Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Jo, det gör vi. Det finns fler sätt att ta reda på medeltemperatur än att göra mätningar.

Exakt hur gör du och exakt hur precis är den? En graf säger ingenting utan en förklaring på hur man vet det som står.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Grundlösa påståenden, jodå. Du uttalar dig nedsättande i svepande ordalag om en grupp och påstår saker utan belägg.

Din åsikt är att mina påståenden är grundlösa. Min åsikt är att de inte är det.

Citat:

När man sållade bort allt irrelevant i ditt inlägg kvarstod i princip bara "lyssnar man på ensidig information får man inte hela bilden". Var det den poängen du menade, eller var poängen något annat?

Ja bra sållat faktiskt. Problemet jag har är de som argumenterar med vänsterfiltret påslaget och kräver källa på allt (källa från vänstervriden media alltså).

Citat:

Jag gjorde inget (mot)påstående. Du får nog läsa det jag skrev igen.

Ditt (mot)påstående var att du "hört" det från mer högerextremt/främlingsfientligt håll än vänsteraktivister.

Citat:

Jag bad inte om någon källa.

Det var en retorisk fråga om du kommer att kräva källa. Inte ett påstående att du krävt källa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du har missuppfattat något här. Du kommer med påståenden.. du har bevisbördan.

Jag har inte missuppfattat något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Exakt hur gör du och exakt hur precis är den? En graf säger ingenting utan en förklaring på hur man vet det som står.

Man undersöker omgivningen. Olika temperaturer ger olika geologiska avtryck som kan översättas till en specifik temperatur förvånansvärt exakt. Googla på det, en ganska intressant läsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Man undersöker omgivningen. Olika temperaturer ger olika geologiska avtryck som kan översättas till en specifik temperatur förvånansvärt exakt. Googla på det, en ganska intressant läsning

Som jag trodde då. "Googla på det". Jag har läst en del om detta men jag har inte hittat någon förklaring på hur du kan räkna ut exakta temperaturer, bara ungefärliga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

Jag har inte missuppfattat något.

Uppenbarligen har du eftersom du kräver att någon ska motbevisa din väldigt subjektiva åsikt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Uppenbarligen har du eftersom du kräver att någon ska motbevisa din väldigt subjektiva åsikt.

Jag tycker att du bör öva korrekturläsning.
Sen har jag inte krävt att någon ska motbevisa min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

@Tumnus Om du ska svara på mina inlägg, läs då igenom och förstå texten du svarar på. Det känns lite meningslöst att skriva något, då dina svar hittills varit mer likt "question dodging". Jag har inget emot att svara, och försöker inte vinna någon diskussion, men det bör åtminstone vara relevant till vad jag skrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Din åsikt är att mina påståenden är grundlösa. Min åsikt är att de inte är det.

Du påstår att alla socialdemokrater och vänsterpartister repeterar något planterat ospecifikt argument. Du påstår också att de alla beter sig som hjärntvättade apor.

Du ger ingen som helt grund till dessa påståenden. Varför skulle just dessa personer bete sig som hjärntvättade, eller för den delen bete sig som apor? Beter dom sig som hjärntvättade apor för att deras politiska åsikt är vänster? Hur har du säkerställt att det bara är socialdemokrater och vänsterpartister som repeterar planterade argument? Hur kommer det sig förresten att sverigedemokrater eller moderater (för att nämna några) inte beter sig som hjärntvättade apor när dom repeterar planterade argument?

Så jo, dina påstående kan med befog benämnas som grundlösa och jag vet att dom är felaktiga eftersom jag känner åtminstone en socialdemokrat och en vänsterpartist som varken repeterar saker på det sätt du beskriver eller beter sig som hjärntvättade apor. Även om man inte litar på mitt ord i den saken så faller dina påståenden på sin egen orimlighet.

Skrivet av ZyntaX:

Ditt (mot)påstående var att du "hört" det från mer högerextremt/främlingsfientligt håll än vänsteraktivister.

