Hur slutar man bli arg när man spelar?

Permalänk
Medlem

Låter som du spelar helt fel spel, hitta ett där du kan vara rambo och skitsamma vad du har för lag, visst du kanske förlorar matchen, men du fick mer score än någon i vinnande laget. Det är för övrigt hur jag spelar publics i FPS, jag vill vara på förlorande laget och hamna i 1 vs 5 lägen, det är ju då man kan briljera utan någon som helst press.

Permalänk
Medlem

Låter som att du i dagsläget inte borde spela dessa typer av spel som gör dig så upprörd. Kanske vänta några år till dess att du förhoppningsvis har utvecklat ett bättre tålamod och blivit tillräckligt mentalt mogen för att inte bli fysiskt och verbalt våldsam av ett datorspel.

Om du nu ändå vill spela så är det bara att intala sig själv och påminna sig själv om att det är endast ett spel, det är meningen att man ska ha roligt, och man behöver inte ta det på så stort allvar. Det spelar ingen roll om du vinner eller förlorar.

Permalänk
Medlem

Haha känner igen mig vid det, när jag blir arg då vill man inte eller ska prata med eller motsätta mig.

You're a dead man then.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

Tjena,

behöver tips och råd hur man kan lugna ner sig vid spelande, att förlora gör mig fullständigt vansinnig, att stänga av spelet hjälper iheller inte, damp känslan gror i hjärnan tills den punkten att jag måste använda fysiskt våld mot något, ( stol, vägg, dörr m.m ). Dessa utbrott har också resulterat i ett extremt toxic beteende gentemot andra spelare.

Är det någon som har varit i samma sits och lyckas ta sig ur det? Alla tips uppskattas.

Mvh

Hur gammal är du?
Jag har varit där du är nu en gång i tiden... drämde en razor boomslang-mus i väggen. Ja - det var en kulmus på den tiden quake var hett
Det man blir förbannad och arg över är det man inte har kontroll över i spel.
Det jag har lärt mig med ålder är att släppa det och att man inte kan kontrollera allt.
När du blir arg nästa gång tar du 3 djupa andetag och säger till dig själv att det är okey att inte ha kontroll över det som hände. Låter inte så kul, men träna på det så kommer det naturligt efter ganska många sådan tillfällen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Den här memen har i princip fått mig att sluta bli arg när jag spelar.

https://www.youtube.com/watch?v=xzpndHtdl9A

Skrattar så fort jag blir sur.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Jag är ingen tävlingsmänniska, så jag inte orkar lägga ner tid och möda på att bli bra nog på PvP-spel för att de ska bli roliga för mig. Men arg och irriterad kan jag bli. Och efter att ha mognat och tänkt igenom saken har jag kommit till insikten att det är när jag tar för givet att något ska fungera och det sedan inte fungerar som jag blir just arg och irriterad.

Och min dator är ju ett paradexempel på något som fungerar så ofta att den vaggar in mig i förväntningar om att den givetvis ska fungera perfekt hela tiden, och är det någon småsak som inte fungerar blir jag lätt irriterad. Men av samma anledning blir jag blir i stort sett aldrig arg på människor, för de tycker och tänker annorlunda än mig, och då blir det omöjligt för mig att ha lika bestämda förväntningar på dem.

Så ett tips kan kanske vara att inte ha så höga förväntningar vid spel. Då minskar ju risken att det ska gå sämre än förväntat. Att sedan motivera sig till att spela när man har låga förväntningar, tja, det är ett annat problem.

Visa signatur

I'm a slacker, hear me snore...

Permalänk

Men varför försöker du itne spela 5flex då? med 5 som du känner, då slipper du ju AFK/trollandet.

Skrivet av lord_vasagos:

vi hade köpt xbox ett dygn gammal och efter tony hawk spelande satt kontrollen i ett element så det vart skit av den

HAHA såg den bilden framför och fick ett minne av NHL 2014 och dosan höll på att flyga igenom glasdörren!

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lineri:

Men varför försöker du itne spela 5flex då? med 5 som du känner, då slipper du ju AFK/trollandet.

