.
Öppnat portar i asus routern men 9987 förblir stängd.
Provat att stänga av brandvägg i både router och datorn men det går ändå inte att ansluta till min tsserver.
Kör jag via lokal ip så kommer jag in direkt.
Har testat att sätta servern i DMZ via routern men ingen skillnad där heller.
Har problem med min assetto server med.
Allt fungerade fint när jag hade comhem och deras router men sen jag bytte till bahnhof fiber och med asus router så går det inte alls.
Har kollat netstat -a och där hittar jag porten men står inget bakom den som tex "listening"
UDP [::]:9987 *:*

Något mer jag kan kolla?

10011 och 30033 portarna är öppna.

Visa signatur

| Intel i9 14900K | RTX 4070ti |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Har samma problem.
Öppnat portar i asus routern men 9987 förblir stängd.
Provat att stänga av brandvägg i både router och datorn men det går ändå inte att ansluta till min tsserver.
Kör jag via lokal ip så kommer jag in direkt.
Har testat att sätta servern i DMZ via routern men ingen skillnad där heller.
Har problem med min assetto server med.
Allt fungerade fint när jag hade comhem och deras router men sen jag bytte till bahnhof fiber och med asus router så går det inte alls.
Har kollat netstat -a och där hittar jag porten men står inget bakom den som tex "listening"
UDP [::]:9987 *:*

Något mer jag kan kolla?

10011 och 30033 portarna är öppna.

Har du du en publik IP nu när du bytt ISP till Bahnhof?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Har du du en publik IP nu när du bytt ISP till Bahnhof?

När jag ringde igår så sa han att jag har en publik ip, men om jag kollar upp mig så visar den samma externa ip oavsett vilken av mina tre burkar jag kollar från. Är det publikt då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

När jag ringde igår så sa han att jag har en publik ip, men om jag kollar upp mig så visar den samma externa ip oavsett vilken av mina tre burkar jag kollar från. Är det publikt då?

om alla dina burkar sitter bakom din router ja. Sitter burkarna i var sin switchport i en switch ansluten direkt till fiberkonverter eller motsvarande icke router så nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

om alla dina burkar sitter bakom din router ja. Sitter burkarna i var sin switchport i en switch ansluten direkt till fiberkonverter eller motsvarande icke router så nej

Setup ser ut såhär:
Fiber -> converter -> router -> switch -> datorer
Skippar jag routern så får bara en dator ip nummer och internet access.
Men har detta med port 9987 att göra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Setup ser ut såhär:
Fiber -> converter -> router -> switch -> datorer
Skippar jag routern så får bara en dator ip nummer och internet access.
Men har detta med port 9987 att göra?

Bara så tillvida att du har publikt ip. Sen kan det fortfarande vara så att banhof blockar eller din portforward i din router är fel.