Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Så vettig speldator som möjligt ca 5000kr

Permalänk
Medlem

Så vettig speldator som möjligt ca 5000kr

Hallå!

Satt å sökte i forumet och hitta trådar som fanns ifrån Augusti på speldatorer kring 5000kr. Nu vet jag ju precis som ni att de händer rätt mycket på teknikfronten bara på 3 månader, så tänkte fråga ni som är lite insatta.

Min syster har en gammal laptop som hon spelat en del på som nyss packa ihop, och undrar nu vilken dator hon ska satsa sina 5000kr på för laptop?

Hon ska kunna sitta å spela spel som t.ex Diablo 3 inkl alla expansioner, gärna kapacitet som är långt över.

Helt enkelt en speldator för så lite pengar som möjligt. Tips?

Hitta dessa datorer, är de något alternativ tro?
https://www.netonnet.se/art/startpage/lenovo-500-15-80k4005pm...

https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/15-16tum/acer-a...

Alla tips uppskattas!
Ha en trevlig lördag!

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera denna för 5990 på elgiganten, Acer Aspire E5-575G 15.6", lite dyrare men i min mening väl värt det. Råder dig dock att se vad andra tycker eftersom jag inte är 100% insatt i bärbara.

Permalänk
Medlem

Ska se vad hon säger, hon har ju tyvärr rätt så strikt ekonomi och har inte råd med hur dyrt som helst (:

Permalänk

Skulle rekommendera att kolla på fyndvaror hos netonnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Inaktiv

Inom den priskategorin är begagnat attraktivt. Ta en koll runt marknaden och blocket

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vänta på Black Friday?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

@Satan2k: Skulle leta efter en begagnad Lenovo Y50-70 FHD med 860Mv2 4 GB, har ordentligt med prestanda för pengarna och borde landa kring 4.000:- (sålde min för 3.000:- här på marknaden, annons för specs).

Finns lite olika versioner av den, med 4K IPS osv., men helt klart en prisvärd begagnatdator som åldrats väl.

Permalänk
Medlem

@RedbullF1: Sa de jag med Men letar alternativ nu åt henne ifall hon inte kan vänta (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satan2k:

Hon ska kunna sitta å spela spel som t.ex Diablo 2 inkl alla expansioner, gärna kapacitet som är långt över.

Tyvärr så är svaret att du inte hittar en vettig speldator med kapacitet som är långt över för 5000kr.
TGOs alternativ är helt OK. GTX 950m är ett mycket bra grafikkort för spel i den prisklassen, det finns dock i två versioner. En klart sämre med DDR3 som TGO länkar till och en bättre med GDDR5.

Har du en dator med GGDR5 så kan man helt klart kalla det en speldator med kapacitet som är långt över, men då blir ju även priset högre tyvärr. Billigaste som jag kunde hitta är denna Acer GTX 950m GDDR5 för 6490:-

För ändamålet och om man räknar med att ha datorn ett par år, så skulle jag säga att det helt klart är värt det. Då skillnaden är enorm om man vill spela jämfört med datorerna för 5000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

@Satan2k: Skulle leta efter en begagnad Lenovo Y50-70 FHD med 860Mv2 4 GB, har ordentligt med prestanda för pengarna och borde landa kring 4.000:- (sålde min för 3.000:- här på marknaden, annons för specs).

Finns lite olika versioner av den, med 4K IPS osv., men helt klart en prisvärd begagnatdator som åldrats väl.

Oj du de var inge dåligt pris! Hade den funnits nu hade jag ju köpt den till mig t.om

Kollade på blocket i hela sverige den ända som fanns låg på 8.500kr så absolut, finns den för ca 4000kr någonstans är de ju bara å slå till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Tyvärr så är svaret att du inte hittar en vettig speldator med kapacitet som är långt över för 5000kr.
TGOs alternativ är helt OK. GTX 950m är ett mycket bra grafikkort för spel i den prisklassen, det finns dock i två versioner. En klart sämre med DDR3 som TGO länkar till och en bättre med GDDR5.

Har du en dator med GGDR5 så kan man helt klart kalla det en speldator med kapacitet som är långt över, men då blir ju även priset högre tyvärr. Billigaste som jag kunde hitta är denna Acer GTX 950m GDDR5 för 6490:-

För ändamålet och om man räknar med att ha datorn ett par år, så skulle jag säga att det helt klart är värt det. Då skillnaden är enorm om man vill spela jämfört med datorerna för 5000kr.

Kanon! Tack för den informationen, då är man lite mer insatt iaf! Är så kass på bärbara datorer, speciellt när man köper en dator och sen håller sig ifrån alla nyheter på ett x antal år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Tror du inget på denna då? http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/254837-a...

Är inte de rätt snarlikt?

Permalänk
Medlem

@Satan2k: Finns en på Blocket för 5.990:- länk. Det är dock Kepler-versionen av 860M med bara 2 GB RAM, inte Maxwell med 4 GB, och en i5:a, men Blocket är ju Blocket... iofs. borden en i5:a funka för dina/hennes behov, men kan du hitta en i7:a med Maxwell 4GB vore det ju bättre!

Edit: du har PM (snart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

@Satan2k: Finns en på Blocket för 5.990:- länk. Det är dock Kepler-versionen av 860M med bara 2 GB RAM, inte Maxwell med 4 GB, och en i5:a, men Blocket är ju Blocket... iofs. borden en i5:a funka för dina/hennes behov, men kan du hitta en i7:a med Maxwell 4GB vore det ju bättre!

Inte fått nå pm än 🤓

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satan2k:

Tror du inget på denna då? http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/254837-a...

Är inte de rätt snarlikt?

Jag kan inte hitta om den har GDDR5 eller DDR3... Om den har GDDR5 så är det bara att köpa!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

Inte fått nå pm än 🤓

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Jag kan inte hitta om den har GDDR5 eller DDR3... Om den har GDDR5 så är det bara att köpa!!!

Tror det är Gddr4 va? :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satan2k:

Tror det är Gddr4 va? :-/

Finns inget som heter GDDR4, ram-minnet på modellen är dock DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Finns inget som heter GDDR4, ram-minnet på modellen är dock DDR4

Vilket blir vad då? 😂😂 alltså minnes typ på datorns grafikkort?

Permalänk
Medlem

Varför inte begagnat?