Mass Effect: Andromeda

Permalänk

3st Buffé och nu kommer skiten... Kommer definitivt INTE köpa detta.

EA är ju kända för att mjölka sista droppen på valfri titel, nu mjölkar dom absolut en död kossa.

Låt det ruttna bort, R.I.P

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jo jag har också 99% GPU usage men det har jag i flera andra spel som inte går lika varmt (tex Watch Dogs 2). Vanligtvis ligger jag på 68-69 grader och kanske 1750-1800RPM men nu sprang det upp till 72-73 grader och 2000RPM.

ok lirat typ 30 mins nu och övre kortet typ 64a den undre 70

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag ska då aldrig mer lita på några så kallade spelkritiker. Storälskar spelet hitills! Och det måste ju säga en del då folk påstår att början är den tråkigaste...
Smaken är alltså fortfarande precis som röven, delad.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zyy:

Jag ska då aldrig mer lita på några så kallade spelkritiker. Storälskar spelet hitills! Och det måste ju säga en del då folk påstår att början är den tråkigaste...
Smaken är alltså fortfarande precis som röven, delad.

Jao, det har nog blivit väl mycket bandwagon-effekt av det hela

Lyssnade på TotalBiscuit:s podcast nyss och även där pratade de om att folk verkligen låst sig vid just animationerna, trots att mycket annat faktiskt är bra. Detta trots att även spel som Fallout 4 och Skyrim hade problem, men när det är Bethesda får dessa åsikter tydligen inte vädras

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jao, det har nog blivit väl mycket bandwagon-effekt av det hela

Lyssnade på TotalBiscuit:s podcast nyss och även där pratade de om att folk verkligen låst sig vid just animationerna, trots att mycket annat faktiskt är bra. Detta trots att även spel som Fallout 4 och Skyrim hade problem, men när det är Bethesda får dessa åsikter tydligen inte vädras

Hatet har helt klart eskalerat till onödigt stora proportioner trots att spelet säkerligen är riktigt bra (Metacritic på 75 skvallrar om det). Men jag spelade faktiskt aldrig klart Fallout 4 dels på grund av de tråkiga animationerna och livlösa karaktärerna. Därför är jag rädd att samma sak ska hända med Mass Effect: Andromeda ifall jag köper det. Dessutom är alien-sudoku och den där animationen i galaxkartan saker jag gärna ser patchas bort först!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

den där animationen i galaxkartan saker jag gärna ser patchas bort först!

Ja, vafan tänkte de där. Hittills är det utan tvekan mitt största problem med spelet... Visst, det är riktigt snyggt men man tröttnar på det väääldigt snabbt. Jag förstår när de har lite snygga videosekvenser vid laddställen, men jag har svårt att tro att det behöver laddas så mycket när man hoppar mellan planeter.

Permalänk
Geeks Gaming

Så... klockan är 4 och har kört ME: Andromeda typ 4 timmar nu.
Första reaktion? Ingen aning om vart den negativa kritiken kommer ifrån gällande första delen av spelet. Jag älskar de... Inlednings uppdraget va extremt bra även om det kändes som försmak till vad som ska komma.
Även om Emil inte gillade sidouppdragen så gillar jag dom. Mycket bättre än det förra ME spelen.
Efter 4 timmar kan jag bara säga att jag vill ha mer. Enda anledningen att jag inte fortsatte nu va för att tydligen hade inte hela spelet laddats ner så kunde inte fortsätta xD Plus att jag märkte att klockan blivit lite mycket.
Och ja animationerna är inte världens bästa.... men folk har överdrivit lite för mycket och när man är inne i spelet och storyn så märks de inte jätte mycket.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

ok lirat typ 30 mins nu och övre kortet typ 64a den undre 70

Iofs olika kort men bra temps Brukar dock inte översta kortet vara varmare än understa? Just eftersom värmen från det understa flyger rakt in i det översta kortets fläktar?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Iofs olika kort men bra temps Brukar dock inte översta kortet vara varmare än understa? Just eftersom värmen från det understa flyger rakt in i det översta kortets fläktar?

haha ja så kanske det är jag kolllade bara lite snabbt i afterburner och tittade inte vilket kort som är vilket... Men helt ok temps iaf, dock har jag problem att hålla 60FPS ibland i 3440x1400 kör AA off och Ultra samt high inställningar, får nog ställa ner lite settings

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

en sak jag undrar är , gömde välja vapen innan jag flög ner till en planet, hur fan kan man byta vapen osv utan att åka tillbaka till skeppet? måste man kalla ner en sån sond för att kunna göra det? för det verkar inte som att man kan modda, byta vapen osv on-the-fly?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Keeper of Traditions

Glöm inte spoiler-taggar innan ni skriver allt för mycket om vad som händer i spelet

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Spelat i kanske 1 timme bara, men ær ganska nøjd so far. Mærkte ju direkt att animationerna var usla, men spelet i øvrigt verkar bra. Flyter på fint på min dator också. Øverraskad øver att ligga så bra, runt 40-70fps i 1080p, på Ultra med ett RX480.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

en sak jag undrar är , gömde välja vapen innan jag flög ner till en planet, hur fan kan man byta vapen osv utan att åka tillbaka till skeppet? måste man kalla ner en sån sond för att kunna göra det? för det verkar inte som att man kan modda, byta vapen osv on-the-fly?

Det verkar bara gå att göra på skeppet och vid forward stations (Poddarna man kallar ned från himlen.) så här långt i varje fall.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

haha ja så kanske det är jag kolllade bara lite snabbt i afterburner och tittade inte vilket kort som är vilket... Men helt ok temps iaf, dock har jag problem att hålla 60FPS ibland i 3440x1400 kör AA off och Ultra samt high inställningar, får nog ställa ner lite settings

Fast nu har jag läst fler som har problem med hetta Inte många men är iaf inte ensam.
Känns iaf inte som ett spel som man kör på OCade grafikkort.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Jodå. Spelade hela kvällen igår.

Skickades från m.sweclockers.com

men måste du ha vpn på hela tiden eller vad gör origin om du kopplar upp utan?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

men måste du ha vpn på hela tiden eller vad gör origin om du kopplar upp utan?

Räcker att starta spelet med vpn. Sen koppla från och spela som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Keeper of Traditions

Kommer bli en lång arbetsdag imorgon Spelet ligger färdigladdat och väntar!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerat på att spelet kan gå från att vara det snyggaste spelet jag spelat till att se ut som mass effect 1 på vissa ställen, vid vissa konversationer så har texturen knappt laddat på den jag pratar med så de har typ inga detaljer och ser ut som att texturen är 10x10 pixlar.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Håller på ladda hem det nu lite sent på det.

Så när släpps det egentligen? midnatt eller 1? klockan ändras ju på söndag.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Bara jag som reagerat på att spelet kan gå från att vara det snyggaste spelet jag spelat till att se ut som mass effect 1 på vissa ställen, vid vissa konversationer så har texturen knappt laddat på den jag pratar med så de har typ inga detaljer och ser ut som att texturen är 10x10 pixlar.

Det fenomenet har jag inte sett än. Har sett det i andra spel. Vill minnas att SWTOR betedde sig så för några år sedan då jag hade lite sämre hårdvara. Kanske det hjälper att spelet ligger på en 960 EVO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Håller på ladda hem det nu lite sent på det.

Så när släpps det egentligen? midnatt eller 1? klockan ändras ju på söndag.

"Släppdatum på Windows: 23 mars 2017 00:00 CET" Detta enligt Origin. Så vid midnatt (idag), så det har ingenting att göra med söndagen, som tur är

Om du däremot vill spela ett par timmar tidigare kan du som redan nämnts använda dig utav en gratisVPN och koppla upp dig till t.ex. USA. Jag har använt tunnelbear.

Permalänk
Medlem

Jag har läst att många klagar på den kvinnliga huvudpersonen Sarah Ryder (orginalpersonen) och att hon skulle vara ful. Jag tycker hon verkar normal och helt okey. Jag tycker till och med hon är lite småsöt (får man säga det). Dessutom tycker jag att detta spel har får väl mycket negativ respons.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Inte det snyggaste spel jag lirat, inte heller det fulaste, men animationerna... Ojojoj.
Alla som inte ingår i pathfinder-gänget ser ut som uttryckslösa robotar när det kommer till mimik/minspel. Inte heller protagonisten samt följeslagarna har förskonats den urkassa programmeringen när det kommer till animationerna - Ni som spelat till Nexus där protagonisten blir utfrågad vad som hänt med Ark Hyperions Pathfinder vet vad jag talar om... Det går fan inte att programmera sådana ansiktsuttryck av misstag.
Om detta var ett spel från en mindre studio hade detta varit försvarbart, men nu rör det sig om självaste Bioware.

Än så länge är jag smått missnöjd med spelet, för detta förstör verkligen min inlevelse.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Iofs olika kort men bra temps Brukar dock inte översta kortet vara varmare än understa? Just eftersom värmen från det understa flyger rakt in i det översta kortets fläktar?

Japp. Men inte bara därför. Det översta är det kortet som styr allting.
Så även med vattenkylning och fläkt mot blir det översta lite varmare.
Ibland väldigt mycket mer varmt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ahlen:

Bara jag som reagerat på att spelet kan gå från att vara det snyggaste spelet jag spelat till att se ut som mass effect 1 på vissa ställen, vid vissa konversationer så har texturen knappt laddat på den jag pratar med så de har typ inga detaljer och ser ut som att texturen är 10x10 pixlar.

Ganska vanligt problem med nyare spel, dagens spel tjänar ofta på att ligga på snabb lagring då mycket streamas från lagringsenhet under spel. Ett av de extremare exemplen jag minns är Batman: Arkham Knight.

I den mån det är möjligt så försöker jag använda SSD för spel så långt det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeeSpray:

Om detta var ett spel från en mindre studio hade detta varit försvarbart, men nu rör det sig om självaste Bioware.

Bioware Montreal har gjort Andromeda, en relativt nystartad studio och detta är deras första egna spel... Det är alltså Inte Bioware Edmonton (som gjort storspel tidigare.) som står bakom detta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

haha ja så kanske det är jag kolllade bara lite snabbt i afterburner och tittade inte vilket kort som är vilket... Men helt ok temps iaf, dock har jag problem att hålla 60FPS ibland i 3440x1400 kör AA off och Ultra samt high inställningar, får nog ställa ner lite settings

Snabb fråga. Du kör SLI med vilka kort?
Det blir väll likvärdigt som mig annars då jag kommer köra i 3440x1440 upplösning samt kör GTX1080 SLI

EDIT:
Nevermind, gick tillbaka lite i konversation och hittade vad jag sökte.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av FeeSpray:

Om detta var ett spel från en mindre studio hade detta varit försvarbart, men nu rör det sig om självaste Bioware.

Som sagts flera gånger tidigare, det är ett spel från en "mindre", mer oerfaren, studio. Detta är deras första egna spel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Det fenomenet har jag inte sett än. Har sett det i andra spel. Vill minnas att SWTOR betedde sig så för några år sedan då jag hade lite sämre hårdvara. Kanske det hjälper att spelet ligger på en 960 EVO.

Skrivet av anon5930:

"......I den mån det är möjligt så försöker jag använda SSD för spel så långt det går. :)....

Skickades från m.sweclockers.com

Spelet ligger på en SSD Raid 0 så känns ju som det inte bör flaska där. :/

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME