Muskampen 2025: Segraren korad!

Öl-pumpsbygge (lite off topic men alla datanördar gillar väl Öl?)

Permalänk
Medlem

Öl-pumpsbygge (lite off topic men alla datanördar gillar väl Öl?)

Vill bara dela med mig av mitt bygge.

ÖL-tappsbygget

Visa signatur

Jag: Leg. Sjukhusfysiker + Fil. Mag. i medicinsk strålningsfysik
Dator: XP1700+ DLT3C JIUHB 0307 MPMW @ 2500MHz (12,5x200 @ 1.675v) med vatten+TEC-kylning på ett Epox 8K5A2+, 512MB Xtreme DDR PC3200 i en Antec Performance Plus 1080AMG låda med 430W True Power PSU!!

Permalänk
Medlem

faan va coolt bygge

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Imponerad

Det där såg mycket bra ut! Blev sugen på öl, men har ingen tillgänglig ... attans.

Permalänk
Medlem

fy fan va nice bygge :D:D

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr slut jag med.. det gick 100 Öl under Valborg, hade lite fest, inget planerat så jag är rätt nöjd med uppslutningen

Visa signatur

Dator: XP1700+ DLT3C JIUHB 0307 MPMW @ 2500MHz (12,5x200 @ 1.675v) med vatten+TEC-kylning på ett Epox 8K5A2+, 512MB Xtreme DDR PC3200 i en Antec Performance Plus 1080AMG låda med 430W True Power PSU!!

Permalänk
Medlem

mycket fint gjort! gillar såna där innovativa idéer som en hel del folk kommer med. men en sak jag undrar, var får du all kolsyran ifrån? och ölen?

Visa signatur

Intel P4 2.4 GHz @ 3.01 GHz | 1GB DDR400 TwinMOS | SB 5.1 Live! | ATi Radeon 9800SE 380 / 340 @ 411 / 364 (vid spelande)

Permalänk
Medlem

RE5PECT!!!
Fett bygge...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Herregud vad roligt.

Visa signatur

"What is real? How do you define real?" - The Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phill3
mycket fint gjort! gillar såna där innovativa idéer som en hel del folk kommer med. men en sak jag undrar, var får du all kolsyran ifrån? och ölen?

Kolsyran (egentligen koldioxid som tillsammans med vattnet i Ölen bildar kolsyra) får jag från en vanlig sodastreamer flaska finns på ICA Lite specialkopplingar och en reduseringsventil så är den biten löst. Man trycksätter kaggen med CO2 till ett visst tryck som beror av temperaturen. skakar om ordentligt tills det inte kommer in nå mer CO2, det hör man. sen sänker man trycket ngt så det inte sprutar ur tappen Ölen brygger jag själv, finns Öl-satser att köpa, kostar runt en hundring per 23L Jag rekommenderar "Munton" den smakade bäst. Tar ca en vecka att jäsa till 5.2% om man inte har tid att vänta tills den är glasklar i färgen kan man köra med ett vinfilter när man tappar om ölen (filter #2000).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Coolt! En sådan borde vara i varje hem!

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr
Coolt! En sådan borde vara i varje hem!

Härligt härligt men farligt farligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asgrymt bygge... Mycket nice... Men jag skulle nog fixa till en mannlucka i botten på den där kaggen. Kan nog kanske behöva tvättas...

Och glöm inte att man kan ha annat i den med... som t.ex. GinoTonic (Min egen favorit)

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Coolt bygge, tror jag försöker mig på ett när jag... öhhh... får dricka.
Men varför gick inte slangen ner genom det stora röret utan stack ut på baksidan?

Permalänk

Hahaha bästa bygget jag sett på länge , riktigt grymmt
Vill också ha en sådan hemma, bygga en till mig med?

Permalänk
Medlem

Den var ju fettuff!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inte svårt att få folk till sin fest om man har en såndär

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

otroligt grymt.... llycka till med supandet

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

snyggt, btw
"Öl-pumpsbygge (lite off topic men alla datanördar gillar väl Öl?) "

står det i topic kan det inte va offtopic, då hade det inte stått där?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

haha, fan va klockrent

Permalänk
Medlem

GEEE MIIIIIG *dräggel*

Permalänk
Medlem

Grym ide!

Kanske inte så mobil om den går på ström. Måste ju ha eluttag för att funka. Eller? (iaf om den ska vara kall)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
Asgrymt bygge... Mycket nice... Men jag skulle nog fixa till en mannlucka i botten på den där kaggen. Kan nog kanske behöva tvättas...

Och glöm inte att man kan ha annat i den med... som t.ex. GinoTonic (Min egen favorit)

Har kört vatten i den när Ölen varit slut = LOKA.. inte riktigt lika kul men funkar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Evil Bug
Coolt bygge, tror jag försöker mig på ett när jag... öhhh... får dricka.
Men varför gick inte slangen ner genom det stora röret utan stack ut på baksidan?

Trångt i röret, å som du ser på bilderna går kopplingarna på ventilen ut åt sidorna, jag tycker inte det var så fult att ha slangen ut där lite spejsigare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lojje
Grym ide!

Kanske inte så mobil om den går på ström. Måste ju ha eluttag för att funka. Eller? (iaf om den ska vara kall)

Ja den behöver el till kylan, men en liten sväng kan man ju dra iväg den. Kylskåpet är ju isolerat så det häller kylan ett tag iaf. Får väl skaffa mig en disel-generator oxå

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

asså fy faaaaaaaaan vad grym!! vill ha!!

asså jag skulle ha den där kranen precis vid datorn, sitta och klunka 25/7 :D:D

Blir eran hembryggda öl god?
Jag bryggde vin förut och sålde, tjänade fett med stålar tills mina föräldrar kom på mig *olydig*

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

varför inte koplla en Magnetventil som du kan styra med datorn...

btw... mäktigt bygge

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.SnuggleZ
asså fy faaaaaaaaan vad grym!! vill ha!!

asså jag skulle ha den där kranen precis vid datorn, sitta och klunka 25/7 :D:D

Blir eran hembryggda öl god?
Jag bryggde vin förut och sålde, tjänade fett med stålar tills mina föräldrar kom på mig *olydig*

Jo Ölen blir helt ok, beror lite på hur bråttom man har filtrering är nödvändigt om man inte har tålamod i 4 veckor.. Det smakar betydligt bättre än Millenium (vår referensöl)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amKo
varför inte koplla en Magnetventil som du kan styra med datorn...

btw... mäktigt bygge

He he, har planer på en magnetventil fast med kodlås till, tappen står i korridoren i min studentkorridor så det händer att törstiga studenter snyltar lite på den, inte för att det gör ngt egentligen, det är bara tråkigt när man vill ha en kall å det är slut i kaggen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha fan vad hett!

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.