Nvidia gör ny Shield Android TV till 2017

Permalänk

Denna ska jag köpa. Var inne på den första faktisk då den hade stöd för 10-bit video som inte min gamla Minix neo x8-h plus har. Men insåg att det snart borde komma en ny version.

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem

Nvidia måste sitta och knugga händerna och skratta högt åt att dom lyckades kränga förlegade kretsar på Nintendo och sen kunna släppa sin egen konsol med nästa generations kretsar. Win win för dom.

Undrar om det kommer komma en Switch U om nåt år med samma krets som den nya Shield...

Permalänk
Medlem

Spekulerar lite nu. Vad säger ni om tanken på Nvidia och Nintendo skulle överraska med ett samarbete för att släppa Nintendo-spel på Shielden. Det skulle göra Shielden het. Kanske en Shieldanpassad variant av det nya Super Mario och kanske nåt mer.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Har hittills använt Plex-appen i min Samsung TV från 2012. Planerade att köpa sista evolution-kitet till den (uppgradering av smart-TV) 2016, då samsung sa att de skulle släppa 4 kit till den, ett nytt varje år fram till och med 2016, men det gjorde dom inte, det kom bara 2013 och 2014..

I vilket fall som helst så kostade kitten ca 2500kr vilket är mer än ett nVidia Shield TV, så valet är ganska enkelt även om Samsung hade fortsatt komma med evolution-kit till min TV. nVidia Shield är en klart vassare produkt, och Android som operativsystem känns mer framtidssäkert än TV-tillverkarnas egna grejer.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk

Dolphin Emulator finns till Shielden men fungerar sådär.
En officiell Nintendo-app till Shielden?
Tja varför inte....

Skickades från m.sweclockers.com