HAHA såg den bilden framför och fick ett minne av NHL 2014 och dosan höll på att flyga igenom glasdörren!

Har varit med om liknande annars med helst på nes/snes tiden och som yngre var mitt humör vassare och spelen mer frustrerande och har fortfarande spelhumör men är from som ett jävla lamm mot mitten av 90 talet och minns street fighter II på snes när jag skulle ta mr.bison "sista bossen" på svåraste och var så jävla förbannad att hela jag kokade men samtidigt var det en kompis som började reta mig ååå va kass du är ....ååå va dålig du är varje gång jag dog och håller på så ett bra tag

Och är mitt största rage moment för jag lackar ur och sätter efter och han vet att han ska få spö och springer in på mitt rum och låser dörren och jag sekunden efter som slår några hål i dörren sparkar sönder den på mitten och han sitter hopkurad i hörnet av min säng och jag är redo att slå sönder han och han säger förlåt, förlåt, förlåt hela vägen fram och tårarna börjar rulla och tar tag i han men släpper och går och var antagligen dörren som tog udden av det hela som räddade han och jag fick laga dörren och byta karm och morsan var inte imponerad av sin 15-16 åring eller vad jag var då

Men är inte nån sån som sitter och dampar och gapar hela tiden om allt men när jag blir förbannad blir jag det rejält och var ett gäng nes/snes kontroller som fick lida/flyga/slag

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Har du dyr kringutrustning så hjälper det en att inte avreagera sig fysiskt i alla fall... värt att hålla det rent också så att man fortsätter att värdera den högt. Annars så tror jag på att göra någon form av fysisk aktivitet innan man sätter sig och spelar så att man är avslappnad i kroppen. En extra-monitor med någon twitch ström eller något kan vara gött för då kan man lägga uppmärksamheten på den istället när man typ väntar på respawn eller springer på en transportsträcka.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Känner en person (30+) som har liknande rage problem, enda sedan SEGA tiden kastat handkontroller omkring sig och senare möss och tangentbord som mest fått skit. Dessutom är ALLA andra online fuskare såklart!

Det gick så långt att grannar började klaga och trotts att han bor ensam och aldrig har hemma fester så blev föreningsrepresentanten kallad och ge en varning för störande ljud på dag och kvällar. Haha, sedan dess viskar han bara i TS/discord och går på tår..

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Var likadan när jag var yngre (vet inte hur gammal du är) men för mig växte det bort. Visst, ibland blir man väldigt frustrerad men det var längesedan en kaffekopp satt i väggen.

Att inte ta det alltför seriöst brukar funka och spela avslappnat även om det är ett onlinespel. Blir du jättearg jätteofta kanske en paus i spelandet hade varit på sin plats.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag har motsatta problemet, jag får skit av mina medspelare för att jag ALDRIG blir arg... och det gör dom jävligt irriterade, förstår inte riktigt

Men låter som du har vinnarskalle och bara måste lära dig "rida på draken" haha till sist så kan det bli en bra sak att kunna bli arg, det är bättre att kunna bli arg och säga ifrån i livet än att inte kunna det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Haha känner igen mig vid det, när jag blir arg då vill man inte eller ska prata med eller motsätta mig.

You're a dead man then.

Om det är på samma nivå som för OP anser jag att det inte är någonting att vara stolt av... vilket du verkar vara, menar jag. Flirt-smileys och allt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Jag har motsatta problemet, jag får skit av mina medspelare för att jag ALDRIG blir arg... och det gör dom jävligt irriterade, förstår inte riktigt

Men låter som du har vinnarskalle och bara måste lära dig "rida på draken" haha till sist så kan det bli en bra sak att kunna bli arg, det är bättre att kunna bli arg och säga ifrån i livet än att inte kunna det.

Tror jag kan förklara och citerar mig själv när vi i vårat guild spelade mmo förut..

