Permalänk

Autopilot i FS2002

Hur ska man ställa in autopiloten för att den ska följa den planerade vägen och även landa planet?

syftar mest på boeings plan

Visa signatur

Kör Mandrake Linux 9.1 och Windows XP

Sending KILL signals...

Permalänk
Medlem

och landa planet...
det funkar inte... du kan inte säga åt en autopilot att landa...
då behövs inga piloter längre...

daaaaah hehehe

Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Medlem

Autopiloter landar, piloten startar planet och finns där som en säkerhet ifall om nått skulle kruppa.

Permalänk
Medlem

vad är vitsen att spela då? blir ju som en dålig film istället...

Permalänk

Ja, autopiloten gör det mesta.... det är inte svårare att köra boeing än en buss

Permalänk

precis.. men hur ska jag ställa in då?

Visa signatur

Sending KILL signals...

Permalänk
Medlem

wtf... om den funktionen finns i spelet kommer jag fan aldrig mer köra det...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tanka hem ett plan med en FMC, (flight management computer).
I den kan du sedan ställa in hela rutten, inklusvie ILS och STAR/SID.

Permalänk
Medlem

men ändå... asså om man låter en autopilot landa är det ju ingen mening att köra spelet...
asså, det är ju meningen att man ska lära sig att landa... eller hur!?

Visa signatur

Permalänk

iaf jag har nu kommit på (av misstag) hur man ska ställa n så att planet följer den planerade rutten, ställ om NAV till GPS och sätt APR på on

Visa signatur

Sending KILL signals...

Permalänk

vart kan jag ladda ner plan då? har letet som en galning

Visa signatur

Sending KILL signals...

Permalänk
Medlem

Till dom som förbannat FS2002 för att det går att landa med autopilot, det går alldels utmärkt i verkligheten också...

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk

japp! piloten behöver bara hålla koll så att autopiloten inte skiter sig

Visa signatur

Sending KILL signals...

Permalänk
Medlem

Jadu, i vanliga fall så landar piloterna planet manuellt, om nu inte vädret är riktigt jäkla pissigt...
Det du menar med att a/p landar planet på egen hand kallas för en CAT III landning.
Tyvärr så har originalplanen i FS2002 riktigt sunkig a/p när det gäller CAT III landningar, så därför använder jag aldrig den.

Landingen är ju det mest roliga i hela spelet, ser inte nöjet med att låta datorn göra jobbet?

Kul dock att det finns fler medlemmar på swec som diggar FS2002

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

Faktiskt så att man får autolanda med en CAT2 ILS. Bäst system är CAT3c, den ILS:en kan tillåta ett plan att landa i helt 0 meters sikt med en molnbas på 0 fot höjd. Långt från alla flygplatser är utrustade med CAT3c Har flygplatsen alltså bara CAT1 ILS så får man inte landa med autopilot där.

Angående landning har jag för mig att andre-piloten normalt tar över landningen vid 150-300 fots höjd, men jag kan ha fel där

Visa signatur

Lejd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Martin
Faktiskt så att man får autolanda med en CAT2 ILS. Bäst system är CAT3c, den ILS:en kan tillåta ett plan att landa i helt 0 meters sikt med en molnbas på 0 fot höjd. Långt från alla flygplatser är utrustade med CAT3c Har flygplatsen alltså bara CAT1 ILS så får man inte landa med autopilot där.

Angående landning har jag för mig att andre-piloten normalt tar över landningen vid 150-300 fots höjd, men jag kan ha fel där

Typ ungefär det jag menade, men jag hade förnuftet att utelämna det mesta av det tekniska mumbo-jumbot så att de vanliga dödliga också förstår

När killen syftar med en helautomatisk landning så tänker jag alltid (omedvetet) på CAT III. Så insnöad jag är (märk min eminenta ordvits )

Dessutom, kaptenen landar väl oftast planet, andre piloten är mest en mobbad stackare som får ta hand om andra uppgifter så big daddy captain kan landa planet i lugn och ro
Håller du på med FS2002 Martin?
Kanske ses vi på nätet när min 737-800 fyller din häck med damm

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

på tal om nätet! jag har aldrig fått multiplayer å funka, finns det typ nån server man kan connecta till?

Visa signatur

Sending KILL signals...

Permalänk
Medlem

Vatsim är ett trevligt FS2002 nätverk.
www.vatsim.net
Där finns också instruktioner där det står precis hur man går till väga. När du kommit igång där kan du ge dig in på att gå med i SVA.
www.scandva.org
Där du flyger SAS:s rutter och agerar SAS-pilot.
Lycka till!

/ SAS675