Uppenbarligen läste du fel andra gången också. Jag framförde från vilket håll jag hört uttrycket "fake news" (och liknande). Det är mao en redogörelse för min subjektiva upplevelse och långt ifrån ett påstående om en generell sanning. Vilket också gör det till tämligen irrelevant att fråga mig efter grund eller källa eftersom det uppenbarligen är jag som är källan och grunden är min subjektiva upplevelse.

Däremot gjorde jag ett antagande om att uttryck som "fake news" används friskt från flera håll. Huruvida det är ett bra antagande kan man kanske diskutera, men det är iaf inget påstående.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd

Inte någonting nämnde SVT i nyheterna om att Trump skapat jobb åt många amerikaner, Ford la ner byggandet av ny stor fabrik i Mexico på grund av Trumps hot om kraftigt höjda avgifter för deras bilar som importeras i USA så skall dom bygga fabriken i USA istället, finns många fler exempel. Inget av detta nämnde SVT, istället hysteriskt snöade dom in på att Trump sa fel när han sa att han fick flest elektroröster som republikansk president. Finns ingen vettig person som tror på msm´s propaganda. Obama och Clinton är folkmördare, galningen Albright som iskallt sa att det är värt 500.000 irakiska barns liv etc. Kristna ursrpungsbefolkningen i Irak som USA hjälpt att utrota. När USA invaderade Irak blev det fritt att massvåldta och utrota dom, bara spillror kvar av dom i Irak.

Permalänk
Medlem

Edit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Du påstår att alla socialdemokrater och vänsterpartister repeterar något planterat ospecifikt argument. Du påstår också att de alla beter sig som hjärntvättade apor.

Det är ganska roligt att läsa dig analysera ner mitt uttalande som om det vore en artikel Men visst, för din skull kan jag korrigera till: "De allra flesta sossar och vänsterpartister".

Citat:

Du ger ingen som helt grund till dessa påståenden. Varför skulle just dessa personer bete sig som hjärntvättade, eller för den delen bete sig som apor? Beter dom sig som hjärntvättade apor för att deras politiska åsikt är vänster? Hur har du säkerställt att det bara är socialdemokrater och vänsterpartister som repeterar planterade argument? Hur kommer det sig förresten att sverigedemokrater eller moderater (för att nämna några) inte beter sig som hjärntvättade apor när dom repeterar planterade argument?

För att jag upplever dem så och de beter sig så.

Citat:

Så jo, dina påstående kan med befog benämnas som grundlösa och jag vet att dom är felaktiga eftersom jag känner åtminstone en socialdemokrat och en vänsterpartist som varken repeterar saker på det sätt du beskriver eller beter sig som hjärntvättade apor. Även om man inte litar på mitt ord i den saken så faller dina påståenden på sin egen orimlighet.

Jag känner väldigt väldigt många Socialdemokrater och en hel del vänsterpartister. Även kommunister. Att argumentera i sak går med så gott som ingen av dem.
Nej min åsikt och uppfattning är inte grundlös.
Har du aldrig märkt hur många människor som kopplat bort egen logik bara för att dom hört Henrik Schyffert ordbajsa kopiösa mängder falsk information? (vänster smörja). Ifall du inte gjort det är jag avundsjuk på dig.

Ditt hårklyveri bortser jag ifrån efter min korrigering.

Citat:

Uppenbarligen läste du fel andra gången också. Jag framförde från vilket håll jag hört uttrycket "fake news" (och liknande). Det är mao en redogörelse för min subjektiva upplevelse och långt ifrån ett påstående om en generell sanning.

Nej jag läste inte fel. Jag använde samma argumentation som dig.
Tycker det är tråkigt att du verkar ha så mycket främligsfientliga högerextremister i din närhet dock.

Citat:

Vilket också gör det till tämligen irrelevant att fråga mig efter grund eller källa eftersom det uppenbarligen är jag som är källan och grunden är min subjektiva upplevelse.

Right back at ya. Det är lika ok för dig att uttrycka din åsikt och din upplevelse som det är för mig.

Citat:

Däremot gjorde jag ett antagande om att uttryck som "fake news" används friskt från flera håll. Huruvida det är ett bra antagande kan man kanske diskutera, men det är iaf inget påstående.

Där är vi nog överens åt båda håll.

Over and out angående detta. Vi kan nöja oss med att vi har skilda åsikter. Står väldigt tveksam till att någon vill läsa det här bollandet.
Känner du att något är outrett så ta det via PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Under hela jordens livslängd har det hela tiden skett temperaturförändringar och det globala klimatet ändras med tiden oavsett om vi använder fossila bränslen eller ej. Värmen har ökat sedan 1800-talet, ja, men gjorde man mätningar innan dess? Nej. Medeltemperaturen på jorden kan lika gärna ha varit högre flera gånger under den tiden människan levt. Det vet vi inte.

Jag tycker att det är bra om man vill jobba för miljövänligare alternativ, för även om den globala temperaturen inte skulle sänkas så är föroreningar ett stort problem. Däremot tycker jag inte man skall behandla folk som inte håller med för idioter. Nästintill varenda person jag har sett som "förnekar" klimatförändring tror i själva verket, som Leoms, att det är mestadels sådant vi människor inte kan påverka.

Jag är inne på att det är solen som påverkar vårt klimat allra mest. Solen har olika cykler och solfläckar som påverkar, vilket det finns en hel del att läsa om, om man googlar lite.

Tycker det är intressant att solens cykler är på 11 år, vilket är samma cykel som vi hade näst intill snöfria vintrar, när jag växte upp.

http://fof.se/tidning/2002/2/solens-stormar-styr-den-globala-...

http://www.klimatupplysningen.se/2014/11/18/paverkar-solflack...

http://klimatsans.com/2014/07/25/klimatet-blir-snart-kallare/

Även om jag är övertygad om solens inverkan, så har jag miljöbil och tänker på miljön i det mesta jag gör... För våra utsläpp och materialistiska livstil, kan också bidra till förändringar i klimat och miljö.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Din åsikt är att det var ett tramsinlägg. Uppfattat.
Grundlösa påståenden. Nej.

Du gör poängen jag hade i mitt inlägg åt mig. Tack.
Vad har du för grund till ditt motpåstående?

Ska du be om källa här? Till att mainstream media är vänstervridet.
Jag står inte längst till höger.

Ja, gärna. Särskilt eftersom du har fel.

https://jesperstromback.org/2016/01/31/om-mediernas-vanster-o...

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Aj aj aj, ett blogginlägg som bevisar att media inte är vänstervridet. Det ser illa ut för mig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Aj aj aj, ett blogginlägg som bevisar att media inte är vänstervridet. Det ser illa ut för mig nu.

Snyggt, du missade forskningsreferenserna, det är rätt imponerande gjort med tanke på hur kort inlägget är.

Förvånad?

Knappast.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Snyggt, du missade forskningsreferenserna, det är rätt imponerande gjort med tanke på hur kort inlägget är.

Förvånad?

Knappast.

Jag vet inte hur jag ska bemöta din dryga attityd, men jag försöker.

Jo jag läste "referenserna". De allra flesta var tolkningar av Kent Asp. Samma Kent Asp som rapporterat om vänstervridning i media.

Jag ger inget för undersökningar som utgår ifrån enkäter till journalister i stil med "Vilket parti sympatiserar du med".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Snyggt, du missade forskningsreferenserna, det är rätt imponerande gjort med tanke på hur kort inlägget är.

Förvånad?

Knappast.

Yougov:s åsiktsredovisning så ligger Sverige i absoluta topp på vänstervridning.
https://yougov.co.uk/news/2016/02/07/british-press-most-right...

Inte heller ett "bevis", men upplevelsen av Svenska media talar sitt klara språk. Och säger enligt mig betydligt mer än blogginlägget du länkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag använde samma argumentation som dig.

Fast det gjorde du inte. Jag argumenterade mot dina påståenden. Du argumenterade emot det som jag tydligt skrev var subjektiva upplevelser.

Skrivet av ZyntaX:

Tycker det är tråkigt att du verkar ha så mycket främligsfientliga högerextremister i din närhet dock.

Jag har ingen riktig uppfattning om mängden högerextremister eller främlingsfientliga i min fysiska närhet. Dock var det rätt många som uttryckte främlingsfientliga åsikter i området jag bodde i tills för nåt år sen. Om dom sen var högerextremister eller inte vet jag inte, men många var/är nog sannolikt SD sympatisörer (antagande baserat på valresultatet).

Skrivet av ZyntaX:

Det är lika ok för dig att uttrycka din åsikt och din upplevelse som det är för mig.

Helt klart är det ok för dig att uttrycka dina åsikter och upplevelser, men klargör då att det är det du uttrycker.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Yougov:s åsiktsredovisning så ligger Sverige i absoluta topp på vänstervridning.
https://yougov.co.uk/news/2016/02/07/british-press-most-right...

Inte heller ett "bevis", men upplevelsen av Svenska media talar sitt klara språk. Och säger enligt mig betydligt mer än blogginlägget du länkade.

Så vad folk i england tycker, slår högre än fakta..? Är det det som kallas för "allternativ sanning"?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Så vad folk i england tycker, slår högre än fakta..? Är det det som kallas för "allternativ sanning"?

Ditt inlägg förtjänar inte respons egentligen.
Men om du kunde bemöda dig att kolla upp så skulle du se att det är folk i respektive land som blivit frågade.
Om du även kunde bemöda dig att läsa mitt inlägg så skrev jag uttryckligen att det här inte heller är något "bevis".

Vilken fakta är det du pratar om? Fri tolkning av artiklar och undersökningar i ett blogginlägg. Varifrån de flesta är ifrån en person som uttryckt sin syn på Svensk media som vänstervriden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

Yougov:s åsiktsredovisning så ligger Sverige i absoluta topp på vänstervridning.
https://yougov.co.uk/news/2016/02/07/british-press-most-right...

Inte heller ett "bevis", men upplevelsen av Svenska media talar sitt klara språk. Och säger enligt mig betydligt mer än blogginlägget du länkade.

Nu ska vi vara medvetna om att yougov självrekryterar sina egna paneler vilket betyder att man inte kan applicera den som signifikativ för hela befolkningen. Det krävs slumpmässiga stickprover för det.

Statistik 1on1.

Dessutom bygger den artikeln på vad FOLK TYCKER. Vilket du själv bevisat inte alltid är att förlita sig på.

New YouGov research across seven European countries reveals British people are the most likely to say their media is biased in its reporting when asked about five key areas. At most 32% of British people say the media gets the right balance (on crime), falling behind the European average on housing, health, immigration and economics.

Dold text

34% of British people say the press are too negative about immigration, compared to 25% who say it gets the balance about right and 24% who say it is too positive.

Dold text

Som sagt. Att kalla media som DN för vänstervriden är inte direkt givande eftersom den är ganska höger i de flesta aspekter. Samma gäller t.ex. Norrbottens-kuriren i Luleå samt Göteborgsposten. Man behöver bara gå in på ledarsidorna för att inse detta.. Men det kräver ju att man läser dessa också..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

Ditt inlägg förtjänar inte respons egentligen.
Men om du kunde bemöda dig att kolla upp så skulle du se att det är folk i respektive land som blivit frågade.
Om du även kunde bemöda dig att läsa mitt inlägg så skrev jag uttryckligen att det här inte heller är något "bevis".

Vilken fakta är det du pratar om? Fri tolkning av artiklar och undersökningar i ett blogginlägg. Varifrån de flesta är ifrån en person som uttryckt sin syn på Svensk media som vänstervriden.

Du måste skilja på typen av undersökning. Folks åsikter om medias politiska lutning är inte samma sak som faktiska undersökningar av journalisters partisympatier och det är inte samma sak som faktiska undersökningar av artiklars vinkling. Vad folk tycker är förstås relevant på flera sätt men det säger ju ingenting om hur det faktiskt är. Journalisternas personliga uppfattning kan förstås påverka men det är ju en ganska grundläggande del i yrket att vara så neutral som möjligt och inte låta sina egna åsikter färga ens arbete. En annan aspekt är ju ägarnas åsikter, som lär vara minst lika inflytelserika som journalisternas, och merparten av traditionella medier ägs ju av personer eller organisationer med en ganska kraftig inriktning åt höger. Men det som vi faktiskt diskuterar är huruvida de traditionella medierna är vänstervridna eller ej och Asps genomgångar visar ju att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Inte någonting nämnde SVT i nyheterna om att Trump skapat jobb åt många amerikaner, Ford la ner byggandet av ny stor fabrik i Mexico på grund av Trumps hot om kraftigt höjda avgifter för deras bilar som importeras i USA så skall dom bygga fabriken i USA istället, finns många fler exempel. Inget av detta nämnde SVT ...

Kanske inte togs upp för att det inte är sant?

Citat:

In an interview on CNBC's "Halftime Report," Fields said the decision not move forward with its San Luis Potosi, Mexico, plant was due to market demand.

"The bottom line is we're not seeing the volume and the demand that we expected for that plant. And, therefore, we're looking at our capacity and saying, 'You know what, we can build that in an existing facility and use capacity that we already have,'" he said.

"Over the last couple of years we've seen small cars markedly decline. Every year we're looking at our capacity. We're looking at our forecast for demand. It became very clear that we didn't need this plant."

http://www.cnbc.com/2017/01/03/ford-ceo-main-reason-for-cance...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grovlimpa:

"Alternative facts.." When facts are not good enough..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nu ska vi vara medvetna om att yougov självrekryterar sina egna paneler vilket betyder att man inte kan applicera den som signifikativ för hela befolkningen. Det krävs slumpmässiga stickprover för det.

Statistik 1on1.

Dessutom bygger den artikeln på vad FOLK TYCKER. Vilket du själv bevisat inte alltid är att förlita sig på.

Åter igen verkar du inte läst mitt inlägg. Jag skrev själv att det är, som du repeterade med vad: "FOLK TYCKER".
Öva läsförståelse är ett tips från mig till dig.
LÄS det folk skriver och försök, i alla fall försök att förstå vad som står.

Citat:

New YouGov research across seven European countries reveals British people are the most likely to say their media is biased in its reporting when asked about five key areas. At most 32% of British people say the media gets the right balance (on crime), falling behind the European average on housing, health, immigration and economics.

Dold text

34% of British people say the press are too negative about immigration, compared to 25% who say it gets the balance about right and 24% who say it is too positive.

Dold text

Det här är höjden av ironi från din sida. Du förkastar Yougov som källa. Sedan REFERERAR du till Yougovs statistik. På fel land!
Dina citat handlar om UK ej om Sverige.
Jag försöker verkligen hålla god ton här, men du har verkligen inte en susning om någonting bevisligen.

Citat:

Som sagt. Att kalla media som DN för vänstervriden är inte direkt givande eftersom den är ganska höger i de flesta aspekter. Samma gäller t.ex. Norrbottens-kuriren i Luleå samt Göteborgsposten. Man behöver bara gå in på ledarsidorna för att inse detta.. Men det kräver ju att man läser dessa också..

Totalt intetsägande och jag har ingen övrig kommentar till ditt dillande. Min ÅSIKT är att Svensk media är väldigt vänstervridet och framförallt att censuren är stor. Enligt bland annat Yougovs siffror är det väldigt många med mig som håller med.
Vanliga människors åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Du måste skilja på typen av undersökning. Folks åsikter om medias politiska lutning är inte samma sak som faktiska undersökningar av journalisters partisympatier och det är inte samma sak som faktiska undersökningar av artiklars vinkling. Vad folk tycker är förstås relevant på flera sätt men det säger ju ingenting om hur det faktiskt är. Journalisternas personliga uppfattning kan förstås påverka men det är ju en ganska grundläggande del i yrket att vara så neutral som möjligt och inte låta sina egna åsikter färga ens arbete. En annan aspekt är ju ägarnas åsikter, som lär vara minst lika inflytelserika som journalisternas, och merparten av traditionella medier ägs ju av personer eller organisationer med en ganska kraftig inriktning åt höger. Men det som vi faktiskt diskuterar är huruvida de traditionella medierna är vänstervridna eller ej och Asps genomgångar visar ju att så inte är fallet.

Jag skiljer på det givetvis. Jag skrev själv också att det är folks åsikter på deras upplevelse av Svenska media.

Jag förstår det du säger och önskar att jag kunde hålla med.
Just Asp själv har kommunicerat att Svensk media är vänstervriden.
Sen är en undersökning som mer eller mindre (väldigt subjektivt förenklat från min sida) går till på följande vis:
"Hej journalist X. Är du partisk i dina artiklar?"
Journalist X svarar: "Nej det är klart jag inte är"
Ok då är det utrett. Så enkelt är det inte och det är inte fakta pga detta heller.

Det finns inget bra sätt att "bevisa" den här problematiken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

Åter igen verkar du inte läst mitt inlägg. Jag skrev själv att det är, som du repeterade med vad: "FOLK TYCKER".
Öva läsförståelse är ett tips från mig till dig.
LÄS det folk skriver och försök, i alla fall försök att förstå vad som står.

Det här är höjden av ironi från din sida. Du förkastar Yougov som källa. Sedan REFERERAR du till Yougovs statistik. På fel land!
Dina citat handlar om UK ej om Sverige.
Jag försöker verkligen hålla god ton här, men du har verkligen inte en susning om någonting bevisligen.

Totalt intetsägande och jag har ingen övrig kommentar till ditt dillande. Min ÅSIKT är att Svensk media är väldigt vänstervridet och framförallt att censuren är stor. Enligt bland annat Yougovs siffror är det väldigt många med mig som håller med.
Vanliga människors åsikter.

Och jag svarade med att dels. vad folket tycker är irrelevant och dels så bevisar inte ens det här vad "folket" tycker utan bara vad de frågade tycker. Det är inte en slumpmässigt utvald grund och därför kan den inte representera medborgarna i stort. Dessutom så tolkar du ens kommentarer som fan tolkar bibeln. Mina citat att upplysa och stärka mitt påstående om att den bara nämner vad folket ifråga säger.. Den säger alltså emot vad du påstår. Och du kan inte heller dra slutsatsen av den artikeln att många håller med dig. Som sagt.. detta med statistik verkar du inte behärska så varför ens försöka?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Och jag svarade med att dels. vad folket tycker är irrelevant och dels så bevisar inte ens det här vad "folket" tycker utan bara vad de frågade tycker. Det är inte en slumpmässigt utvald grund och därför kan den inte representera medborgarna i stort. Dessutom så tolkar du ens kommentarer som fan tolkar bibeln. Mina citat att upplysa och stärka mitt påstående om att den bara nämner vad folket ifråga säger.. Den säger alltså emot vad du påstår. Och du kan inte heller dra slutsatsen av den artikeln att många håller med dig. Som sagt.. detta med statistik verkar du inte behärska så varför ens försöka?

Jag ger upp. Det finns inget sätt att bemöta dig på ett seriöst sätt.
Over and out.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

Jag ger upp. Det finns inget sätt att bemöta dig på ett seriöst sätt.
Over and out.

Vi säger så. Ha en bra dag.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds