Permalänk
Medlem
Skrivet av morper:

Tack! Snacka om saltade priser

Såg en med premium pack på Tyska Amazon till ett hyfsat pris:
https://www.amazon.de/dp/B008B5YB4W/

(1 kvar)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Ni som har haft era WiiU lite längre än vad jag har. Vad fungerar bäst? Utöka med SD-kort, usbsticka eller extern disk? Kan man 'installera' spel från skiva eller är det bara uppdateringsdata och saves som kan sparas externt? Stör mig på att skivläsaren väsnas så jävligt ibland.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Ni som har haft era WiiU lite längre än vad jag har. Vad fungerar bäst? Utöka med SD-kort, usbsticka eller extern disk? Kan man 'installera' spel från skiva eller är det bara uppdateringsdata och saves som kan sparas externt? Stör mig på att skivläsaren väsnas så jävligt ibland.

Extern hdd funkar bäst. På hdd'n kan du som du skriver lägga uppdateringsdata, saves, spel köpta i eshop.
Det finns inget sätt att lägga in spel du bara äger på skiva på hdd'n utan att begå avtalsbrott tyvärr.

Permalänk
Skrivet av xlr8:

Extern hdd funkar bäst. På hdd'n kan du som du skriver lägga uppdateringsdata, saves, spel köpta i eshop.
Det finns inget sätt att lägga in spel du bara äger på skiva på hdd'n utan att begå avtalsbrott tyvärr.

Alright, tack. Det blev lite trångt när Zelda skulle dra ner 2.8GB på releasedagen och man bara har en basic Fick rensa data från andra spel för att ens få plats med bara BoTW.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Ni som har haft era WiiU lite längre än vad jag har. Vad fungerar bäst? Utöka med SD-kort, usbsticka eller extern disk? Kan man 'installera' spel från skiva eller är det bara uppdateringsdata och saves som kan sparas externt? Stör mig på att skivläsaren väsnas så jävligt ibland.

SD i maskinen funkar inte alls ska förtydligas. såvida du inte kör det via en USB-kortläsare då.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

SD läsaren är plågsamt långsam om man skulle få för sig att ändå använda den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

SD läsaren är plågsamt långsam om man skulle få för sig att ändå använda den.

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas att de förbättrat detta i Switchen. Någon som vet?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

SD-läsaren i switchen ska vara som "kassetterna", tom något snabbare, sen hänger det också på vilket kort som sitter i naturligtvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Gott!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Wii U är inte helt kompatibel med SD kort och inte heller USB minne. Nintendo rekommenderar extern hårddisk för utökning av minnet. I värsta fall är ett USB bästa men tillfälligt alternativ om man inte har råd eller vill lägga mycket pengar på en hårddisk.

Permalänk
Medlem

Har två olika sd-kort som har funkat strålande, även kört med tre olika usb-minnen för att lagra på. Tillslut köpte jag dock en 500gb extern hdd för 500 spänn så alla spel skulle få plats. Funkar klockrent.

Permalänk

Tänk på att om ni använder en extern HDD så använd en med egen strömförsörjning, WiiU har klena usb portar och det är inte säkert att de orkar driva disken annars. (jag har en 1TB Laice disk som vägrar fungera) en del löser det med en y-kabel för att ta ström från båda usb-portarna men separat strömförsörjning verkar vara säkrast.

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

Har också en 1TB 2,5" disk som funkar fint med Y-kabel, en 2TB ska hämtas ut idag och testas.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av neohamster:

Tänk på att om ni använder en extern HDD så använd en med egen strömförsörjning, WiiU har klena usb portar och det är inte säkert att de orkar driva disken annars. (jag har en 1TB Laice disk som vägrar fungera) en del löser det med en y-kabel för att ta ström från båda usb-portarna men separat strömförsörjning verkar vara säkrast.

Stämmer. Jag fick också köra med Y-kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Har också en 1TB 2,5" disk som funkar fint med Y-kabel, en 2TB ska hämtas ut idag och testas.

Fan vad mycket pengar du måste lägga ut för att fylla 2tb med Wii U-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Wii U är inte helt kompatibel med SD kort och inte heller USB minne. Nintendo rekommenderar extern hårddisk för utökning av minnet. I värsta fall är ett USB bästa men tillfälligt alternativ om man inte har råd eller vill lägga mycket pengar på en hårddisk.

USB minne funkar utmärkt. Jag har kört med ett 32GB snabbt USB minne i över ett år nu utan några som helst problem.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Tyska Amazon har WiiU kvar för hugade spekulanter.

Jag beställde precis ett WiiU premium/Mario Kart bundle för ca 375€ med frakt. Har för mig att det fanns för ca 355€, trodde iofs det var den jag tog, men tydligen inte. Igår fanns dom för typ 275€ (eller om det var fel på annonsen då). Nåja spelar mindre roll, det viktiga är att få tag i ett WiiU

För den som undrar så är det inte till mig själv och dom som ska ha det vill specifikt ha ett WiiU.

Edit: 358€ med tysk moms blir typ 375€ med svensk moms.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Tyska Amazon har WiiU kvar för hugade spekulanter.

Jag beställde precis ett WiiU premium/Mario Kart bundle för ca 375€ med frakt. Har för mig att det fanns för ca 355€, trodde iofs det var den jag tog, men tydligen inte. Igår fanns dom för typ 275€ (eller om det var fel på annonsen då). Nåja spelar mindre roll, det viktiga är att få tag i ett WiiU

För den som undrar så är det inte till mig själv och dom som ska ha det vill specifikt ha ett WiiU.

Edit: 358€ med tysk moms blir typ 375€ med svensk moms.

Grattis - kul!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Såg annars att Gamestop säljer begagnade Wii U:s för 2.5 tkr, kanske värt att kolla in?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Tjenare grabbar och tjejer

jag såg att Mario Kart 8 deluxe till switch hade lite nya figurer att spela med, tror ni att de kanske kommer som DLC till Wiiu?
har ingen lust att köpa ett nytt Nintendo
mvh

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Tjenare grabbar och tjejer

jag såg att Mario Kart 8 deluxe till switch hade lite nya figurer att spela med, tror ni att de kanske kommer som DLC till Wiiu?
har ingen lust att köpa ett nytt Nintendo
mvh

Skulle misstänka att du behöver både uppgradera till Switch, och köpa Mario Kart på nytt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Tjenare grabbar och tjejer

jag såg att Mario Kart 8 deluxe till switch hade lite nya figurer att spela med, tror ni att de kanske kommer som DLC till Wiiu?
har ingen lust att köpa ett nytt Nintendo
mvh

Men Nintendo skall du inte lita på något.

Finns en stor risk bara Switch får.

Men det återstår att se då ingen utomstående vet.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Är på jobbet och just nu står min Wii U på hemma och laddar ner Zelda - Breath of the Wild!

Hade inte råd när spelet släpptes och var tvungen att vänta i 3 veckor på nästa löning. Ren tortyr.
Den här dagen kommer att bli låååång. Och tyvärr är det obligatoriskt 70års-kalas hos svärmor under helgen, men jag ska allt hinna spela lite ikväll åtminstone. Pepp pepp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Är på jobbet och just nu står min Wii U på hemma och laddar ner Zelda - Breath of the Wild!

Hade inte råd när spelet släpptes och var tvungen att vänta i 3 veckor på nästa löning. Ren tortyr.
Den här dagen kommer att bli låååång. Och tyvärr är det obligatoriskt 70års-kalas hos svärmor under helgen, men jag ska allt hinna spela lite ikväll åtminstone. Pepp pepp!

Du skulle haft en Switch på kalaset!

Annars så får du smyga med Wii U och hitta en TV att koppla in det i...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Nintendo har tydligen släpps FW 5.5.2 som tydligen ska patcha bort browser exploit (används för att starta homebrewlauncher mm)

Permalänk
Medlem

Har en begagnad Wii U påväg hem med en del installerade spel på. Hur funkar det med digitala spel på Wii U egentligen? Jag minns att jag läste lite efter release att man kunde ladda ner spel igen som föregående ägare köpt även om han fabriksåterställt konsolen, då de är bundna till konsolen och inte kontot. Är det så fortfarande?

Jag antar att förra ägaren inte fabriksåterställt konsolen då han visade bilder och skrev ner alla spel som fanns installerade. Så jag har ju i princip "köpt" de spelen med konsolen. Men vad händer om han beslutar sig för att ta tillbaka kontot som spelen är köpa ifrån? Försvinner de från min konsol då? Jag har inte fått några kontouppgifter.

Jag har planerat att göra ett nytt konto på konsolen som jag ska använda, men lämna hans konto orört. Kommer detta funka?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Spel låses till konsol och konto.

Saknar du en av dem så kan du inte ladda ner.

Det var vanliga Wii som enbart låstes till konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Här är artikeln jag läste:

http://www.complex.com/pop-culture/2013/01/pre-owned-wii-u-co...

Kan det vara så att de åtgärdat detta i efterhand då?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zunil:

Här är artikeln jag läste:

http://www.complex.com/pop-culture/2013/01/pre-owned-wii-u-co...

Kan det vara så att de åtgärdat detta i efterhand då?

Japp, det är åtgärdat. Jag köpte också en begagnad Wii U som hade medföljande spel. Jag loggade in med mitt Nintendokonto och spelen fungerade inte och jag kunde inte heller ladda ner dem igen. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Har en son som snöat in lite på Mariospel så jag funderar lite på en Wii u. Såg att jag verkar kunna få premiumversionen för 212 EUR från tyska Amazon.

https://www.amazon.de/Mario-Luigi-Premium-Pack-black/dp/B00FS...

I Sverige verkar man få ge en 1000-lapp mer.
Är det "värt" att köpa en nu med tanke på Switch och så? Brukar det vara några problem med t.ex. regionskod om man köper den utomlands? Är det bättre att leta begagnat eller köpa wii istället för wii u?