Man tar varenda jävla millimeter man kan så jävla effektivt som möjligt och kan man inte vinna förstör man så jävla mycket man kan för att bana väg för dom andra och man lägger sig fan inte ner och accepterar en förlust som en jävla förlorare och hur jävla värdelös är man som människa om man utgår från att man inte kan vinna och bara ger upp ..ungefär så lät det

poängen är om man inte är taggad med inställning jaha dog igen.. thats it får försöka nästa liv så känns det som man inte pressat absolut max för vinst utan bara ger upp och tänker det går bättre nästa liv när förlust inte är acceptabelt och finns det 1% chans att vinna då satsar man 150% på den chansen ändå och jag spelar inte ens sällskaps spel för att bjuda till utan ska vinna och tror det är som du säger att det är vinnarskalle och spelar man för vinst blir jag jävligt frustrerad om människor inte tar det på största allvar och är nog det som irriterar andra för din del att dom inte får känslan av att man går fullt ut

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Dom gångerna när jag blir duktigt arg i spel så brukar jag ta en pris snus så lugnar jag ner mig väldigt snabbt hehe..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Tror jag kan förklara och citerar mig själv när vi i vårat guild spelade mmo förut..

Man tar varenda jävla millimeter man kan så jävla effektivt som möjligt och kan man inte vinna förstör man så jävla mycket man kan för att bana väg för dom andra och man lägger sig fan inte ner och accepterar en förlust som en jävla förlorare och hur jävla värdelös är man som människa om man utgår från att man inte kan vinna och bara ger upp ..ungefär så lät det

poängen är om man inte är taggad med inställning jaha dog igen.. thats it får försöka nästa liv så känns det som man inte pressat absolut max för vinst utan bara ger upp och tänker det går bättre nästa liv när förlust inte är acceptabelt och finns det 1% chans att vinna då satsar man 150% på den chansen ändå och jag spelar inte ens sällskaps spel för att bjuda till utan ska vinna och tror det är som du säger att det är vinnarskalle och spelar man för vinst blir jag jävligt frustrerad om människor inte tar det på största allvar och är nog det som irriterar andra för din del att dom inte får känslan av att man går fullt ut

Förstår inte riktigt vad du menade.
Jag tolkar det som att du tycker att en person som inte blir agressiv vid förlust inte gör sitt bästa? Jag håller inte med, men det ju högs individuellt så jag kan inte svara för andra icke-agressiva människor...

När jag spelar så gör jag mitt bästa såklart, och försöker vinna, men 99% av det roliga är ju enligt mig att man sitter med ett par polare och tjötar och har det trevligt, även om det går dåligt så har man alltid sina kompisar liksom, för dåligt kommer det ju att gå ibland, och det är ingen anledning till att förstöra dagen genom att vara sur?

Permalänk
Medlem

Det är bara att ta en vända fundering på om du vill vara en sådan omogen typ som ragar loss över ett datorspel. Man kan inte förbättra sig själv förrens man inser sina brister. Sen när du lär dig att lugna ner dig och bita ihop, efter ett par vändor så går det nog enklare.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd

Det går inte...

Men jag brukar också ta ett brake och avreagera mig på, tex en hemgjord boxboll eller annat som tål det.
(En hint, garderobens baksida gör det inte... Men hoppas ingen ser hålet efter min knytnäve rakt genom garderoben... )

Sedan får man försöka glömma alla saker som sagts, mm genom att tänka på annat, så att det inte ligger kvar och förgiftar hjärnan på ett personligt plan sedan, samma sak med forum och annan skit, man måste försöka att stänga av det ordentligt från det riktiga livet ibland när det blir för mycket.
Jag hoppar ibland av forum och andra sociala media i långa sammanhängande perioder när hjärnkontoret börjar bli överbelastat.
Samma med öppna teamspel och annat som kräver social interaktion med okända personer.
Om du ändå vill spela, så kör tex tränings matcher i singel mode och liknande men inte för hårt så att man blir frustrerad över när det går snett även i dessa... Då går det bara ännu mer snett i matchen och man blir ännu mer förbannad...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Förstår inte riktigt vad du menade.
Jag tolkar det som att du tycker att en person som inte blir agressiv vid förlust inte gör sitt bästa? Jag håller inte med, men det ju högs individuellt så jag kan inte svara för andra icke-agressiva människor...

När jag spelar så gör jag mitt bästa såklart, och försöker vinna, men 99% av det roliga är ju enligt mig att man sitter med ett par polare och tjötar och har det trevligt, även om det går dåligt så har man alltid sina kompisar liksom, för dåligt kommer det ju att gå ibland, och det är ingen anledning till att förstöra dagen genom att vara sur?

Säger inte att dom inte gör sitt bästa men om någon är likgiltig vid förlust får man lätt känslan av att personen inte går in fullt ut och jag sitter inte som mini Hitler om man grindar då är det mer för det är skoj och man snackar lite men vid battles när det är seriöst och någon sitter jaja jag gjorde mitt bästa och inte ger allt är irriterande och är lite det man kan får känslan av och en del irriterar sig på för man kopplar ihop det lite

Battlefield däremot har jag slutat spela för det är för intensivt hela tiden och finns för mycket att bli frustrerad av och där måste jag gå i max läge hela tiden vilket påverkar humöret negativt och det är lungt till jag börjar bli bra för det är för mycket lotto mot skill så för att säga vad som funkar så är det mer spel som inte är kroniskt frustrerande annars bygget jag på till jag blir förbannad på allt och alla

Men jag tror att blir man förbannad lätt så ska man skita i för intensiva spel och sikta på något med mer dötid för att varva ner och för min del kan jag knappt spela monopol utan det blir krig och på sällskapsspel blir det frågesport eller nått och lära sig vad som funkar sen om man känner att man blir galen på spelet kunna ta en break men är svårt när man är inne för att jaga vinst och hatar att ge upp

Eller som frun brukar säga nu är dina ögon kolsvarta så kom och ta en kaffe och en bulle så du blir snäll vilket faktiskt funkar rätt bra 😉

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

Har varit med om liknande annars med helst på nes/snes tiden och som yngre var mitt humör vassare och spelen mer frustrerande och har fortfarande spelhumör men är from som ett jävla lamm mot mitten av 90 talet och minns street fighter II på snes när jag skulle ta mr.bison "sista bossen" på svåraste och var så jävla förbannad att hela jag kokade men samtidigt var det en kompis som började reta mig ååå va kass du är ....ååå va dålig du är varje gång jag dog och håller på så ett bra tag

Och är mitt största rage moment för jag lackar ur och sätter efter och han vet att han ska få spö och springer in på mitt rum och låser dörren och jag sekunden efter som slår några hål i dörren sparkar sönder den på mitten och han sitter hopkurad i hörnet av min säng och jag är redo att slå sönder han och han säger förlåt, förlåt, förlåt hela vägen fram och tårarna börjar rulla och tar tag i han men släpper och går och var antagligen dörren som tog udden av det hela som räddade han och jag fick laga dörren och byta karm och morsan var inte imponerad av sin 15-16 åring eller vad jag var då

Men är inte nån sån som sitter och dampar och gapar hela tiden om allt men när jag blir förbannad blir jag det rejält och var ett gäng nes/snes kontroller som fick lida/flyga/slag

Haha!!!! Där snackar vi temprament, och började tänka på all lack man fick på mortal kombat och den där jävla championen som kunde flyga diagonalt lodrätt på skärmen och nästan omöjlig att blockera, Melena tror jag hon hette?

Skrivet av RedZour:

Dom gångerna när jag blir duktigt arg i spel så brukar jag ta en pris snus så lugnar jag ner mig väldigt snabbt hehe..

Haha, brukar köra en "Nu-vinner-vi-snus" när man har förlorat så jävla hårt matchen före. Den hjälper ibland, men tror dock mest det rä för att man inte gör samma misstag igen

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

Tjena,

behöver tips och råd hur man kan lugna ner sig vid spelande, att förlora gör mig fullständigt vansinnig, att stänga av spelet hjälper iheller inte, damp känslan gror i hjärnan tills den punkten att jag måste använda fysiskt våld mot något, ( stol, vägg, dörr m.m ). Dessa utbrott har också resulterat i ett extremt toxic beteende gentemot andra spelare.

