Gigabyte visar upp Brix Gaming GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Och i praktiken är ju chassit troligen volymmässigt lite mindre än så, pga de avrundade formerna.
(bredden är ju maxbredd mitt på chassit antar jag)

Jepp hittade nån fransk sida som med Google translate påstod ca 10 liter vilket låter fullt rimligt.

Permalänk
Medlem

Snygg är den, och laddad är den också. Verkar lovande!

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk
Medlem

Jag har sett den här på videos från mässor, bl.a. CeBit i somras och på andra site:r.

Belysningen är RGB. Det är ett fullstort grafikkort inuti som är monterat vertikalt. Vissa sladdar sitter på undersidan med forlängning til lbaksidan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Vem fan behöver 32GB RAM, men de snålar på SSD och HDD space? 2Tb är minimum för HDD, men jag hade hellre sett 16 gb setup med en 500/1000gb NVMe SSD och ingen HDD.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Vem fan behöver 32GB RAM, men de snålar på SSD och HDD space? 2Tb är minimum för HDD, men jag hade hellre sett 16 gb setup med en 500/1000gb NVMe SSD och ingen HDD.

Ur vanlige medelsvenssons perspektiv.
vem behöver massa hdd utrymme, allt e ju stream nu ändå..
Bilder e la det ända man behöver hdd för.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av DST:

Ur vanlige medelsvenssons perspektiv.
vem behöver massa hdd utrymme, allt e ju stream nu ändå..
Bilder e la det ända man behöver hdd för.

Jo, fast counter argumentet är ju att en SSD är då bättre, och de flesta medelsvenssons köper bara nytt när de behöver, och om barnen tjatar om spel betalar de lite extra och köper något med ännu sämre värde.

edit: alltså de köper då en helt ny dator. Vilket jag anser är en dålig lösning om någon bara vill snabba upp deras surfdator, och jag skulle säga att de flesta medelsvenssons slutar använda datorer och använder pads istället.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

mm
ssd/hdd samo samo, mena så klart att massa lagringsutrymme inte behövs längre i samma utsträckning som innan.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

mm
ssd/hdd samo samo, mena så klart att massa lagringsutrymme inte behövs längre i samma utsträckning som innan.

Eller tvärtmom. För oss som filmar i 4k RAW är det närmst en omöjlighet att hålla med det påståendet. Kapaciteten ökar i takt med teknologin; efterfrågan präglas därmed utav vill-ha begäret från konsumenter. En kedja är lika stark som den svagaste länken, och vill man se massor med 4k media oavsett om det är YT eller på annat håll, så bör kaptén uppenbar konstatera: lagringsutrymme är A & O för vilken streamer/CC som helst under rådande teknologiska förutsättningar! Sad but true.

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gode:

Eller tvärtmom. För oss som filmar i 4k RAW är det närmst en omöjlighet att hålla med det påståendet. Kapaciteten ökar i takt med teknologin; efterfrågan präglas därmed utav vill-ha begäret från konsumenter. En kedja är lika stark som den svagaste länken, och vill man se massor med 4k media oavsett om det är YT eller på annat håll, så bör kaptén uppenbar konstatera: lagringsutrymme är A & O för vilken streamer/CC som helst under rådande teknologiska förutsättningar! Sad but true.

Å du kvalar då in benämningen medelsvensson som inte använder sin pc till nån specifikt ändamål?

Jag klarar mig ex på 256gb idag(gemmel samsung 830). det hade jag aldrig gjort för ex några år sen.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Å du kvalar då in benämningen medelsvensson som inte använder sin pc till nån specifikt ändamål?

Jag klarar mig ex på 256gb idag(gemmel samsung 830). det hade jag aldrig gjort för ex några år sen.

Föga förvånande att du klarar dig på dina 256GB när dina "ändamål" uppenbarligen (i nuläget) skildrar en helt annan konsumentklass än någon med 32TB i RAID under Pegasus-huv. Ja, det skiljer visst lite, behoven emellan, inte sant?

Du är du, dina behov är dina behov. Att påstå generellt vad andra "klarar sig på" som du uppenbarligen gjorde uppe i vevan, med det i sammanhanget viktlösa argument att 256GB för dig räcker, är inget någon med andra behov kan hålla med om.

Det kan vara utav intresse att läsa det motargument du får, och då får man genast en mycket intressantare debatt - än när någon som behöver minst 10x det du klarar på för att uppnå likvärdig mättnadsgrad när resurser hamnar i fokus, styrker just denna verklighet på rak arm. Jag menar, visst är HEVC godis speciellt när det kommer till kvalitet/storlek-förhållandet, men de flesta filmar RAW och när kamerans minneskort har en kapacitet som överskrider 256GB bör det inte komma som större överaskning att behoven varierar med användaren.

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gode:

Föga förvånande att du klarar dig på dina 256GB när dina "ändamål" uppenbarligen (i nuläget) skildrar en helt annan konsumentklass än någon med 32TB i RAID under Pegasus-huv. Ja, det skiljer visst lite, behoven emellan, inte sant?

Du är du, dina behov är dina behov. Att påstå generellt vad andra "klarar sig på" som du uppenbarligen gjorde uppe i vevan, med det i sammanhanget viktlösa argument att 256GB.

Det kan vara utav intresse att läsa det motargument du får, och då får man genast en mycket intressantare debatt - än när någon som behöver minst 10x det du klarar på för att uppnå likvärdig mättnadsgrad när resurser hamnar i fokus, styrker just denna verklighet på rak arm. Jag menar, visst är HEVC godis speciellt när det kommer till kvalitet/storlek-förhållandet, men de flesta filmar RAW och när kamerans minneskort har en kapacitet som överskrider 256GB bör det inte komma som större överaskning att behoven varierar med användaren.

Det e ju du som som är en särskild användare, dvs ingen medelsvennson som nyttjar mer å mer streamtjänster.
De flesta jag känner klarar sig tom på sina tablets.
När det gäller mig så har en äldre 1TB hdd som jag inte använder så flitigt längre nu när allt finns som stream/netflix å youtube.
E du en som sysslar med film eller nån sån hobby så får ju så klart infinna dig att du behöver mer lagringutrymme, men som sagt du e inte någon medelsvennson, knappast att de behöver en 2tb hdd.
256gb-512gb, mm tror verkligen att just 512 e en fin sweetspot i dagsläget för en helt vanlig medelsvennson.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx