GTX1060: Memory clock är fast på 1620 MHz

Permalänk

GTX1060: Memory clock är fast på 1620 MHz

Tjena, (gtx 1060 strix OC)
Jag har ofta problem med mina grejor och idag har jag fått det här: Min memory clock är fast på 1620 MHz och det får mig att FPS lagga varför är det så här? min core clock är normal.

Danke!

Permalänk
Hedersmedlem

@NamnetVarPhille *Rubrik förtydligad i enlighet med §3.1*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av NamnetVarPhille:

Tjena, (gtx 1060 strix OC)
Jag har ofta problem med mina grejor och idag har jag fått det här: Min memory clock är fast på 1620 MHz och det får mig att FPS lagga varför är det så här? min core clock är normal.

Danke!

min klockar upp sej till 1947mhz på minnet och 1999mhz på gpu när jag spelar.

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.

Permalänk
Skrivet av Arne King:

min klockar upp sej till 1947mhz på minnet och 1999mhz på gpu när jag spelar.

min har alltid utom nu varit på ca 8900 MHz

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@NamnetVarPhille: Du har senaste drivrutinen som är trasig:
http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-geforce-375-86-whql-d...

810 MHz x 2 = 1620 MHz. Dvs du har denna. Avinstallera senaste drivrutinen och installera gamla. Kontrollera även att Nvidia inte tankar ner automatiskt senaste med hjälp av Geforce Experience.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

@NamnetVarPhille: Du har senaste drivrutinen som är trasig:
http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-geforce-375-86-whql-d...

810 MHz x 2 = 1620 MHz. Dvs du har denna. Avinstallera senaste drivrutinen och installera gamla. Kontrollera även att Nvidia inte tankar ner automatiskt senaste med hjälp av Geforce Experience.

jag går in på geforce experience och klickar på "om installera drivrutin"

Permalänk

jag går in på geforce experience och klickar på "om installera drivrutin"

det funkade inte, testar samma sak igen

Permalänk
Medlem

det funkade inte, testar samma sak igen

Du ska alltså installera ett snäpp äldre drivrutin! inte samma igen det lär ju inte hjälpa...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Använd inte Geforce Experience för att installera drivrutiner. Ladda ner och installera manuellt i stället. Det är alltså version 375.70 du ska ladda ner och installera.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hämta hem DDU och avinstallera sedan nyinstallera

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Använd inte Geforce Experience för att installera drivrutiner. Ladda ner och installera manuellt i stället. Det är alltså version 375.70 du ska ladda ner och installera.

Jaha ok testar

Permalänk
Medlem

375.63 eller .70 funkar, .86 strular till minnesfrekvens på pascal. Fick själv köra en DDU rensning & lägga in en äldre drivare. Hur fan denna drivare tagit sig förbi Q&A vet nog ingen...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Enligt BF1 tråden ska man vara tvungen att ha den senaste drivrutinen för att ens kunna starta spelet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Jaha ok testar

det gick inte att installera 375.70 den hittar inte kompatibel maskinvara tror jag det stod

Permalänk
Skrivet av tellus82:

375.63 eller .70 funkar, .86 strular till minnesfrekvens på pascal. Fick själv köra en DDU rensning & lägga in en äldre drivare. Hur fan denna drivare tagit sig förbi Q&A vet nog ingen...

råkade svara mig själv innan, jag laddade ner 375.70 men den hittar inte kompatibel maskinvara står det ungefär. Jag testar 375.63 i hopp om problem lösare ;P

Permalänk

råkade svara mig själv innan, jag laddade ner 375.70 men den hittar inte kompatibel maskinvara står det ungefär. Jag testar 375.63 i hopp om problem lösare ;P

nu kan jag inte längre installera 375.86 igen så nu sitter jag här ju

Permalänk
Medlem

nu kan jag inte längre installera 375.86 igen så nu sitter jag här ju

Har du testat att köra installationsfilen som administratör?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Har du testat att köra installationsfilen som administratör?

jag fixade DDU och laddade ner den utan problem men nu så är det core clocken som låst sig på 900 jag hatar den här datan ;/

Permalänk

core clock fast (ska vara 1900 MHz)

tjena,
Min dator är kass även om den är 2 veckor gammal

Gtx 1060 strix OC
i5 6600k

GPU:n krånglar core clocken vill inte gå upp i normal siffra (1900 den är på 900)

Trött på det här. tack

Permalänk

tjena,

Gtx 1060 strix OC
i5 6600k

GPU:n krånglar core clocken vill inte gå upp i normal siffra (1900 den är på 900)

Trött på det här. tack

Har läst att det är senaste drivrutinen som inte funkar, testa att ta en äldre drivrutin tex 375.70

Visa signatur

Mobo: Gigabyte Z790 Gaming X AX
CPU: Intel Core i5 14600K Stock
RAM: PNY XLR8 Mako 32GB (2x16GB) 6000Mhz
GPU: 2080Ti ROG STRIX GAMING OC (ska bytas på 5 serien)
If There Is No Games, Then It Is No Life

Permalänk
Medlem

tjena,

Gtx 1060 strix OC
i5 6600k

Trött på det här. tack

Hur och när kollar du core clock?

Permalänk
Skrivet av DreinLifeOfYou:

Har läst att det är senaste drivrutinen som inte funkar, testa att ta en äldre drivrutin tex 375.70

jag hade ett skitit problem tidigare idag som jag satt med, jag har 375.70 den senaste krånglade med min memory clock

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Hur och när kollar du core clock?

jag kollar core clocken när jag är inne på youtube och/eller spelar jag använder mig av GPU tweak 2.
Detta hände nyligen och jag vet att clock speeden var högre i youtube och andra saker

Permalänk

jag hade ett skitit problem tidigare idag som jag satt med, jag har 375.70 den senaste krånglade med min memory clock

okej, då vet jag inte vad det kan vara.

Visa signatur

Mobo: Gigabyte Z790 Gaming X AX
CPU: Intel Core i5 14600K Stock
RAM: PNY XLR8 Mako 32GB (2x16GB) 6000Mhz
GPU: 2080Ti ROG STRIX GAMING OC (ska bytas på 5 serien)
If There Is No Games, Then It Is No Life

Permalänk
Medlem

jag kollar core clocken när jag är inne på youtube och/eller spelar jag använder mig av GPU tweak 2.
Detta hände nyligen och jag vet att clock speeden var högre i youtube och andra saker

Har du testat MSI afterburner som skall vara bättre än ASUS eget?

Edit:
Sen är det väl så att core clock inte blir högre än vad som krävs vid användandet.
Är också lite skillnad på i vilket mode man kör.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Har du testat MSI afterburner som skall vara bättre än ASUS eget?

nej men laddar ner nu

Permalänk
Medlem

nej men laddar ner nu

Vet inte ad du menar med den gröna, MSI afterburner är ett liknande program som gpu tweak, passar alla kort även om det är MSI's.

Kolla även tillägget jag gjorde i förra posten.

Permalänk

@MacAllan: Jag har msi after burner nu ! tror inget är fel längre men alltså inget är någonsin normalt med den här burken lol
Skärmen får fortfarande "störningar" Knaster vet inte hur man förklarar hmm

Permalänk
Medlem

@NamnetVarPhille: Kan ju vara att grafikkortet är kasst, prata med dom där du köpt det.

Permalänk

@MacAllan: det är ju 2 veckor nytt ihop byggt av inet (gtx 1060 strix)