Är det någon som har varit i samma sits och lyckas ta sig ur det? Alla tips uppskattas.

Mvh

Pga mammas och pappas "ro" i hemmet så har jag velat flera gånger banka tangentbord/mus och slå saker å ting när man torskar grovt i spel.
De få gånger man exploderade så fick man höra ett å annat från föräldrarna vilket ledde till att man va tvungen att acceptera förlusten med ett djupt andetag lyfta handen och tänka om och kontrollera andningen så du lugnar dig IN IFRÅN så sänks handen per auto...
Vad är det som gör att DU MÅSTE få utbrottet?

Börja med att bara resa dig upp fort och gå runt i några snabba 'aggresiva' cirklar i rummet till en början tills du lugnat ned dig och sätt dig igen, dör du igen - gör samma sak.

Du skall inte TÄNKA på att du förlorat utan tänk att du ska göra bättre vid nästa tillfälle.

Detta blir dock SVÅRT att kontrollera vid non-stop flera timmars spelande så då är det nästan mer värt att sätta sig på balkongen en halv timme med frisk luft och dricka VATTEN och tänka på andningen när man känner sig arg över spelet så du kan lugna dig.

Jag har på något konstigt vis med andningen lärt mig stänga inne arghet och frustrations moment från spel - man kan fräsa till vid extrema tillfällen men de är sällsynt så I feel you - men handlar om kontroll över dig själv.

Vet inte om du kan tänka om att det du tar sönder är mer värt än den Death du fick i spelet så att är de värt att förstöra omgivningen för en förlust? -De är att du ska tänka dig för VARFÖR du blir arg och försöka förhindra/tänka dig ur det.

Lite småflummigt formulerat såhär men ska försöka utveckla detta senare ikväll och gå igenom andra svar i tråden också för att skapa en liten sammanfattning - men kort och gott: Arbeta med dig själv inifrån utåt!

En stressboll du kan klämma med allt vad du har, blunda och ta ut all din arghet via en hård ansträngning på bollen - du kan börja klämma så hårt du kan, blunda och andas - desto argare du blir desto mer klämmer du och försöker samtidigt andas lugnare - öppna ögonen EFTER du lugnat dig - även om nästa runda börjat eller om spelet är igång.
Få kontroll så blir det lättare med tiden - eftersom du inte kan kontrollera det - så var beredd på en process.

edit:
Du skrev tidigare:
"Spelet är League of legends, ranked games. Allmänt dåliga spelare, afkers," etc etc.
Jaa, ANDRA dåliga spelare kan inte du påverka - de gör ALLA arga som tar spelet seriöst.
I CS GO finns flera tillfällen när man har sista ryssen som kör smurfkonto men har skillen av en bot och gör en otroligt dum grej och förlorar - den som söker vinst blir förbannad självklart.

Enda lösningen i detta fall är att - skaffa fler vänner å lira med där du kan förlita dig på skillsen du har i ditt lag.
Sen att om du hittar folk att lira med och tala med i TS/Ventrilo/Skype så kan inte du bli arg i onödan för det påverkar dina medspelare som söker att ha kul - då blir du "tvungen" att lugna ned dig - kan fungera.

ps.
Förlåt för min lathet med att skriva Å istället för OCH

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd

@Lineri: Stämmer nog och i dom äldre mortal combat var alla "boss" gubbar helt hopplösa på högre svårighets grad och vet jag var bra förbannad på goro eller om det var sista jag inte minns namnet på .. kahn nått tror jag men i vilket fall så var det inte spel man hade lågt blodtryck efter samma actraiser var jag helt galen på sista bossen på som med är helt hopplöst svår

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Tror jag kan förklara och citerar mig själv när vi i vårat guild spelade mmo förut..

