GTX 980Ti går väldigt varm?

Permalänk
Medlem

GTX 980Ti går väldigt varm?

Tjena, har ett Strix 980Ti som gått väldigt varmt enda sen jag köpte det. Har väldigt god ventilation i datorn och gott om luftförsörjning till kortet men ändå så andas det inte effektivt nog tydligen då jag ligger på över 80 grader i alla spel efter ett tag. På äldre kort brukar jag byta ut kylpastan - men det känns ju inte som att det ens ska vara nödvändigt på ett splirrans nytt high-end kort ?

//

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa göra manuell fläktkurva i MSI Afterburner - nackdelen är programmet måste köras i bakgrunden.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Tjena, har ett Strix 980Ti som gått väldigt varmt enda sen jag köpte det. Har väldigt god ventilation i datorn och gott om luftförsörjning till kortet men ändå så andas det inte effektivt nog tydligen då jag ligger på över 80 grader i alla spel efter ett tag. På äldre kort brukar jag byta ut kylpastan - men det känns ju inte som att det ens ska vara nödvändigt på ett splirrans nytt high-end kort ?

//

Ifall du ej gjort några ändringar i fläktkurvan eller target temps så siktar kortet på att vara tyst tills en viss temperaturströskel. Kortet kan throttla kring 86c av vad jag läst, men fläktkurvan kommer att bli allt brantare ju närmare den tempen du kommer

Visa signatur

Phanteks p400s +mesh +TG |Seasonic Focus+ Gold 750W |Asus X570-F Strix |Ryzen 5 3600X @stock +Corsair H100i platinum |16GB DDR4 3200mhzC14 Gskill FlareX |Sapphire Vega56 Pulse @1650Mhz/950Mhz Samsung HBM |Samsung 970 EVO PLUS 500GB nvme

Permalänk
Medlem

vad går fläkten på för hastighet när det blir 80 grader kan väl inte vara speciellt mycket? öka den manuellt i afterburner och se?

Permalänk

riktlinje

Vilken temperatur ska ett sånt ligga kring, oklockat?

Permalänk
Medlem

Dök ju upp en del kylningsfel med just Asus 980Ti tidigare Strix modeller så det tillkallades. Kanske du råkat ut för en sådan?

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec