Blåljusfilter för PC, förslag?

Permalänk

Blåljusfilter för PC, förslag?

Hejsan,

Jag är på jakt efter förslag på program för blåljusfilter för PC... så många olika som möjligt. Det behöver inte vara det allra bästa eller det med flest funktioner, utan även det allra simplaste är högintressant. Ju mer lättanvänt desto bättre. Syftet med det är inte att göra det lättare att sova på kvällarna (så det får gärna helt sakna funktioner för dygn), utan det ska mer tjäna som ett ergonomiskt tillbehör i organisationens datorer... för folk som sitter med värkande ögon.

Men, som sagt, hyfsat och lättanvänt är högpoängare. Många här känner sig osäkra när inställningarna blir många och tanken är ju ändå att dom som behöver det också ska känna sig bekväma med att använda det.

(Uteslut dock inte dom lite mer avancerade. Jag är själv på jakt efter ett till mina egna datorer.)

Mvh,
/Niclas

Permalänk

F.lux brukar vara ett givet alternativ, kan vara värt att testa, litet simpelt program som tonar och gör skärmen varmare beroende på tid på dygnet etc.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

F.lux helt klart

Permalänk
Medlem

Kör F.lux på min mac. Fungerar klockrent!

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Kör F.lux!

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin