Hej alla underbara nördar. Nu behöver jag hjälp av er som äger eller sett olika skärmar som jag är ute efter. Kraven jag har är att den ska va 4K och 32" och max 10.000kr
Jag är ute efter en ny gaming skärm och självklart har jag tittat runt på alla möjliga som finns... både 32" och 34" tums.
Fastnade absolut ej för 34" p.g.a den ej hade 16:9 och vill ej ha svarta rutor på sidorna när man kollar film serie... eftersom man gör det en hel del.
Skärmen är då mestadels till spela spel och film/serier.
Vill gärna vad ni har att rekommendera.
Mvh Qupid
Acer XB321HK Predator funkar bra hemma hos mig även då ännu inte hunnit skaffa tillräckligt bra grafikkort för 4k spelande (har endast gtx 760 för tillfället). Efter att ha kalibrerat skärmen med Spyder Elite 3 tycker jag den fungerar bra till både film och foto. Ingen nämnvärd IPS bleed på min skärm heller. Mycket bra ljusstyrka vilket förmodligen även har nytta då skärmen ställts in för lägre ljusstyrka (ljussken visas på effektfullt sätt på filmer). Den har tillräckligt bra svärta tycker jag. Kör med med skärminställningarna brightness 28, contrast 40 och gamma 2.2 för 120 cd/m^2.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.