Permalänk

Cylinderformat chassi. Bygglogg

Inspirerad av bland annat Apple.

Min tanke är att försöka få till ett snyggt bordsplacerat chassi, som är litet och stilrent. Men även spelbart och bra tempratur. Jag har fått min inspiration från Apples design av Mac PRO. Designen kommer att vara cylinderformad med rundade kanter.

Material som kommer att användas:
22mm MDF
Metall
Ek

PC specs:
I5 4690K
8GB Corsair ddr3 1333GHz
Msi z87I mini-ITX
Asus AMD RX 470 4GB

Sökes:
SFX nätdel minst 450-500 watt.
Vattenkylning komplett. 120-140mm radiator med inbyggd pump.

Besök galleriet här

Permalänk

Skapa du ett galleri med en bild?? xD

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk

@OpWildChild: Det är ju en bygglogg. Och som du förmodligen ser har jag precis startat upp projektet.

Permalänk
Avstängd

Intressant, hur tänkte du få plats med alltsammans sedan? Blir det en cylinder?
Edit, ja det stod visst i rubriken... Då tror jag att jag kan gissa, men vore onekligen intressant att tex pressa ned en hallonpaj eller liknande i bara den skivan om det gick...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

bruka föredras att skapa bygglogg i forumet och sedan lägga ut i galleriet när det är klart.

Jag bryr mig inte, men hänger kvar med min röst tills det uppdaterats mera
Mycket intressant, då jag gillar cylinder chassin!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Avstängd

Varför så långsamt minne? Var det något du hade till hands? Ska bli kul att se chassit ta form

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Mycket intressant! Finns det någon specifik anledning till 22mm? Går själv i planer (har inhandlat en hel del verktyg och material) till ett scratch-bygge (dock inte cylinderformat). Just MDF och träskivor är generellt anpassade till byggbranchen och är svåra att hitta i tunnare mått (skivorna slår sig om de är för tunna enligt min kompis som är snickare). Jag kan tycka att det känns en smula klumpigt i slutfinishen med modell tjockare träskivor... vilket är min subjektiva åsikt såklart, det finns säker fördelar om man likt dig har tillgång till verktyg/maskiner för utfräsning?

Permalänk
Skrivet av ulanddanne:

Mycket intressant! Finns det någon specifik anledning till 22mm? Går själv i planer (har inhandlat en hel del verktyg och material) till ett scratch-bygge (dock inte cylinderformat). Just MDF och träskivor är generellt anpassade till byggbranchen och är svåra att hitta i tunnare mått (skivorna slår sig om de är för tunna enligt min kompis som är snickare). Jag kan tycka att det känns en smula klumpigt i slutfinishen med modell tjockare träskivor... vilket är min subjektiva åsikt såklart, det finns säker fördelar om man likt dig har tillgång till verktyg/maskiner för utfräsning?

Det är bara botten och toppen som kommer att vara i 22mm mdf, i toppen sitter nu en 140mm fläkt infräst. Vilket gör att toppen är 8mm tjock, vilket gör att mdfen är stabil och blir hållbar. Återkommer med bilder senare ikväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tog det stopp eller fortsatte du på nån annan sida?