Windows 10 kan ej hitta Bluetooth enheter

Permalänk

Windows 10 kan ej hitta Bluetooth enheter

Hej.

Har idag suttit flertal timmar och försökt koppla min Xbox One kontroller till Windows 10 via bluetooth. Upptäckte att varken Xbox-dosan eller några andra bluetooth enheter kan hitta min dator (telefoner och laptop). Jag har avinstallerat och installerat olika drivrutiner X gånger, jag har sett till så att bluetooth tjänsten i windows körs men resultatet är alltid detsamma.

Enligt Windows så funkar bluetooth utmärkt, jag kan stänga av och på tjänsten och det verkar som att det görs någon slags sökning men inget hittas. Värt att nämna även att inga av mina enheter hittar datorn.

Mitt moderkort (ASUS Maximus Formula V) ska tydligen ha någon slags wifi+bluetooth kombo-kort sittandes på som sköter just dom sakerna. Kombo-kortet sitter på, det har jag dubbelkollat, och jag har inga problem med wifi.

Finns det någon som har en aning om vad som händer här?
Hjälp uppskattas

EDIT Jag har klurat ut vad som händer. Det verkar som att bluetooth-signalen inte är tillräckligt stark för att nå utanför chassit, om jag öppnar sidan på datorn och försöker länka min kontroller när jag håller den bredvid cpu-kylaren så fungerar det. Ingen bekväm spelposition måste jag säga... Hittade en snubbe som hade liknande problem och han hade löst det genom att sätta ditt någon slags antenn. Jag har några antennliknande saker men det finns ingenstans att sätta i dom. Klurar vidare.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Jag har då Bluetooth på min Windows 10 enhet fungerar fint fint har du ens installerad drivrutiner eller är den matchad för Windows 10?

Visa signatur

▰ Asus RTX 4080 Super ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ SSD 1: Samsung 980 1TB ▰ SSD 2: Kingston KC3000 4TB ▰ SSD 3: Kingston Fury Renegade 4TB ▰ SSD 4: Kingston Fury Renegade 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF

Permalänk
Medlem

@Mr Kollersh: Har du ASUS AI Suite installerad? Isf. avinstallera omgående, AI Suite installerar en egen USB-drivrutin som strular till det för handkontroller även då dessa är BT. Källa (ASUS ROG forum)

Permalänk
Skrivet av UMJ:

Jag har då Bluetooth på min Windows 10 enhet fungerar fint fint har du ens installerad drivrutiner eller är den matchad för Windows 10?

Menar du att man måste matcha xbox kontrollen till windows? För en sådan uppdatering har jag gjort i Xbox Accessories appen i windows store.

Skrivet av Edge1:

@Mr Kollersh: Har du ASUS AI Suite installerad? Isf. avinstallera omgående, AI Suite installerar en egen USB-drivrutin som strular till det för handkontroller även då dessa är BT. Källa (ASUS ROG forum)

Har det ej installerat.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA