Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Tack! Vi har sagt att vi byter ut fettot när den går sönder. Men skiten går ju ALDRIG sönder!
Skämt åsido, så handlar det mest om prioriteringar i ekonomin. Hur menar du förresten att det rör sig om ungefär samma pengar? En 42-50" TV för 500 spänn? En Switch = 3500 kr. En ny TV = 2.000 och uppåt typ? Vi skulle nog ha råd med antingen eller, men både en ny TV och Switch på en gång? Nej.

Köper ni den för att primärt använda den bärbart eller stationärt? Har ju en viss betydelse med förstås.

För mest portabelt bruk kvittar ju tvn smått. Men för stationärt vore det nog bra med TV också. Helst inte billigast möjliga utan lite påkostad i mitt tycke.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teddis:

Jag har inga invändningar mot hårdvaran eller koncepten och idéerna runt den. Den verkar helmysig fortfarande.

Men lanseringstitlarna är helt enkelt för få. Zelda släpps ju till Wii U också så det är att antingen punga ut 4t för en ny konsoll + spel eller bara köpa spelet till konsolen jag redan äger. Det är mycket de inte tänkt på för existerande Wii U ägare, troligtvis då för att vi är "så få". Jag är också lagom sugen på att köpa om Mario Kart 8, men det spelar inte dem någon roll för målgruppen initialt verkar vara de som inte köpte den.

Bara bra om du har möjlighet att invänta bättre priser och spelutbud.

Jag kommer skaffa Wii U utgåvan av Zelda med men fick bli prioritet på Switch istället för mig.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

BOTW Webhallen Collector's Edition

Beställde Collector's Edition

Tyckte figuren va riktigt snygg (Product size: 280 mm x 200 mm x 280 mm):

Sitter nu på två Zelda förhandsbokade versioner

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Beställde Collector's Edition

Tyckte figuren va riktigt snygg (Product size: 280 mm x 200 mm x 280 mm):

http://images.webhallen.com/screenshot/140931

Sitter nu på två Zelda förhandsbokade versionerhttp://i.imgur.com/2IGEruO.png

Nice!

Statyn ser riktigt fin ut med faktiskt, kanske får bli http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/260976-the... för min del. Blir att klura lite på.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Snygg, men satan i gatan va dyrt för en figur!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Hurtigbullen:

Jo men såg att den kostade 89 $ i USA. Den finns även att köpa i UK för 59.99 £ de skickar till Sverige med.

Så med spelet går det jämt ut om du inte vill beställa från USA

Tillägg: såg att figuren kostade 799:- på webhallen så paketet är prisvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Faktiskt riktigt billigt för en scale PVC figur idag, de flesta går runt 1000 kr och uppåt, vissa upp till 1500+, absolut ingen billig hobby att syssla med.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Ingen inbyggd online-funktionalitet i Switch? Wtf?? Du måste ha en smartphone för att ens kunna spela online...?? Stämmer detta?

https://www.youtube.com/watch?v=y9Pgj_pHf9U

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Ingen inbyggd online-funktionalitet i Switch? Wtf?? Du måste ha en smartphone för att ens kunna spela online...?? Stämmer detta?

https://www.youtube.com/watch?v=y9Pgj_pHf9U

Online kommer i mars. Appen till telefon kommer i sommar.

Så tydligt att han har fel.

Voice chat kommer dock först med appen.

EDIT: du läste inte ens kommentarerna till videon där de flesta hävdar han har fel?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Online kommer i mars. Appen till telefon kommer i sommar.

Så tydligt att han har fel.

Voice chat kommer dock först med appen.

EDIT: du läste inte ens kommentarerna till videon där de flesta hävdar han har fel?

Nej, jag gjorde väl inte det. Men den killen brukar inte prata massa strunt, så det var därför jag antog att han hade rätt.
Jag tyckte att det lät aningen suspekt dock.

Permalänk
Medlem

Jag mailade Webhallen tidigare idag för att be de lägga till nya Zelda-amiibon på min förbokning. Kollar hemsidan några timmar senare och amiibon är fullbokad och inget tillagt på min order :S Jag skulle ha bokat amiibon och bett de slå ihop ordrarna bara...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av doomas:

Jag mailade Webhallen tidigare idag för att be de lägga till nya Zelda-amiibon på min förbokning. Kollar hemsidan några timmar senare och amiibon är fullbokad och inget tillagt på min order :S Jag skulle ha bokat amiibon och bett de slå ihop ordrarna bara...

En fråga är det någon skillnad på wii U och switch:s amiibo?
Hittar bara Wii U:s amiiboo de är 50:- dyrare än Inets. Lägg till fraktfritt på Inet med. Har beställt saker på 3 olika butiker med typ 10 olika beställningar nu. Splittade paket på Inet för att eventuellt få det mesta vid release.

Permalänk
Medlem

Amiibo är Amiibo och är inte låst till någon konsol. Förutom möjligtvis förpackningen så är det ingen skillnad på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

@Pelleboj: Det ryktas om att de japanska rösterna skall finnas tillgängliga på samtliga utgåvor utav BotW- inget som är bekräftat dock.

Läste någonstans att det tydligen går att ändra språk på konsolen till japanska så blir det japansk röst i spelet men inte med engelsk text, trist.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Wolf link

Köpte en wolf link till BOTW såg ganska najs ut på spelet.

Har noll koll på amiibo men antar att den ska funka till switch med.

Permalänk
Medlem

IGN hade detta tips om man tycker "Nintendo Switch Consoles" är för dyr att uppgradera till

Bootleg Nintendo Switch Consoles, You Can Build Right Now

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Köpte en wolf link till BOTW såg ganska najs ut på spelet.

Har noll koll på amiibo men antar att den ska funka till switch med.

Har också köpt den Ska bli riktigt nice att använda den i Zelda BotW.
Den kommer att funka till Switch också. En av "joycon"-kontrollerna ska ha NFC inbyggt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

En fråga är det någon skillnad på wii U och switch:s amiibo?
Hittar bara Wii U:s amiiboo de är 50:- dyrare än Inets. Lägg till fraktfritt på Inet med. Har beställt saker på 3 olika butiker med typ 10 olika beställningar nu. Splittade paket på Inet för att eventuellt få det mesta vid release.

Som @TraxMate sa så passar amiibo till både Wii U och Switch (och 3DS).

Jag var på väg att lägga en order på Inet istället, inkl en Link-amiibo, men det är fullbokat där också! Bra idé med fraktfritt annars, så blir det 50 kr billigare per amiibo Vi får väl se om de öppnar för fler bokningar eller om det blir några tillgängliga vid release pga folk som inte hämtar sina förbokningar.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av solemn:

Har också köpt den Ska bli riktigt nice att använda den i Zelda BotW.
Den kommer att funka till Switch också. En av "joycon"-kontrollerna ska ha NFC inbyggt..

Ja, ja såg att den kunde användas till Switch med. Läste även att bara wolfen kommer att säljas i Februari (3.e Feb. I USA). Så man kan spara pengar då den kommer att bli billigare. Var lite sugen på att köpa en wolf link med 20 hjärtan men nä inte värt det :).

Skrivet av doomas:

Som @TraxMate sa så passar amiibo till både Wii U och Switch (och 3DS).

Jag var på väg att lägga en order på Inet istället, inkl en Link-amiibo, men det är fullbokat där också! Bra idé med fraktfritt annars, så blir det 50 kr billigare per amiibo Vi får väl se om de öppnar för fler bokningar eller om det blir några tillgängliga vid release pga folk som inte hämtar sina förbokningar.

Nya amiboo figurer går att förhandsbeställa i Sverige lite överallt. "Den som söker han ska finna" heter det ju. Du kan även använda Zelda 30th anniversary figurer till switch:

Det kan även finnas en hemlig bonus i dessa figurer:

Skrivet av In addition to these rewards, Nintendo said in the announcement that there is also a chance to receive “a treasure chest with a rare item.” Perhaps it’s another Amiibo!:
Permalänk
Medlem

Webhallen kommunicerar på Facebook:

Citat:

Nintendo - The Comeback Kid!
Vi är bara inne i januari men 2017 ser ut att bli Nintendos år. Redan nu ser vi att Nintendo Switch har fler förbokningar och taktar på bättre än Playstation 4-releasen! Den första leveransen till release i mars är redan fullbokad, men vi rekommenderar att man ställer sig i kö för den hett eftertraktade konsolen, för att säkra tilldelning bland de leveranser som inkommer dagar och veckor efter releasedagen.

https://www.facebook.com/184635401558095/posts/13905665509649...

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja, ja såg att den kunde användas till Switch med. Läste även att bara wolfen kommer att säljas i Februari (3.e Feb. I USA). Så man kan spara pengar då den kommer att bli billigare. Var lite sugen på att köpa en wolf link med 20 hjärtan men nä inte värt det :).

Nya amiboo figurer går att förhandsbeställa i Sverige lite överallt. "Den som söker han ska finna" heter det ju. Du kan även använda Zelda 30th anniversary figurer till switch: http://1u88jj3r4db2x4txp44yqfj1.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/09/zeldaamiibo-930x408.png

Jag är lite sugen på Wind Waker-figurerna också. De ska finnas som två-pack dessutom, men det är inget jag har sett någonstans (i Sverige) än. Jag vet inte hur viktig maten är i nya spelet, men om den är det så kan det ju vara en trevlig bonus! Vargkompisen är säkert också kul att ha när man utforskar världen... Det slutar med att man köper alla

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av doomas:

Jag är lite sugen på Wind Waker-figurerna också. De ska finnas som två-pack dessutom, men det är inget jag har sett någonstans (i Sverige) än. Jag vet inte hur viktig maten är i nya spelet, men om den är det så kan det ju vara en trevlig bonus! Vargkompisen är säkert också kul att ha när man utforskar världen... Det slutar med att man köper alla

Ja risken blir att man "Gotta Catch 'Em All"

Tvåpacket finns i USA vilket suger.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Nya amiboo figurer går att förhandsbeställa i Sverige lite överallt. "Den som söker han ska finna" heter det ju. Du kan även använda Zelda 30th anniversary figurer till switch: http://1u88jj3r4db2x4txp44yqfj1.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/09/zeldaamiibo-930x408.png

Nog blir jag sugen på att utöka Amiibo"samlingen" lite.

Skrivet av Arditi:

Hehe, och folk inbillar sig att den inte kommer sälja med.
Nyhetstipsat redaktionen? Är ju en nyhet för många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Faktiskt inte så jättedyrt.
Jag betalar allt mellan 500 upp till 4000 kr för en scale figur. Och då ska man tänka att det inte är något spel med
Dyr men rolig hobby.

On topic: Är förövigt First 4 Figures som står för figuren, vilket borgar för bra kvalité på grejerna.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nyhetstipsat redaktionen? Är ju en nyhet för många.

Men det är ju en positiv sak om switch. Sånt kan de väl inte skriva om...

Permalänk
Medlem

Webhallen har sagt att Switch har fler förbokningar än vad PS4 hade innan release. Verkar som Switch säljer riktigt bra.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mudde:

Men det är ju en positiv sak om switch. Sånt kan de väl inte skriva om...

Blev att jag drog iväg ett nyhetstips med, det är en stor nyhet. Får se om de skriver om det bara.

Skrivet av Cooling23:

Webhallen har sagt att Switch har fler förbokningar än vad PS4 hade innan release. Verkar som Switch säljer riktigt bra.

Hintades en del om att de två miljoner Switchar som skulle vara i handeln till lanseringen bokats upp rätt fort men nu ser vi ju samma sak även här i landet. Webhallen är ju ändå en av de största och mest kända kedjorna dessutom. Vore intressant att höra från de andra butikerna med.

Permalänk
Medlem

För er som samlar Amiibo tipsar jag om sidan http://amiibochecklist.com

Har själv printat ut och kryssar av allt eftersom samlandet ökar.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

För er som samlar Amiibo tipsar jag om sidan http://amiibochecklist.com

Har själv printat ut och kryssar av allt eftersom samlandet ökar.

Hur många är du uppe i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur många är du uppe i?

45st

Visa signatur