Permalänk
Medlem

Project Green

Kanske minns någon av er det stora bygget en 15 år gammal Lucas planerade.
För stora visioner och för mycket självförtroende över att sponsorerna skulle trilla in.
Jag satte mig verkligen i en obekväm situation, som jag flera gånger ångrat genom åren.

Jag försökte återuppta projektet 2015, men efter att jag lagt 100 timmar på att designa och tillverka mid-platen, som aldrig slutade läcka i kombination med att jag kom in på högskolan så insåg jag att jag inte skulle ha tiden till att fortsätta med projektet.

Det har nu legat som en ångestfylld stoppkloss i så många år, men nu så avslutar jag det officiellt. Sponsorerna har självklart blivit kontaktade för att kunna få tillbaka sina produkter

Permalänk
Medlem

Reserverad för slutbilder

Permalänk
Medlem

Skit ner dig det var inga dåliga grejjor! Detta ska bli intressant! Följs

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Discokungen

Menar du XPSC Photon 270 eller? Trevligt bygge annars! Känns som att det blir lite tomt på vänstersidan och händer jättemycket fint på högersidan, nackdelen med enorma CaseLabs-chassin.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Planeringarna ser sjukt bra ut! Kör hårt

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Skit ner dig det var inga dåliga grejjor! Detta ska bli intressant! Följs

Tack Ludvig!

Skrivet av Flamso:

Menar du XPSC Photon 270 eller? Trevligt bygge annars! Känns som att det blir lite tomt på vänstersidan och händer jättemycket fint på högersidan, nackdelen med enorma CaseLabs-chassin.

Haha ja det gör jag! Det kanske ser lite tomt ut nu, men tror att med två fyllda reservoarer och lite annat skoj så ser det mer fyllt ut!

Skrivet av Gustav:

Planeringarna ser sjukt bra ut! Kör hårt

Tack Gustav!

Skrivet av MetallicAcid:

Looks like a nice project. What mods are you planning for it?

/J

Tack Justin! Chassit har jag tänkt behålla i rätt så orginalutförande, dock så har jag fönster på båda sidopanelerna! Kommer köra lite kabeldragning på baksidan ala murdermod-stuk, tycker det skapar än väldigt häftig nyans. Kommer även försöka få till någon airbrush på baksidan. Jag är lite av en maskinkille, jag gillar att göra mina mods i datorn, och sedan så görs de i maskin. Vet att vissa föredrar att använda handarbete, men det är lite av en konst i båda haha.

Mycket jobb kommer läggas ner på Midplaten där kylvätskan ska rinna genom. Även CPU-blocket som det är tänkt att jag ska designa och producera hos min kära vän, CNC proffset Daniel Ask! Kommer modda moderkortet en hel del, tanken är att invertera 24-pin + 8 - pin, och ska göra lite roliga saker där med 3D utskrifter! Sen så ska jag fixa småsaker så som polera kondensatorer, polera lite allt möjligt.

Sen så ska allt sleevas såklart. Radiatorn kommer jag lackera om, då airplexen är i silver, men temat är svart. Kommer även behöva borra lite i radiatorn och gänga om den för att hålen ska passa. Hoppas på att få tag i lite MDPC-X sleeve, hade varit väldigt roligt. Sen kommer jag ju göra väldigt många vanliga smågrejer, som fläktstickers, SSD-vinyler. Slutligen lite custom-aluminiumplattor som ska sättas upp för att täcka och styla diverse områden

(På bilden syns inte så många mods, men jag har i praktiken bara slängt in hårdvaran på bilden )

Permalänk
Proffsmoddare

Ska bli roligt att se vad som händer här. Ersätter detta projekt BeOrange?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Gillar hur du dragit rören i modellen. Får direkt känslan av ett vattenfall.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Ska bli roligt att se vad som händer här. Ersätter detta projekt BeOrange?

Det tycker jag också Yes, det mesta är ändrat från BeOrange förutom chassit och mid-platen.
Så kände att det var lika bra att göra en nystart då jag var 15 när BeOrange startades

Skrivet av timpelay:

Gillar hur du dragit rören i modellen. Får direkt känslan av ett vattenfall.

Tack! Den har jag faktiskt aldrig tänkt på haha

Permalänk
Medlem

I detta projekt tänker jag planera varenda detalj, låt oss börja med reservoarerna!
Satsar på att ta lite fler bilder i detta projektet, ni får säga till om ni tycker det är bra eller om det blir för mycket!

Två stycken XSPC reservoarer

Gjorda av aluminium och glas (caps i POM)

Ena fylld med Mayhems Pastel

Visst är dem sexiga?

Permalänk
Discokungen

Ohja! Sjukt snygga! Jag har haft en med pastel green nu ett halvår eller så! Det blir så fint med glas!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Löjligt snygga, trodde först att det var renderingar men sen så förstod jag att det var fotografier.
Tumme upp för bilderna!

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Grymt! Ska följas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ohja! Sjukt snygga! Jag har haft en med pastel green nu ett halvår eller så! Det blir så fint med glas!

Tack Flamso! Älskar reservoarerna :3

Skrivet av Wille1504:

Löjligt snygga, trodde först att det var renderingar men sen så förstod jag att det var fotografier.
Tumme upp för bilderna!

Tack Wille1504! Här kommer mer av mina "renderingar"

Skrivet av QueenCozy:

Grymt! Ska följas!

Tack!

Permalänk
Medlem

Uppdatering, 19/09,

Fick hem ett paket i veckan som innehöll mycket godsaker!

Kom förra helgen på att jag helt glömt att köpa pumpar, och även något att styra fläktarna med...
Därför slog jag två flugor i en smäll och köpte en Aquaero 6!

Med en mycket gullig heatsink :3

Tyvärr så följde det ej med några pads, så får montera den senare!

Till Aquaeron så behövde jag som sagt pumpar, så kände att det passade perfekt att skaffa några som kunde
mata Aqueron med all möjlig data! Dessa kan allt från att mäta temperaturer till gud vet vad

Har satt fast dem i en dual-top, kommer bli bra med tryck i dem där!

Som det skymtades i bakgrunden fick jag även en fin rulle från E22 med sleeve och akrylrör!
Tanken var att bara köpa akrylrör, men ett test-paket med alla färger var lika bra att lägga till!

En liten härlig combo jag sett tidigare!

Kommer lite mer i veckan! Ska försöka uppdatera lite oftare, men har blivit mycket just nu med att spela in de första avsnitten med Nvidia

Permalänk
Discokungen

Lite trist att den Bitspower-toppen ger rätt dålig prestanda med två pumpar men snyggt är det!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Lite trist att den Bitspower-toppen ger rätt dålig prestanda med två pumpar men snyggt är det!

Aldrig använt dubbel-top innan, så prestandan har jag faktiskt inte kollat haha

Permalänk
Medlem

Uppdatering: GPU-kylning

Fick hem en låda från Tyskland för några dagar sedan med lite grejer jag beställt :3

 
Det var halva månadslönen för denna månaden, men garanterat värt!

Hunden hoppade undrandes upp, tyckte dock inte det var lika intressant som jag.

 
Kvalitetskontroll, skiner bra!

Funkar bra som spegel, lite CNC märken kvar, men inget dödligt.
 

De tre uppradade, funderade ett tag på om det blir för mycket silvrigt, men det återstår att se. Kontrast?

De verkar enkelt kunna plockas ner hur som helst, vilket kommer underlätta en hel del vid lackering! 
 

 
Inte alls hur jag trodde att blocket var uppbyggt, men fortfarande intressant tillvägagångsätt
 

 
Bakplåten har ni kanske sett från några tidigare byggen här på Sweclockers,
Vissa gillar den, andra tycker inte om den alls. Jag tycker om den för den är annorlunda från många andra backplates.
 

 
Nu ska jag ta och montera de här!

Permalänk

Satan va sexiga block + Backplates!! Keep us posted <3

Permalänk
Medlem

@Quvantum HD: Har du ett litet smakprov på det här nVidia programmet du spelar in för?

Läckra delar! Silvrigt/krom används på tok för lite vid modding.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

@Quvantum HD: Har du ett litet smakprov på det här nVidia programmet du spelar in för?

Läckra delar! Silvrigt/krom används på tok för lite vid modding.

Nu hänger jag inte med, vilket Program?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quvantum HD:

Nu hänger jag inte med, vilket Program?

Det står längst ner i kommentaren där han har bilder på Aquaro och dubbelpump.

"Kommer lite mer i veckan! Ska försöka uppdatera lite oftare, men har blivit mycket just nu med att spela in de första avsnitten med Nvidia "

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Det står längst ner i kommentaren där han har bilder på Aquaro och dubbelpump.

"Kommer lite mer i veckan! Ska försöka uppdatera lite oftare, men har blivit mycket just nu med att spela in de första avsnitten med Nvidia "

Ahh, det kan nog bara Lucas svara på :3

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MetallicAcid:

Tråkigt.

Otroligt, har från och till gått och funderat på hur jag ska göra. Att detta var det rätta har jag vetat ett tag, men har aldrig riktigt kommit över tanken på att misslyckas såhär med ett projekt. Jag är besviken.

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott; hinner nog fan svälta.

Får vi se en 2020 re-run av Be-whatevercoloritisthen?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Otroligt, har från och till gått och funderat på hur jag ska göra. Att detta var det rätta har jag vetat ett tag, men har aldrig riktigt kommit över tanken på att misslyckas såhär med ett projekt. Jag är besviken.

Ibland kan det vara lärorikt att misslyckas. Det jag har lärt mig från mina misslyckanden är t.ex. hur jag kan göra nästa gång, vad jag ska försöka att undvika, rätta mina tidigare felaktiga uppfattningar, antaganden och fördomar m.m.
Det intressanta är att det jag anser vara den viktigaste lärdomen jag har tagit till mig av mina misslyckanden är att jag ska satsa på att misslyckas snabbare.

Va inte besviken
Lycka till med nästa projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Ibland kan det vara lärorikt att misslyckas. Det jag har lärt mig från mina misslyckanden är t.ex. hur jag kan göra nästa gång, vad jag ska försöka att undvika, rätta mina tidigare felaktiga uppfattningar, antaganden och fördomar m.m.
Det intressanta är att det jag anser vara den viktigaste lärdomen jag har tagit till mig av mina misslyckanden är att jag ska satsa på att misslyckas snabbare.

Va inte besviken
Lycka till med nästa projekt!

Helt rätt, det är bara framåt som gäller, med bakåt i åtanke!