Man tar varenda jävla millimeter man kan så jävla effektivt som möjligt och kan man inte vinna förstör man så jävla mycket man kan för att bana väg för dom andra och man lägger sig fan inte ner och accepterar en förlust som en jävla förlorare och hur jävla värdelös är man som människa om man utgår från att man inte kan vinna och bara ger upp ..ungefär så lät det

poängen är om man inte är taggad med inställning jaha dog igen.. thats it får försöka nästa liv så känns det som man inte pressat absolut max för vinst utan bara ger upp och tänker det går bättre nästa liv när förlust inte är acceptabelt och finns det 1% chans att vinna då satsar man 150% på den chansen ändå och jag spelar inte ens sällskaps spel för att bjuda till utan ska vinna och tror det är som du säger att det är vinnarskalle och spelar man för vinst blir jag jävligt frustrerad om människor inte tar det på största allvar och är nog det som irriterar andra för din del att dom inte får känslan av att man går fullt ut

Du skall få ett par saker av mig............. (punkter använd dom )

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

@Lineri: Stämmer nog och i dom äldre mortal combat var alla "boss" gubbar helt hopplösa på högre svårighets grad och vet jag var bra förbannad på goro eller om det var sista jag inte minns namnet på .. kahn nått tror jag men i vilket fall så var det inte spel man hade lågt blodtryck efter samma actraiser var jag helt galen på sista bossen på som med är helt hopplöst svår

Mortal combat med brun plastig bricka som konsol till en gammal Pentium 2:a på den tiden har jag för mig.... Det blev ett fullt märke i datorlådan av MK... (eller min fot som sparkade till lådan...)

Permalänk
Avstängd

Prova att köra det på ett gammalt tangentbord och en dåligt emulerad gammal "privatmoddad" PC version...
(hålet i garderoben var dock, har jag för mig inte orsakat av goro, utan av draak, tror jag då jag hamnade i ett frysläge mellan två olika levels så att jag *precis* inte kunde klara sista bossen (som då hamnade typ tre levels över players level nivå)... ha ha! )

Vet brorsan kom in och sade något i stil med "lugna ner dig! Det är ju bara ett spel!!)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Kom osökt att tänka på en polare som krossade 3-4 nintendospel när han var yngre...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv

Om man vill öka sina chanser att vinna så är det bättre att motståndaren är antingen rädd för dig el arg, för man spelar sämre då, man kommer ut den s.k. "zonen" där man högpresterar i sin sport el spel.

Om man tänker på att det är medveten taktik.. att dom vill göra dig sämre så är det också lättare att inte bli det.
Så, stäng av allt i chatten, ignorera allt håll dig iskall.

Permalänk
Inaktiv

Trodde att jag var ensam om det här! Har nog aldrig bankat på något, men har skickat ut PS3 kontrollern igenom öppen balkongdörr så den flög ner på asfalten. Otroligt att den överlevde

Iaf - tror du har redan fått dom bästa råden. Spela singelplayer på lite lägre svårighetsnivå eller påminn dig själv om att det bara är ett spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foolwolf:

Du skall få ett par saker av mig............. (punkter använd dom )

Lägger dom i min kista och sparar dom där

Skrivet av Foolwolf:

Mortal combat med brun plastig bricka som konsol till en gammal Pentium 2:a på den tiden har jag för mig.... Det blev ett fullt märke i datorlådan av MK... (eller min fot som sparkade till lådan...)

Haha ja dom där gamla fightingspelen har varit mina större rage moments och kan ha bra tålamod med många spel men dom är bensin på elden och var många bit märken bulor märken på mycket från den tiden och dom flesta kompisars nes kontroller hade nog fan bitmärken i sig så var ganska många som blev irriterade av dom

Sen dom av yngre generation som inte spelat äldre spel borde testa cobra triangel tills dom klarat det och säger bara bruna banor med vattenfall så får ni uppleva äkta jävla vrede eller varför inte istapparna som kommer upp ur vattnet

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Sen dom av yngre generation som inte spelat äldre spel borde testa cobra triangel tills dom klarat det och säger bara bruna banor med vatten fall så får ni uppleva äkta jävla vrede eller varför inte istapparna som kommer upp ur vattnet https://youtu.be/grKL3u4-F0w?t=670

Oh, jag själv kommer ihåg alla rundor med Ghost 'n Goblins samt Last Ninja till 64:an som verkliga Bathandle-mördare när aggressionen kom över en.