The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk

Okej tack så mycket för er input! (Y)

Permalänk
Medlem

@Lathranir: Har du provat Ryse Son of Rome?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Nej det har jag faktiskt inte hunnit med! Men kritiken mot spelet att det är väldigt linjärt låter ju i min sits rätt lovande.. Frågan är om resten av spelet är något att hänga i julgranen?

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem

@Lathranir: Jag tyckte det var kul
Linjärt är det. Som fan.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

har ändrat min uppfattning om spelet, det är hur bra som helst. tog kanske 3h att komma in i det, men det var det värt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kan man inte få mods att funka med gamepad?!?!

Tänkte på
Autoloot,

Allmapobjectives

FriendlyHud

kan aktivera autolooten och funkar med tangentbordet men vill inte spela W3 med mus och tangentbord skaffade det för soft sofflir....

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag har ett par mods med gamepad, fungerar bra, dock inte testat autoloot.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

har ändrat min uppfattning om spelet, det är hur bra som helst. tog kanske 3h att komma in i det, men det var det värt.

Bra att du gav spelet en chans och fortsatte.

Av ren nyfikenhet, något speciellt som fick dig att komma in och fastna i spelvärlden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bra att du gav spelet en chans och fortsatte.

Av ren nyfikenhet, något speciellt som fick dig att komma in och fastna i spelvärlden?

Det som slår mig är att det är fantastiskt snygg grafik och att det inte är så linjärt som vissa spela kan vara. Sedan att det inte är liknande uppdrag hela tiden. Mycket nytt och fräscht. har redan lagt ned ~70h timmar och har inte ens börjat på blood and wine eller den andra expansionen
Dock tycker jag att det är för lite Gwent-spel i spelet
Spelet påminner väldigt mycket om KOTOR som kom för ~10 år sedan.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Kan man inte få mods att funka med gamepad?!?!

Tänkte på
Autoloot,

Allmapobjectives

FriendlyHud

kan aktivera autolooten och funkar med tangentbordet men vill inte spela W3 med mus och tangentbord skaffade det för soft sofflir....

Sådär kanske kan svara lite mer uttförligt och inte 2min innan man ska till jobbet.
Det är som så jag spelar med 360 kontroller då datorn är kopplad till tvn då är det nice att varva ner i soffan efter en arbetsdag.

Har kollat på lite mods dom flesta är rätt passiva behöver inte göra så mycket påverkar inte om man har gamepade eller Tangentbord.

Men kollade på denna mod ''Autooloot''
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/315/?

Men jag vet inte hur man gör så man kan autoloota med 360 kontrollerna moden funkar med tangentbordet då man trycker U.

Sen undrar jag hur får man igång denna FoV Mod har svårt för kameran nu det är för inzoomat och konstigt.
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/807/?

hade vart trevligt om nån orkade förklara blir lite förvirrad.
Jag har Steam versionen med alla DLC då jag köpte det med den senaste rean som var.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Ni som spelat The Witcher 3 - gillade ni det från första början eller tog det en tid för er att komma in i spelet? Jag gillade The Witcher 2 (även om signsystemet, svärdoljor m.m. var bökigt) och gav trean en chans men kände att det inte riktigt var min grej. Var man än vänder sig hyllar folk spelet till skyarna och jag är sugen på att ge det en andra chans men är nyfiken på hur andra upplevde spelet i början.

Jag spelade visserligen bara någon timme eller två så det kanske är lite kort för att göra en ordentlig bedömning men jag kände inte att det 'klickade' och kan inte riktigt sätta fingret på vad det var. Kanske en klen inledning?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ni som spelat The Witcher 3 - gillade ni det från första början eller tog det en tid för er att komma in i spelet? Jag gillade The Witcher 2 (även om signsystemet, svärdoljor m.m. var bökigt) och gav trean en chans men kände att det inte riktigt var min grej. Var man än vänder sig hyllar folk spelet till skyarna och jag är sugen på att ge det en andra chans men är nyfiken på hur andra upplevde spelet i början.

Jag spelade visserligen bara någon timme eller två så det kanske är lite kort för att göra en ordentlig bedömning men jag kände inte att det 'klickade' och kan inte riktigt sätta fingret på vad det var. Kanske en klen inledning?

Jag upplevde också samma sak. Folk hyllade spelet till skyarna som du beskriver det. Gjorde ett försök att komma in i spelet när det släpptes men kände att det var liksom för stort, för mycket att greppa på något sätt.
Men köpte det sedan på PC och gjorde ett nytt försök och nu är jag fast! Förstår verkligen varför folk hyllar det så mycket. Finns inget i spelet som känns meningslöst och jobbigt att göra. Ett side quest kan vara minst lika bra som ett main quest.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ni som spelat The Witcher 3 - gillade ni det från första början eller tog det en tid för er att komma in i spelet? Jag gillade The Witcher 2 (även om signsystemet, svärdoljor m.m. var bökigt) och gav trean en chans men kände att det inte riktigt var min grej. Var man än vänder sig hyllar folk spelet till skyarna och jag är sugen på att ge det en andra chans men är nyfiken på hur andra upplevde spelet i början.

Jag spelade visserligen bara någon timme eller två så det kanske är lite kort för att göra en ordentlig bedömning men jag kände inte att det 'klickade' och kan inte riktigt sätta fingret på vad det var. Kanske en klen inledning?

Var precis samma för mig, jag började spela med xbox-kontroller och kände att storyn, världen och styrningen/knapparna var på tok för mycket och jag la spelet på hyllan.
Men sen tog jag upp det igen och spelade med mus och tangentbord och när jag väl bröt mig igenom den först barriären och lärde mig menyer och hur saker funkade så fastnade jag.
Då kunde jag lägga allt fokus på storyn, gameplay:et samt grafiken och allt fick ett naturligt flyt.
Antar att spelet har en rätt bökig introduktion, kände precis samma sak när jag tog tag i Total War: Warhammer.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyriak:

Har precis klarat huvudkampanjen nu, är nästan tagen, vilken resa det har varit!

Enligt mig är det här det bästa RPGet någonsin, ja det klår Baldurs Gate 2, Planescape Torment, Morrowind etc

Karaktärerna (enligt mindre viktiga sådana) är levande och djupa, miljöerna oerhört välgjorda och stämningen i spelet är oslagbar, det är en farlig värld på många sätt och den känslan finns hela tiden där.

Fortfarande en hel del kvar att göra dock

Håller med dig att den slår alla spelen du nämner. Ett sant mästerverk!

Permalänk
Medlem

Hmm börjat på expansionen blood and whine opch oj så många quests och side quest!
När jag lirade hearts of stone var det inte mycket side quests alls. Någon som känner igen sig. Tyckte den expansionen var extremt kort och fick bara ett side quest. Någon som håller med?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hej allihopa.

Min ssd där jag hade mina witcher 3 saves crashade rätt före de innförde cloud saves.

Någon som vill dela med mig sina saves, så jag kan fortsätta med heart of stone / blood wine med en duglig char. En genererad witcher är ingen kul, min var lvl 36 med mycket bra utrustning när jag var klar med storyen. Citera här eller skicka PM.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Hmm börjat på expansionen blood and whine opch oj så många quests och side quest!
När jag lirade hearts of stone var det inte mycket side quests alls. Någon som känner igen sig. Tyckte den expansionen var extremt kort och fick bara ett side quest. Någon som håller med?

Kul att du uppskattar spelet nu, minns att du var rätt negativ inledningsvis. Personligen älskar jag Blood & Wine och Touisant-regionen. Och jo, betydligt mer innehåll än i Heart of Stone.

Nu gillade jag Heart of Stone också, var nära att jag skippade den men ångrar inte köpet av det DLC't efter att ha spelat den. Blood & Wine är bättre på typ alla vis. Önskar bara att CDPR kunde släppa mer innehåll till spelet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

ugh.. spelat i 6h och bara levlat till lvl4, varför levlar man så lite!?

Kör du mainquesten endast så levlar du utav bara fan.

Körde 45h, efter det var jag level 19 om jag inte minns fel.
Hoppade på mainquest och efter 5h var jag level 34.

Rekommenderas INTE att göra så dock. Tar bort 90% av spelet och storyn omkring allt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kul att du uppskattar spelet nu, minns att du var rätt negativ inledningsvis. Personligen älskar jag Blood & Wine och Touisant-regionen. Och jo, betydligt mer innehåll än i Heart of Stone.

Nu gillade jag Heart of Stone också, var nära att jag skippade den men ångrar inte köpet av det DLC't efter att ha spelat den. Blood & Wine är bättre på typ alla vis. Önskar bara att CDPR kunde släppa mer innehåll till spelet...

Är för tillfället level 36 och har inte ens börjat med Blood & Wine. Kommer gissningsvis vara runt 42-43 när jag är klar med Heart of Stone. Skalas Blood & Wine till min level, eller bör jag ta det i nästa vända med New Game+?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Hej allihopa.

Min ssd där jag hade mina witcher 3 saves crashade rätt före de innförde cloud saves.

Någon som vill dela med mig sina saves, så jag kan fortsätta med heart of stone / blood wine med en duglig char. En genererad witcher är ingen kul, min var lvl 36 med mycket bra utrustning när jag var klar med storyen. Citera här eller skicka PM.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade skickat, men mina saves led dessvärre samma öde som dina! Död åt... döda SSDer?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

Är för tillfället level 36 och har inte ens börjat med Blood & Wine. Kommer gissningsvis vara runt 42-43 när jag är klar med Heart of Stone. Skalas Blood & Wine till min level, eller bör jag ta det i nästa vända med New Game+?

B&W ligger på level 36 eller vad det är, räcker att levla dit under första genomspelningen. Själv gjorde jag en komplett genomspelning i juli förra året av grundspelet och bägge DLC's. Råkade starta B&W för tidigt av misstag (level 13 eller något) vilket gjorde att jag fick ladda en sparfil för att komma ur. När det väl var dags så var jag level 38 eller något, var någon enstaka level över rekommendationen.

Kör du New Game+ så ska rekommenderade leveln öka ganska rejält. Osäker på hur mycket då jag kört new game de två gånger jag hitills spelat igenom spelet.
Bör väl tilläggas att jag är sugen på en tredje genomspelning men måste ta det när jag får tid. Fullt upp som det är just nu, semestern kommer jag spela igenom Mass Effect 1-3 (eller iallafall 2-3) så lär vara ont om tid där. Witcher 3 är ett underbart spel dock, 2015 års bästa spel och lätt värt den tid spelet tar att spela.

Edit: Rekommenderade levels kommer öka med B&W-questen. Även om de första questen där kanske ligger något under så borde det jämna ut sig med tiden.

Permalänk
Medlem

undrar om man ska köpa detta, brukar inte vara stort fan av spel i third person.

men man har ju hört så mycket bra om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jirlow:

undrar om man ska köpa detta, brukar inte vara stort fan av spel i third person.

men man har ju hört så mycket bra om detta.

Har du inte köpt det än och är osäker angående 3rd person, vänta lite mer till det är någon rea på GOG eller Steam.

Permalänk
Inaktiv

Lutar åt att börja med min tredje genomspelning av Witcher 3 faktiskt. GOTY-versionen denna gång, har en massa GOG-achievements att plocka och varit sugen på en till genomspelning sedan jag klarade av spelet förra gången under min semester juli 2016.

En färsk Acer Predator XB271HU (27" IPS, 2560x1440@144(165)Hz) och dubbla GTX 1070 att driva skärm och spel med bör bli en trevlig upplevelse. Blir nog att göra intressantare delar av spelet och siktar på 60-80 timmar. Kommer inte göra _allt_ vilket jag gjorde förra gången. Samt att det får bli New Game, inte New Game + då jag vill börja från noll även denna gång.

Någon mer som planerar eller redan påbörjat ännu en genomspelning? Detta har börjat bli något av en årlig tradition för mig.

Permalänk
Medlem

Snart tagit mig igenom expansionerna efter ett långt uppehåll när huvudspelet var avslutat. Känns faktiskt lite som att jag började spela igen för att det tar plats på disken, men jag vill inte avinstallera innan det är färdigspelat.

Spelet är bra, ingen tvekan om den saken. Men personligen hade jag inte saknat alla monster dens och abandoned sites, hidden treasure etc. Även om The Witcher 3 är betydligt bättre på detta än andra open world spel så är det rätt mycket bloat och busy work. I Blood and Wine har de försökt gömma det bakom ett hyfsat intressant quest (wine war), men att gå till 15 generiska ställen och döda alla monster var inte direkt roligt gameplay imo.

För mig hade det inte skadat om spelet var mer linjärt och betydligt kortare. Och då gör jag inte ens allt utan bara det som har quests eller som jag råkar rida förbi.

Det är intressant hur olika folk kan vara och hur man som person ändrar smak. För 15 år sedan hade jag gått genom eld och lågor för ett spel som The Witcher 3. Jag vet inte hur många timmar jag lade ner i Morrowind tex. Nu är det nästan att jag skulle vilja ha en guide som listar alla de intressanta questen och filtrerar bort busy work.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anaii:

Snart tagit mig igenom expansionerna efter ett långt uppehåll när huvudspelet var avslutat. Känns faktiskt lite som att jag började spela igen för att det tar plats på disken, men jag vill inte avinstallera innan det är färdigspelat.

Spelet är bra, ingen tvekan om den saken. Men personligen hade jag inte saknat alla monster dens och abandoned sites, hidden treasure etc. Även om The Witcher 3 är betydligt bättre på detta än andra open world spel så är det rätt mycket bloat och busy work. I Blood and Wine har de försökt gömma det bakom ett hyfsat intressant quest (wine war), men att gå till 15 generiska ställen och döda alla monster var inte direkt roligt gameplay imo.

För mig hade det inte skadat om spelet var mer linjärt och betydligt kortare. Och då gör jag inte ens allt utan bara det som har quests eller som jag råkar rida förbi.

Det är intressant hur olika folk kan vara och hur man som person ändrar smak. För 15 år sedan hade jag gått genom eld och lågor för ett spel som The Witcher 3. Jag vet inte hur många timmar jag lade ner i Morrowind tex. Nu är det nästan att jag skulle vilja ha en guide som listar alla de intressanta questen och filtrerar bort busy work.

Du har ju Witcher 2: Assassins of Kings som är väldigt linjärt. Personligen ogillar jag det spelet då det var en stor besvikelse mot första delen i serien som jag gillade skarpt när den släpptes. Jag var osäker på Witcher 3 fram tills lanseringen då jag tillslut insåg hur bra, för mig, spelet faktiskt blev.

Själv älskar jag mer eller mindre allt med Witcher 3. Att bara sätta mig ner och låta mig sugas in i spelvärlden. Så mycket problem som kan lösas på vägen. Saker att utforska. Även om det inte blir lika mycket utforskande efter ett par genomspelningar förstås. Förstår dock vad du menar då jag kan känna lika dant fast med andra spel och genres. Nackdelen med att ha spelat väldigt länge, preferenserna ändras av olika anledningar och möjligheten att lägga ner tid i spelandet minskar. För att inte tala om att man ständigt får mer och mer spel att spela.

Permalänk
Medlem

Hallå!

Om jag köper spelet på skiva ( PC ) men inte har någon läsare i maskinen, kan jag registrera koden via Steam och därefter tanka hem det?

Måste ha det på PC också, har lirat det ett antal timmar på PS4

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ecke-_-:

Hallå!

Om jag köper spelet på skiva ( PC ) men inte har någon läsare i maskinen, kan jag registrera koden via Steam och därefter tanka hem det?

Måste ha det på PC också, har lirat det ett antal timmar på PS4

Spelet är inte en Steam-titel utan en GOG-titel. Vill du ha Steam-versionen får du köpa spelet på Steam där den versionen säljs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Spelet är inte en Steam-titel utan en GOG-titel. Vill du ha Steam-versionen får du köpa spelet på Steam där den versionen säljs.

Alright, då vet jag! Tack

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Spelet är inte en Steam-titel utan en GOG-titel. Vill du ha Steam-versionen får du köpa spelet på Steam där den versionen säljs.

Då bör jag kunna köpa Retail versionen av Witcher 3: GOTY & sedan registrera nyckeln via GOG?
Får spelet billigare på jobbet nämligen!

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync