Permalänk
Medlem

datorn UTomhus

hej

Tänkte under vinterhalvåret ställa datorn i nån sorts låda ute,... som är vattentät osv...

så jag kan få ner temp

skulle det fungera eller skulle många saker ta skada?? vid ca 30 minus kanske det inte är så hälsosamt för datorn att stå ute eller?

Visa signatur

Är det någon som vet var närmaste mack är? jag ser den inte från sovrummet? SÖK din jävla mask!

Permalänk

nja.. så länge det inte blir kondens så... ha bra ventilation

Visa signatur

Kör Mandrake Linux 9.1 och Windows XP

Sending KILL signals...

Permalänk
Medlem

Det är inte värt det. Hur ska du göra med CD-spelare? Hårddiskar? Alla kablar? Fukt? Det kanske skulle funka men som sagt är det inte värt det i slutändan.

Visa signatur
Permalänk

men
skaffa rejäl kylning än o vara så omständig & det så mkt besvär
tex när du ska installera ett spel eller program hehehe
så måste du kuta ut i 30 minus grader LOL
i med skivan hahahaha

skaffa en feting fläns med bra fläkt eller fundera på vattenkylning

Permalänk
Medlem

ibland funderar jag på att sätta ner datorn i källaren 12 grader på vinten o 15 på sommaren. bara att köpa lite förlängingssladd

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem

Så enkelt är det inte. Jag har själv försökt ha datorn i ett rum och skärm och sånt i ett annat. Det är skärmen som inte klarar en lång kabel

EDIT: Det blir alltså dålig bild med för lång kabel

Permalänk
Medlem

jasså? hur lång hade du?? en polare har en 3 meter lång det funka bra.

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk

Man kan använda en förstärkare som förstärker signalerna om man vill köra med längre sladd.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

skulle inte ta ut datorn, prova me tank/radiator utomhus (och vattenkylning då). Har man tank så behöver man inte bry sig om kondens, dock blir det lite varmt på sommaren (man får köra oklockat). har du radiator måste du nog lägga ngn papp runt när det blir kallt ute... annars finns risk för kondens

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har man en server som körs hela dagarna spelar det väl ingen roll men att sätta sin gamestation ute eller i en källare kan ju unte vara särskilt smidigt. Fan för att springa ner o byta skiva om man bor i en treplans villa (källare/markplan/övervåning)

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk

jag sitter med en 3 meter lång skärmkabel nu (datorn i klädkammaren intill)
och jag kan också säga att den första sladden jag köpte (biltema - vad förvantar man sig?! ) såg till att ge mig en regält sketen bild med skugga brevid alla linjer och ikoner
förlängningarna till mus och tbd som köptes där funkar dock felfritt

den andra skärmsladden som jag köpte (clasohlson - inte så mycket bättre ställe) funkar utmärkt...
så det är inga problem med 3 meters sladd, mer kommer förmodligen kräva förstärkare och därför bli dyrt

och Xarion - vi placerar inte datorn någon annastans för att det skall bli obekvämt - vi gör ju det för att slippa höra den
bakom närmsta rejäla vägg funkar utmärkt

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life